Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

TO pakker forsvunnet på 1 måned

mrala

Anbefalte innlegg

Har en noe spesiell sak med Posten om dagen.

1. Jeg fikk en venn i USA til å sende meg en jakke til 3500 kroner i Posten i desember. Pakken er en Cash-Carry On med sporingsnummer. Etter at den var tollbehandlet i Norge er det absolutt ingen spor etter den. Fikk ingen hentelapp i postkassen min (som forøvrig er låst).

Posten anser pakken som tapt og tilbyr meg herlige 450 kroner i erstatning

2. Jeg bestilte en pakke fra DealExtreme som ankom Norge 28. desember. Pakken var rekommandert. Fikk tilsendt hentelapp. Pakken ble utlevert 2. januar på et tidspunkt jeg ikke var i byen og Post i Butikk greier ikke finne billag fra utleveringen (kopi av legitimasjon og signatur). På overvåkningsanlegget ser de heller ingen som henter pakken på utleveringstidspunktet, men det er en kasserer i kassen som betjener andre kunder.

Er det sannsynlig at disse sakene kan være relatert til hverandre? Sannsynligheten for at èn pakke skal forsvinne er 1:100 000 iflg. Posten, og dette har skjedd 2 ganger på en måned.

Og dersom det er tyveri, kan jeg ta kreve mer enn 450 kroner i erstatning fra Posten ettersom at det er snakk om grovt uaktsomhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som utro tjener på den lokale poststedet du benytter?

Ville ha snakka med sjefen selv, isåfall ville det jo være i større omfang / bli oppdaget om sjefen vet om det.

Rekommandert er strenge saker, her skal det være kopier og signaturer og har man glemt lommeboka får ikke kongen hentet pakke.

Lenke til kommentar

Rekommandert er strenge saker, her skal det være kopier og signaturer og har man glemt lommeboka får ikke kongen hentet pakke.

Man kan gjøre slik at en venn, eller foreldre har "fullmakt" til og hente pakker. Da kan de hente pakken din uten problemer (så lenge de har med seg sinn egen ID osv).

Men virker jo veldig rar situasjon du er oppi. Hadde nok tatt kontakt med det lokale postkontoret og forlanget erstattning + at de finner ut hva som har skjedd. Skulle bare mangle.

Lenke til kommentar

Uten å gå inn på det juridiske, så e det vanlige at avsender er den som har krav på erstatning. Har avsender tatt kontkakt med fraktselskapet han brukte, og tegnet han noen forsikring (på en del forsndelser hos noen selskaper er det inkludert)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...