Konto brukes ikke Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Angående emnet, så er det jo 4 nye OS på trappene. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Når det gjelder WP8, så er jeg kjempeimponert. De sosiale tjenestene som er integrert, knuser alle andre OS ned i støvlene. WP8 er også det glatteste OS`et av de alle, best på galleri, kontaktbehandling, e-post. De beste WP8-enhetene fortjener virkelig å selge like mye som Android og iOS hvis man ser på brukervennligheten og alt som medfølger. Det har blitt en solid og komplett OS. Problemet er å få øyene opp på folka. De fleste har valgt enten Android eller iPhone nå. Edit: Hadde WP8 hatt samme mulighet til å konfigurere startskjermene som Android, samt like godt beskjedsystem, da må jeg si at dette ville vært min favoritt uten tvil. Endret 11. januar 2013 av Open-Source Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 @Ramguy Jeg har prøvd Nokia 920 litt, og dersom du går fra en iPhone 5 over til 920, så vil sistnevnte føles ut som en gigantisk klubbe. Den er tung, den er "feit". Det positive er kameraet og WP8 som ofte er en fryd i bruk. 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Har tafset litt på Nokia Lumia 920, HTC Phone 8X og Samsung Ativ S og kan ikke si at Windows Phone 8 flyter noe bedre enn iOS. For meg virker de begge silkemyke i bruk, men man har det sedvanlige problemet med at ting føles en smule hakkete og at teksten blir uklar mens du scroller i nettleseren. Her er dog Lumia 920 et hederlig unntak som virkelig har fått på plass en god skjerm når det kommer til respons, flyt og ikke minst det at du kan bruke den med hansker og hva det måtte være, men den generelle "scrolleytelsen" er fremdeles litt bak iOS. Akilleshælen til Windows Phone forbli økosystemet, usikkerheten og skepsisen i markedet. Foreløpig så har det vært skuffende lite interesse fra tredjepartsutviklere, og når selskaper som Google går ut å sier at de har null planer om å støtte Windows Phone så ødelegger nok det for mange potensielle brukere. @Ramguy Jeg har prøvd Nokia 920 litt, og dersom du går fra en iPhone 5 over til 920, så vil sistnevnte føles ut som en gigantisk klubbe. Den er tung, den er "feit". Det positive er kameraet og WP8 som ofte er en fryd i bruk. Når jeg tok å knipset noe raske bilder med Lumia 920 så virket det for meg som at det generelt var mer knotete å få til gode bilder. Litt som med et speilreflekskamera, at potensiale for gode bilder er der men at det på ingen måte er rett fram å få det til å bli skikkelig bra. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Hvis du velger å kjøpe xbox, surface og å oppgradere pcen din til WP8, da vil du få et meget bra økosystem. Der os`et er identisk på alle enheter. Jeg har fått mulighet til å prøve dette litt i praksis, og fikk en liten demo. Jeg må si at jeg var veldig overrasket. Android kan nå styre vaskemaskiner, kjøleskap, micro etc etc. Men det økosystemet som Windows nå har laget, er mer solid. Når det gjelder mine planer for å bytte ut SGS3 for en WP8 enhet, så gjør jeg det først når det kommer en enhet som er 8mm eller tynnere, 115-125gram, like godt kamera som 920, og den MÅ ha 4,8-5" Full HD skjerm. Jeg håper det blir en nokia med deres rendring-teknologi som er utrolig bra. Jeg tror du blir skuffa hardware-messig om du bytter ut iPhone 5. Endret 11. januar 2013 av Open-Source Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Tenkte bare å nevne at man kan få en Android telefon til å bli "likens" som en windows eller apple telefon. Dette er screenshots fra LG Nexus 4. Endret 12. januar 2013 av Complexity Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Du kan få en Android til å SE lik ut, men det vil ikke funke likt. 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Du kan få en Android til å SE lik ut, men det vil ikke funke likt. Nei det er sant, men mange sier at de f.eks vil ha ios pga enkel tilgang til apps på hjemmeskjermen og ingen widgets, og windows phone pga designet. Så tenkte bare å nevne. Windows Phone Launcher fungerer ganske så likt: Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Tenkte bare å nevne at man kan få en Android telefon til å bli "likens" som en windows eller apple telefon. Dette er screenshots fra LG Nexus 4. Et grensesnitt er i veldig liten grad definert av hvordan det ser ut - det er hvordan det fungerer som teller - altså interaksjonsdesignet. Endret 12. januar 2013 av kvasbo 5 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Android kan nå styre vaskemaskiner, kjøleskap, micro etc etc. Men det økosystemet som Windows nå har laget, er mer solid. Hvordan styrer jeg hvitvarene mine med vår SGS2? Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Apple kan vel sammenlignes med tyske bilmerker Se bare på Volkswagen Golf, hvor lite den har forandret seg(ikke minst fra 6 til 7), og andre tyske bilmerker som BMW og Audi. Kvalitet, holder samme designet over lengre tid. Andre leverandører kan sammenlignes med japanske og koreanske biler. Billigere, ikke like god kvalitet, gjerne forskjellig utseende fra hver modell 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Apple kan vel sammenlignes med tyske bilmerker Se bare på Volkswagen Golf, hvor lite den har forandret seg(ikke minst fra 6 til 7), og andre tyske bilmerker som BMW og Audi. Kvalitet, holder samme designet over lengre tid. Andre leverandører kan sammenlignes med japanske og koreanske biler. Billigere, ikke like god kvalitet, gjerne forskjellig utseende fra hver modell Nesten enig, men bytt ut "ikke like god kvalitet" med "ikke like god kvalitetetsfølelse". En iPhone er ikke mer solid enn en LG-telefon, og en BMW er ikke mer driftssikker enn en Toyota, det er bare at godfølelsen ved bruk er større. 2 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Frister å kjøpe Samsung ativ s. Eneste minuset er jo nettleser, og flere av de store appene mangler. Tror jeg personlig kjøper meg en lg nexus 4 og avventer med Windows phone til de har vokst. 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Nexisen er fin. Selv er jeg fornøyd med 920 og kommer fra sgs3, men det er nok i stor del pga appbruken min. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Frister å kjøpe Samsung ativ s. Eneste minuset er jo nettleser, og flere av de store appene mangler. Tror jeg personlig kjøper meg en lg nexus 4 og avventer med Windows phone til de har vokst. Minuset er nettleser...?? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Ja. Dårlig faneløsning samt ikke kan man installere noe bedre Lenke til kommentar
Slai Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Faneløsningen er ikke ille dersom du setter faner til å være hotkey i stedet for stop/refresh rett ved adresselinjen. Var enig med deg til jeg fant ut den lille tweaken der. Om du skjønner hva jeg mener, Christoffer? Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Nesten enig, men bytt ut "ikke like god kvalitet" med "ikke like god kvalitetetsfølelse". En iPhone er ikke mer solid enn en LG-telefon, og en BMW er ikke mer driftssikker enn en Toyota, det er bare at godfølelsen ved bruk er større. Takk, det var kvalitetsfølelse jeg mente, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå