Gå til innhold

[Løst] Vanskelig sjef

oizann

Anbefalte innlegg

Jeg trenger andre sitt syn\innspill på dette.

Jobber i ett firma innen transportbransjen,hvor jeg er ansatt som sjåfør(vogntog).

Sjefen min tåler ikke kritikk,konstruktiv sådan.Er man ikke enig,eller har samme mening,så er det "ditt problem".

Vi er over 10 ansatte,vi har ingen "tillitsvalgt(verneombud?)" når dette blir spurt om er bare svaret at det kan han være,og det skal iallfall ikke være meg som sier ifra..

Jeg føler meg stadig vekk presset til og bryte kjøre\hviletid,samt at her har han en egen oppfatning om at så lenge han får oss til og skrive under i slutten av hver mnd,på at vi tar alt ansvar for vår egen kjøring,så er han fritatt for represalier ovenfor dette...(jeg har ikke brutt disse reglene hittil)

Jeg har egen bil på fast kjøring.står også i kontrakten.Fastlønn

Han kan feks spørre,"kan du kjøre på lørdag?"

Jeg sier da nei,både pga lange dager hele uken,nyter fritiden med barn!

Samt at han tror det og betale 150.- i timen på en lørdag er bra overtidsbetalt...(de andre klager jo ikke,østeuropeere)..

Jeg begynte med høyere lønn samt avtale om aldri og overnatte,etter endt pappaperm må jeg godta ny kontrakt om jeg vil fortsette,ned 3500.- i mnd,samt overnatte minst en gang i uka.

Prater hele tiden om hvor dårlig firmaet går,at jeg må over på annen kjøring,(annen speditør,annen bil).Noe som er uaktuelt for meg og kjøre for den speditøren.. Dette bunner nok ut i at jeg ikke kjører noe ekstra.

"jeg må gjøre grep,så det ser bra ut ved evt konkurs".

Fikk vårt andre barn nå nylig,jeg har da mulighet til og være hjemme 14dager i omsorgspermisjon(i forbindelse med fødeselen).

Lørdag som var ble lillegutt født,jeg gir da beskjed om at jeg blir hjemme noen dager "hvorfor det??Kan ikke hun ta hånd om dem selv?".

Vi har en datter på to år fra før.

Da jeg var sykemeldt nå i jula pga kraftig infeksjon i kroppen,så mottar jeg tlf med mas om jeg kan stille opp osv..

Jeg har unnlatt enn masse,samt sikkert glemt en del.

Men hvordan ville dere stillt dere til dette.?

Jeg begynner og bli så jævli lei av alt,de siste mnd har det bare vært mer en byrde og gå på jobb enn en glede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet skal verneombud velges demokratisk, og at han er negativ til å oppnevne verneombud er absolutt ikke bra.

Imidlertid tror jeg ikke at det å påta seg verneombudsansvaret i en tungtransportsbedrift med mange østeuropeiske sjåfører, og som attpåtil sliter økonomisk, vil redusere arbeidsoppgavene dine.

Tror dette er en fin anledning for deg å begynne å titte på stillingsannonser. Selv hadde jeg neppe giddet å jobbe i en slik bedrift.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet skal verneombud velges demokratisk, og at han er negativ til å oppnevne verneombud er absolutt ikke bra.

Imidlertid tror jeg ikke at det å påta seg verneombudsansvaret i en tungtransportsbedrift med mange østeuropeiske sjåfører, og som attpåtil sliter økonomisk, vil redusere arbeidsoppgavene dine.

Tror dette er en fin anledning for deg å begynne å titte på stillingsannonser. Selv hadde jeg neppe giddet å jobbe i en slik bedrift.

Det er akkurat det jeg har benyttet den siste tiden til.

Kanskje greit og komme seg raskest mulig vekk og være sikker på og få lønn samtidig.

Lenke til kommentar

Eneste mulighet jeg ser er og sykemelde meg og lete etter annen jobb

I mine øyne har jeg da grunnlag nok for det,når jobben bare er en stor belastning...

Samt jeg da sikrer min inntekt.

Om ikke så tror jeg nemlig jeg ville blitt sagt opp om jeg benytter meg av hele omsorgspermisjonen på 14 dager.

Lenke til kommentar

150kr/timen for å kjøre tungtransport? Er dette vanlig lønn.. ?

Er nok en del som ligger der ja,men og betale meg dette i overtid er jo latterlig.Jeg har som sagt fastlønn,pr mnd.Så lørdag\søndag vil jo da være overtid..

Lenke til kommentar

Stå på mitt,komme på jobb mandag kreve og kjøre den bilen ettersom det står i min kontrakt,og ta det helvetet som følger?

Eller levere sykemeld for 12 uker og si opp?Arbeidsformidling,har da 3mnd på meg til og finne ny jobb.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Stå på mitt,komme på jobb mandag kreve og kjøre den bilen ettersom det står i min kontrakt,og ta det helvetet som følger?

Eller levere sykemeld for 12 uker og si opp?Arbeidsformidling,har da 3mnd på meg til og finne ny jobb.

Du har jo bedre valg før du overlater ansvaret til "oss" - bruk nå vettet litt til!

Og, når var det NAV begynte å skaffe jobb til folk? De sysler med mye annet rundt sånne spørsmål, men etter min erfaring er de ikke særlig flinke til å finne jobber for folk. De finner tiltak osv, men det er vel helst rettet mot slike som mangler ressurser for å hjelpe seg selv.

Lenke til kommentar

Du har jo bedre valg før du overlater ansvaret til "oss" - bruk nå vettet litt til!

Og, når var det NAV begynte å skaffe jobb til folk? De sysler med mye annet rundt sånne spørsmål, men etter min erfaring er de ikke særlig flinke til å finne jobber for folk. De finner tiltak osv, men det er vel helst rettet mot slike som mangler ressurser for å hjelpe seg selv.

Det er ikke snakk om at de skal finne jobb til meg,det finner jeg selv.men da er jeg iallfall sikret inntekt i den perioden.

Dersom jeg velger å stå på mitt,så vet jeg at det blir ett helvete,kommer til og komme med en ny kontrakt med engang,samt at dersom jeg ikke skriver under blir jeg sagt opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...