able Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Heisann. Jeg lurer på en ting. Er det mye arbeid å sette opp egen e-postserver? Hva må til? (Sånn helt kort...) Lenke til kommentar
atrax Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Først og fremst så trenger du et server-program, og det finner du her: http://www.tucows.at/mailserver95_default.html Har du linux, så følger det gjerne med en email-server i distroen. Alle disse programmene har høyst sannsynlig hjelpefiler der alt er nydelig forklart, så om du virkelig vil gå inn for å ha en egen server, så er det ikke vanskelig. Lenke til kommentar
awold Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Det er ikke mye jobb. Jeg bruker sendmail (for å sende mail), procmail, (sortere mail) spamassassin (spamfilter) og imap (lese mail fra mobil og pc). Med sendmail på lokal pc kan jeg sende store vedlegg uten at epostprogrammet står og venter, sendmail tar det i bakgrunnen. Med imap og mobil, ser jeg med en gang når jeg får ny mail, og har samme inboks på pc og mobil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå