Stianbl Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Heisan, Har lenge hatt lyst til å gjøre film/tv-serie opplevelsen bedre på tv'n, og har prøvd å kikke litt etter hvilke enheter som vil gi meg det jeg trenger. Først kan jeg si at jeg har PS3, men er for tungvindt å håndtere filmer og serier på den, da den bare viser filene og du selv må browse frem i mappene. Så har jeg USB inngang på TV'n, som igrunn fungerer veldig bra. Kobler til en minnepenn, og får da opp alle filmer og serier og musikk som ligger på denne. Mye lettere å navigere i enn PS3'en, men fremdeles er det basert på mappestruktur og finne filene. Det fungerer jo forsåvidt flott det, og er veldig effektivt. Men jeg har hatt lyst til å ha ett interface som viser filmer og serier med Cover, informasjon og litt sånt. Akkurat som Boxeebox gjør med filmer og serier man kan kjøpe og streame. Men om jeg har forstått det rett så vil ikke boxeebox vise lokale filer på den måten. Den viser de i mappestruktur, og man må trykke seg gjennom mapper for å finne film, uten noe informasjon eller cover eller noe. Så, hvilke muligheter har jeg her? Kravene er ikke så mye her. Data kan jeg lagre på en ekstern disk (letteste måten å få inn ny data på), og jeg har ikke behov for netflix eller nett-tv eller noe slikt. Vil i hovedsak bare ha en fin oversiktlig måte å vise alle filmene og seriene mine på i ett bibliotek, som gjerne laster ned info fra imdb og cover (og rating og slikt). Gjør hele opplevelsen mye bedre synes jeg Alle tips tas i mot med stor takk. Har ikke noe imot å sette opp eget system heller, men finnes det bokser som alt gjør dette og ser flotte ut så er jo det ett pluss =) På forhånd takk, Stian EDIT: Ser ut til at XMBC har det jeg er ute etter? Hvilke enheter annbefaler dere å installere dette på? Noen spesifikasjoner på små lette pc'er som kan brukes til dette? =) Endret 8. januar 2013 av Stianbl Lenke til kommentar
Solow Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Ingen som kan si hva som er den beste enheten å kjøre Xbmc på? Tenker litt på å bygge slik som HW skrev om for noen uker siden. Finnes det bedre løsninger? Vil Ras. Pi være for svak? Vil Ouyo? være ett alternativ? Endret 22. januar 2013 av Solow Lenke til kommentar
Kjell Magne Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Rpi fungerer visst veldig bra med XBMC, skal ha meg ein sånn. Eg kjører Openelec XBMC på ein Acer Aspire One minilaptop. Men det beste er nok å bygge ein HTPC frå grunn med skikkelig skjermkort osv. Skal du kjøre spill er det greit med skikkelig pc. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Må først si at du kan bruke PS3 Media Server til å streame film/bilder/musikk frå PC'en din til PS3, fungerer veldig bra http://www.ps3mediaserver.org/ visst du installerer Media Info på PS3 Media Server i tillegg så får du opp IMDB informasjonen til filmen https://github.com/SharkHunter/MovieInfo Men OpenELEC fungerer veldig bra http://openelec.tv/ her kan du se alle filene du har på rekke og rad, du kan også installere tillegg i OpenELEC som kan ta fram masse anna informasjon (f.eks albumbilder), OpenELEC er basert på Linux og er laget som ett eget operativsystem som er mellom 100-150 MB i størrelse. Det er meget lettkjørt og utrulig lekkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå