Kyrre S. Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg er ute etter en KVM, da jeg skal styre to datamaskiner med ett sett skjerm/tastatur/mus. Det beste hadde vært følgende I/O: Fra/Til PC'er, 2 kanaler: HDMI evt. DVI PS/2 USB 3,5mm minijack Fra/Til skjerm/mus/tastatur, 1 kanal: HDMI evt. DVI PS/2 USB 3,5mm minijack Dette oppsettet vil gi meg digital skjermkabel, PS/2 til tastatur (ingen lockup (mekanisk)), USB til musen og jack til lyd. Det nærmeste jeg finner er denne men må da supplere med PS/2-til-USB adapter (for musen (har bare PS/2 for keyboard på mobo seff)), noe jeg strengt tatt kunne klart meg foruten. Er det noen som har noen gode ider til meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Der finnes jo fine løsninger på remote kontroll. RDP, VNC osv. osv... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Der finnes jo fine løsninger på remote kontroll. RDP, VNC osv. osv... Det var dette jeg også kom frem til. En KVM vil nok ødelegge litt for responsen i min Razer Taipan mus og Qpad MK80 tastatur, så mister jeg edge'n i BF3. Takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Vel jeg tror ikke du skal forvente så fryktelig høy respons over noen remoteprogrammer... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Umm .... Jeg tror ikke du helt skjønner. UTEN KVM vil tastatur og mus være direkte i min desktop. Så kan man styre øvrige maskiner (HTPC, server osv) via remote desktop. MED KVM vil det være ett ledd, og mer kabler, mellom tastatur og mus, før den går til desktop. Da får man ett tap, mest sansynlig (iallfall det jeg har erfart på jobb, og de tilbakemeldinger jeg har fått ang KVM). Konklusjonen er altså å beholde desktopen min (som altså er "hoved PC") slik som den er, og heller styre øvrige maskiner via nettverk. På disse skal jeg uansett bare gjøre litt administrativt arbeid. Trodde du jeg skulle fjernstyre en maskin via remote desktop, og så kjøre BF3 på den fjernstyrte maskinen? Tråden er [Løst]. Let it go. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Å sette ei børse av en maskin ute på verandaen og kjøre BF3 via remoteFX er en mulighet, så jeg trodde ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå