Akopovic Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hei! Jeg skal oppgradere HK og CPU på min pc. Har tenkt lenge på: HK: Asus Sabertooth z77 CPU: Intel i7 3770k Skal også kjøpe en Corsair H100i for kjøling Pcen skal brukes til hovedsaklig gaming. Spørsmålet mitt da er om noen har noen andre forslag til omtrent samme pris 4000-5000kr. CPU'en skal overklokkes til rundt 4,5ghz Takke på forhånd for svar:) -Ako CPU: http://www.komplett....aspx?sku=660225 HK: http://www.komplett....aspx?sku=748566 Kjøler: http://www.komplett....aspx?sku=769177 Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Kan anbefale deg begge du har funnet. Som Intel fan har jeg absolutt ingenting negativt å si om CPUen, har den selv overklokka til 4,6Ghz virker som bare det. Samme HK også, lett som bare det hvis du skal overklokke, fin programvare. Negative ting med HK er at det har tullete extra programvare. Som har gitt meg BSOD noen ganger. Meste av det er bare ting som tar plass, untatt AI Suite II som er en genial monitor for CPU frekvens og varme over hele HK. Selv har jeg aldri brukt USB boost, RAID, AI charger osvosv..... Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hvilke komponenter sitter du med fra før? Hva skal du bruke maskinen til? Lenke til kommentar
Akopovic Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Hvilke komponenter sitter du med fra før? Hva skal du bruke maskinen til? Corsair AX850w Corsair XMS3 ddr3 16gb 1tb harddisk, husker ikke hvilken. Ocz 120gb ssd GTX 660ti (Overklokket) W7 Home Premium 64bit. Kjører atm også AMD, husker ikke hvilken CPU/HK PCen bruker til gaming, Mest WoW, men også Far Cry 3 etc Klar over reinstall etter bytte av CPU Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Ser ikke poenget med i7 hvis du ikke skal gjøre noen andre oppgaver som tar nytte av hyperthreading. Sabertooth er vel ikke kjent for å gi deg mest for pengene, men forstår at folk liker utseende. Asus sitt P8Z77-V PRO eller PRO/Thunderbolt, eller kanskje MSI MPower er hovedkort du kanskje kan ta en titt på. Du har et kabinett som kan huse en H100i? Lenke til kommentar
Akopovic Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Ser ikke poenget med i7 hvis du ikke skal gjøre noen andre oppgaver som tar nytte av hyperthreading. Sabertooth er vel ikke kjent for å gi deg mest for pengene, men forstår at folk liker utseende. Asus sitt P8Z77-V PRO eller PRO/Thunderbolt, eller kanskje MSI MPower er hovedkort du kanskje kan ta en titt på. Du har et kabinett som kan huse en H100i? Skal ta en titt på det, takk! Ja, jeg har plass, har også sett litt på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=770568 Men den her helt fersk på markedet, så må se på et par tester osv før jeg bestemmer meg. Men som sagt, så er ikke kabinett noe problem,tror til og med at 280m rad går fint. Et annet alternativ var i5 2500k, så kanskje Sabertooth/i5? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 i5 3570k er nok det du burde gå for. Du får nok litt mer for pengene med de hovedkortene jeg nevnte, på bekostning av det uvanlige utseende, men det er ingen enorm forskjell. Smak og behag. Vil tippe på at Kraken vil kjøle bedre, da du har en god del større overflate som kan lede bort varme, men du får se på noen tester. Lenke til kommentar
Akopovic Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 i5 3570k er nok det du burde gå for. Du får nok litt mer for pengene med de hovedkortene jeg nevnte, på bekostning av det uvanlige utseende, men det er ingen enorm forskjell. Smak og behag. Vil tippe på at Kraken vil kjøle bedre, da du har en god del større overflate som kan lede bort varme, men du får se på noen tester. Ja, det er akkurat det jeg tenker om kraken, men får se, bestiller delene den 15.jan så har litt tid:) Takker for svar og tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå