Gjest medlem-1432 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 http://www.nordlys.no/debatt/kommentar/article6429557.ece På tide og avskaffe pelsdyrindustrien, på tide og avskaffe seljakten, på tide og gjøre store forandringer i forhold til dyrevelferd når det kommer til kjøttproduksjon. Ingen er for dyremisshandling, alikevel tillater vi det hver eneste dag. Kyllingproduksjon - kansje den mest grufulle industrien av dem alle! Hva skal man gjøre? Lenke til kommentar
crimethink Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 ... på tide og avskaffe seljakten, Hvorfor? 5 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Det lurer virkelig jeg og på... 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Unødvendig lidelse på levende skapninger. Lenke til kommentar
Populært innlegg Dufen Skrevet 8. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Prøver du å være morsom? En sel har levd et fritt liv. En kylling lever grusomt. Det øyeblikket jeg skyter selen med kaliber .308w i hodet dør den umiddelbart og opplever INGEN smerter... Endret 8. januar 2013 av Doofenschmitz 10 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hvis du ser bort i fra når dem blir skadeskutt eller avlivet på grusomme måter. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hva med når de blir tatt av isbjørn? Er det mer humant? 8 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Ja, det er mer humant. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Få slutt på pelsdyrnæringen øyeblikkelig. Sett pelsdyrbøndene i trange bur i noen uker så får de selv se hvor jævlig det er. 5 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Ingen vits å avskaffe det, men at rutinene kan bli bedre er en helt grei sak å kjempe for. Ingen skal komme i veien for meg og kjøttet, kyllingen, og fisken på matfatet mitt! 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hva med når de blir tatt av isbjørn? Er det mer humant? Gi opp retoriske spørsmål og tankevekkere når du diskuterer med vegetarianer/veganere/lestadianere og annet pikkpakk.. Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Selvfølgelig er dyr smarte, vi er dyr. Jeg lurer på når folk skal virkelig skjønne at mennesker er dyr. Og da snakker jeg ikke nødvendigvis om at folk skal skjønne at det er sånn, men faktisk praktisere det i hverdagen sin. Jeg ser videre ingen grunn til å støtte tortur av levende vesner som ved f.eks. kjøttindustrien eller pelsindustrien. 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Ja, det er mer humant. Fordi? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Gi opp retoriske spørsmål og tankevekkere når du diskuterer med vegetarianer/veganere/lestadianere og annet pikkpakk.. Ja, det er de selvstendig tenkende som er dumme. De virkelig smarte er the rubes - de som mener det samme som alle andre uten å helt vite hvorfor, og som har ferdigkokte svar på kompliserte etiske spørsmål. 3 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Hva med når de blir tatt av isbjørn? Er det mer humant? 1. Jeg tror ikke en isbjørn er i stand til å gjøre noe som er "humant" med tanke på at den er ... en isbjørn. 2. Lidelsen som isbjørn påfører sel kommer i tillegg til lidelsen som påføres gjennom seljakt. 3. Mengden sel som blir drept av isbjørn er nok svært liten sammenlignet med mengden som blir drept gjennom kommersiell selfangst. Uten at jeg har peiling vil jeg anta at det dreier seg om én promille. Endret 10. januar 2013 av Spenol 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 http://www.nordlys.n...icle6429557.ece På tide og avskaffe pelsdyrindustrien, på tide og avskaffe seljakten, på tide og gjøre store forandringer i forhold til dyrevelferd når det kommer til kjøttproduksjon. Ingen er for dyremisshandling, alikevel tillater vi det hver eneste dag. Kyllingproduksjon - kansje den mest grufulle industrien av dem alle! Hva skal man gjøre? Stemme Venstre... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) 1. Jeg tror ikke en isbjørn er i stand til å gjøre noe som er "humant" med tanke på at den er ... en isbjørn. 2. Lidelsen som isbjørn påfører sel kommer i tillegg til lidelsen som påføres gjennom seljakt. 3. Mengden sel som blir drept av isbjørn er nok svært liten sammenlignet med mengden som blir drept gjennom kommersiell selfangst. Uten at jeg har peiling vil jeg anta at det dreier seg om én promille. Mwaahahahhahahahahahaha..... Så en isbjørn er da bedre enn et menneske siden den er seg selv? Lidelsen en isbjørn påfører en sel er lidelsen den må påføre den for å drepe den med de midlene den har. Mennesket har midler LANGT mer humane enn dette. Mengden sel som blir drept av isbjørn er en promille? Vel, en venninne har skrevet masteroppgave om isbjørns uttak av sel. I oppgaven fremkommer det motsatte forholdet. NÅ! Om du ikke har peiling på det du diskuterer så vil jeg sitere Mark Twain... "It's better to remain silent and be thought a fool than open ones mouth and remove all doubt" At man er live redd for livet på generell basis kan ikke gjøres noe med ved å prøve å få verden til å tilpasse ens egen ønskede utopi... Endret 10. januar 2013 av Doofenschmitz 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Det blir bare for dumt med de to sammenligningene. For dumt. Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Nå har det seg sånn at isbjørner dreper seler for å overleve, det gjør ikke mennesker. Det er naturen som går sin gang. Det blir feil å drepe og utnytte skapninger når man egentlig ikke trenger det. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Mennesket er på toppen av næringskjeden, ganske enkelt egentlig.. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå