Gå til innhold

Best kjøp ny gaming skjerm?


g0b

Anbefalte innlegg

Heisann mine HW venner:p

 

Trenger deres hjelp igjen! Gamle monitoren min begynner å bli megagammel og mørkere i bildet, tenkte derfor å investere i ny.

 

 

Den burde ha 120 hertz eller mer

Prisen er ikke så viktig, men vil vel helst ikke over 4500!

Når det gjelder størrelsen på skjermen er jeg litt usikker og er åpen for innspill.

Dette er heller ikke hastesak så jeg kan bestille fra utlandet hvis det er noen goodies der

 

Har ikke helt oversikt over hva som er tilgjengelig, men har sett på disse to modellene hittil:

 

Asus 27" LED VG278HE

http://www.komplett....aspx?sku=763615

Vet ikke hvor kult det er med så stor monitor.

 

BenQ 24" LED XL2420T

http://www.komplett....aspx?sku=648274

Mange elsker denne skjermen, spesielt fjortiss kidza som jeg ikke klarer å ta seriøst: p

 

Har forresten tenkt å spille cs:go og starcraft, pcen min er i5 3570k + geforce 680, så jeg burde kunne dra nytte av 120 hz.

 

På forhånd takk

Endret av g0b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Slenger med på denne tråden, håper det er greit. Er selv på jakt etter en ny skjerm. Har sett litt på BenQ Xl2411T og har noen spørsmål til dere som har denne. Hvordan er denne på websurfing og typisk kontorbruk? Er det baklysblødning på skjermene deres. Gikk til anskaffelse av en gaming skjerm fra BenQ for litt siden, noe av det værste jeg har vært borti, BenQ RL2450HT. Den er sikkert fin til konsoll, men ikke pc. Jeg vil gjerne ha i pose og sekk, dvs en skjerm som funker til alt. Vurderer Samsung men leser at baklysblødning er et vanlig problem med deres skjermer, dessverre. 120Hz er fristende.

Lenke til kommentar

Slenger med på denne tråden, håper det er greit. Er selv på jakt etter en ny skjerm. Har sett litt på BenQ Xl2411T og har noen spørsmål til dere som har denne. Hvordan er denne på websurfing og typisk kontorbruk? Er det baklysblødning på skjermene deres. Gikk til anskaffelse av en gaming skjerm fra BenQ for litt siden, noe av det værste jeg har vært borti, BenQ RL2450HT. Den er sikkert fin til konsoll, men ikke pc. Jeg vil gjerne ha i pose og sekk, dvs en skjerm som funker til alt. Vurderer Samsung men leser at baklysblødning er et vanlig problem med deres skjermer, dessverre. 120Hz er fristende.

Har selv BenQ xl2411t og det er den beste gaming skjermen jeg har hatt, pluss at den har hele 144hz selv om det står 120. Har ikke merket noe bleeding etter litt justering, men fargene på skjermen når man ikke spiller, er ikke like skarpe som andre led skjermer i og med at det er TN panel. Ingame har den fantastiske farger etter min mening og trenger ikke bedre for min del, og om man skal ha like rask skjerm som denne og bedre bildekvalitet må man ut med noen lapper ekstra :) Er veldig fornøyd med skjermen selv :)

Lenke til kommentar

Hm, dersom du skal følge Intel og Microsoft sitt råd bør du skaffe deg en toutch skjerm og en sånn "motion" sensor som Asus skal komme ut med, tror Microsoft har stygge planer om å kutte driverstøtten til musen for forbrukerne (jk).

 

 

Ut fra prisjakt.no er det bare disse skjermene som selges i Norge med 120Hz +, tror du må se mot USA, Japan eller Kina om du skal finne noe annet.

 

Så vidt jeg har fått med meg finnes det ikke IPS, OLED eller AMOLED eller noen annen teknologi for forbrukermarkedet som støtter 120Hz enn TN. http://www.techradar...screens-1093411

 

Denne? :phttp://www.ebay.com/itm/LG-Cinema-32LM5800-32-inch-3D-LED-TV-1080P-IPS-120Hz-3D-Glasses-2pairs-/251165660353?pt=Televisions&hash=item3a7aa3d4c1

Endret av Vebb
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har selv BenQ xl2411t og det er den beste gaming skjermen jeg har hatt, pluss at den har hele 144hz selv om det står 120. Har ikke merket noe bleeding etter litt justering, men fargene på skjermen når man ikke spiller, er ikke like skarpe som andre led skjermer i og med at det er TN panel. Ingame har den fantastiske farger etter min mening og trenger ikke bedre for min del, og om man skal ha like rask skjerm som denne og bedre bildekvalitet må man ut med noen lapper ekstra :) Er veldig fornøyd med skjermen selv :)

Gikk for denne. Har noen få mørke partier på min mens resten har blødning fra baklyset. Endret av Barkster
Lenke til kommentar

Jeg vurderer enten å velge Asus 27 144hz skjermen, og LightBoostse den(forbedrer motion blur). Fikk tipset fra Nizzen, eventuelt lurer jeg på om jeg skal overklokke denne skjermen:

http://overlordcomputer.com/collections/displays/products/new-overlord-tempest-x270oc-grade-a

 

 

Problemet er jeg er usikker på hvor store motion blur problemer den overlord skjermen kommer til å ha. Er egentlig veldig keen i en høyres skjerm samtidig som jeg ønsker best mulig gammeing opplevelse.

 

Noen som har noe formening om motion blur på høy frekvens skjermer?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer enten å velge Asus 27 144hz skjermen, og LightBoostse den(forbedrer motion blur). Fikk tipset fra Nizzen, eventuelt lurer jeg på om jeg skal overklokke denne skjermen:

http://overlordcompu...-x270oc-grade-a

 

 

Problemet er jeg er usikker på hvor store motion blur problemer den overlord skjermen kommer til å ha. Er egentlig veldig keen i en høyres skjerm samtidig som jeg ønsker best mulig gammeing opplevelse.

 

Noen som har noe formening om motion blur på høy frekvens skjermer?

 

Har du lest dette?

 

-What is the wait?

Production Time: Up to 22-24 days after pre-sales begin

Shipping Time: Up to 17 days to arrive at our warehouse

Panel Checks: Up to 3 days to check every panel (panels will be shipped every day we check.)

Shipping to You: 1-7 days depending on where you are

 

Men kan du vente så lenge?

 

Har testa min Asus VG278 nå i 3 dager og har egentlig ikke noe å klage på i mine øyne. Men må ta seg tid til å teste ut mange av innstillingene både på skjermen i seg selv og på GPUèn.

 

Jeg gikk fra en 24" benq til denne og opplevelsen fra å gå fra 24" til 27" var ikke så stor må jeg erkjenne når en betaler 3200,- for en skjerm. Om du har en eldre 21" fra før vil nok opplevelsen bli større.

 

Jeg har en iMac 27" (2560x1440) fra 2010 rett ved siden av min Asus skjerm og må si at selv om Asus har 1080p og iMac har 2560x1440 er det frisker bilder på VG278.

 

 

Du har riktignok fått din skjerm, fornøyd så langt da?

Endret av labbus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...