Gå til innhold

Utdanning etter endt læretid innen IKT

Grizzley

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg er nå IKT-Servicefag lærling, og har nå gått 6mnd, er veldig fornøyd, og har en del ansvar.

Det jeg tenker på er veien videre, hva er mulighetene, ser jo at mange universiteter har noe innen IT, men noen som har noe og tilføye?

Jeg tar også påbyggåret som privatist, noe som funker helt greit, klarte og få 2 i Skriftlig Norsk.Noe jeg egentlig er fornøyd med siden jeg aldri har vært noe god til og skrive skriftlige stiler. Har et snitt på 4,6 nå, og det er med alle fag jeg har hatt fra jeg startet på vg1 elektro

Har ikke problemer med noe da det kommer til utdanning, og matte går helt greit.

Er det noe mer jeg evt trenger for og feks komme inn på feks webutvikling på gjøvik? Eller interaktivt design på NiTh?

Ellers trengs det noe mer utenom standart påbygg?

Endret av Grizzley
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

For å gå interaktiv design på NITHtrenger du ikke mer enn generell studiekompetanse.

Jeg går selv første året der, og er veldig fornøyd med skolen, anbefales!

Jeg har i grunn gått samme veien som deg, har fabrevet i IKT servicefag og tok påbygg etter dette.

Erfaring fra lærlingtiden er en liten fordel i et par av fagene man har første året :)

Hvis du er i nærheten av Oslo, så er siste dag på utdanningsmessen i Spektrum Torsdag 14.02.13 NITH har stand der. (samt utrolig mange andre høyskoler og universiteter!)

Bare send meg en PM hvis du lurer på noe! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...