Gå til innhold

Drikke til fest

Anbefalte innlegg

Nå finnes det jo forskjellige meninger, men jeg skal ikke spamme ned tråden til trådstarter, men jeg vil bare opplyse fra min side at jeg syntes at det går an å ha det gøy uten alkohol også. Andre mener sikkert noe annet, men det er i hvert fall min erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kalinka'en er på 37.5 % om hukommelsen min står meg bi.

Skal du ha lavere prosent må du over på Tik-Tak eller annet skvip.

Absolutt Vodka er det mange som klager på, den smaker ikke direkte godt

men er langt bedre enn både Dvorak og Kirow. Passer utmerket til blandevann

men bør nok ikke drikkes bar. Absolut peach er meget god til geleshots, eller med tropisk nektar.

Da får du faktisk noe som smaker godt (selv om jeg foretrekker midori over Screwdrivers)

Må være forskjellige Kalinka'er da for jeg tror det er en på rundt 20% også.

Takker for alle svar, må nok en tur på polet i morgen :)

Lenke til kommentar

Nå finnes det jo forskjellige meninger, men jeg skal ikke spamme ned tråden til trådstarter, men jeg vil bare opplyse fra min side at jeg syntes at det går an å ha det gøy uten alkohol også. Andre mener sikkert noe annet, men det er i hvert fall min erfaring.

"Unge voksne som ikke drikker er ensomme, har økt risiko for angst og depresjon, er oftere trygdet og har ikke hatt sex.

Dette kommer fram av en studie publisert i Tidsskrift for Den norske legeforening nummer 1 i 2013, der Willy Pedersen har undersøkt alkoholavhold hos unge voksne.

Høyere dødelighet

- Vi vet at de som ikke drikker har høyere dødelighet enn de som drikker moderat, og mange tror at «et glass vin er godt for hjertet». Men funnene kan tyde på at det er andre grunner til at de som ikke drikker dør før andre, sier Pedersen.

Svake vennenettverk

Av 21-åringene hadde nesten 11 prosent vært avholds hele livet. Hos 28-åringene var andelen nesten 5 prosent. Blant 21-åringene var avhold forbundet med svake vennenettverk, ensomhet og økt sannsynlighet for ikke å ha samleiedebutert. Ved 28 år rapporterte avholdende i tillegg økt forekomst av symptomer på angst og depresjon. Flere fikk også trygd.

Fulgt i 13 år

Deltakerne i studien var 15 år gamle elever ved 67 norske skoler som ble trukket ut slik at de ble representative for norske skoleungdommer. De 2.000 ungdommene ble fulgt med fire spørreskjemaundersøkelser med spørsmål om alkoholvaner, angst, depresjon og seksuell atferd over en periode på 13 år til de nærmet seg 30.

- Funnene kan kanskje bidra til å kaste lys over den dokumenterte sammenhengen mellom alkoholavhold og økt risiko for helseproblemer, mener Pedersen."

I rest my case!

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det du skrev der er jo bare løgn! Jeg kjenner flere som tidligere har drikket i ungdommen og de sier at etter at du har drukket så føler du deg ensom og liten i denne verden. Dette er ikke bare snakk om en person, men om kanskje 100 personer som har sagt dette og alle jeg har møtt har ikke nølt på at det å drikke faktisk gir angst!

Lenke til kommentar

Det du skrev der er jo bare løgn! Jeg kjenner flere som tidligere har drikket i ungdommen og de sier at etter at du har drukket så føler du deg ensom og liten i denne verden. Dette er ikke bare snakk om en person, men om kanskje 100 personer som har sagt dette og alle jeg har møtt har ikke nølt på at det å drikke faktisk gir angst!

Er litt rett begge veier. Kjenner folk som går på trygd å bare drikker, men har også venner som ikke drikker i helgene, disse kan sitte hjemme med depresjon og angst å har innerst inne lyst å være med ut.

Men så klart noen liker det ikke og trives å være hjemme.

Lenke til kommentar

Pleier å kjøpe en 50 cl smirnoff 21, altså vodka med 40%. Koster vell ca 200kr.

Blander med det jeg har lyst på fra fest til fest, men appelsinjuice er en klassiker. Diverse energidrikker er også bra. Om jeg virkelig skal kose meg kjøper jeg drink mix.

Husk isbiter!

Lenke til kommentar

Pleier å kjøpe en 50 cl smirnoff 21, altså vodka med 40%. Koster vell ca 200kr.

Blander med det jeg har lyst på fra fest til fest, men appelsinjuice er en klassiker. Diverse energidrikker er også bra. Om jeg virkelig skal kose meg kjøper jeg drink mix.

Husk isbiter!

Satser på han vi skal til har isbiter :)

Til White Russian, holder det med is, vodka og kahlua? eller er jeg nødt til å ha melk for å få the complete experience :closedeyes:

Lenke til kommentar

Ja, men bare sånn for å si det til trådstarter så går det an å ha det gøy uten alkohol også :)

Helt korrekt, men i denne delen av verden er det veldig vanlig å drikke litt alkohol til fest. Som nevnt spurte trådstarter etter alkohol, så da svarer folk deretter. Jeg har ingen ting i mot at folk ikke drikker alkohol på fest, men når avholdsfolk blir overivrige i misjoneringsarbeidet sitt irriterer det meg. Jeg tror Trådstarter har som mål å bli mest mulig full, men jeg vil svare deg med å si at det går også an å drikke alkohol moderat - selv på fest. Det trenger ikke være enten eller. :)

Lenke til kommentar

White Russian uten melk/fløte kalles Black Russian;)

Selfølgelig, takk :p

Helt korrekt, men i denne delen av verden er det veldig vanlig å drikke litt alkohol til fest. Som nevnt spurte trådstarter etter alkohol, så da svarer folk deretter. Jeg har ingen ting i mot at folk ikke drikker alkohol på fest, men når avholdsfolk blir overivrige i misjoneringsarbeidet sitt irriterer det meg. Jeg tror Trådstarter har som mål å bli mest mulig full, men jeg vil svare deg med å si at det går også an å drikke alkohol moderat - selv på fest. Det trenger ikke være enten eller.

Mest mulig full? For noe tull :roll:

Får kjøpe inn en kartong med appelsinjuice også for å mikse litt.

Endret av _Pioneer_
Lenke til kommentar

Har vært å kjøpt meg litt Vodka og Kahlua nå, fant ikke Midori. Stikker til et annet vinmonopol i dag. Screwdriver skal jo testes :)

Midori er bestillingsvare. Bare å snakke med en ansatt og bestille det. Gjorde det for 2 dager siden selv, og den skal visst komme til torsdagen :)

Lenke til kommentar

Midori er bestillingsvare. Bare å snakke med en ansatt og bestille det. Gjorde det for 2 dager siden selv, og den skal visst komme til torsdagen :)

Spurte i kassen de hadde ikke engang hørt om det :p

Skal til et annet pol i dag også så får sikkert bestilt inn da.

Endret av _Pioneer_
Lenke til kommentar

Fy faen i helvete, du er så jævlig søt!
Lenke til kommentar

Spurte i kassen de hadde ikke engang hørt om det :p

Skal til et annet pol i dag også så får sikkert bestilt inn da.

Min erfaring er at de fleste som jobber på polet dessverre har lite kunnskap utover prisforskjellene på ulike spanske rødviner, sprø du om litt bedre viner er de flinke til å lese det som står på prisskiltet. Særlig likører og øl er det vanskelig å få hjelp med. Husker godt når jeg var inn vinmonopolet på Briskeby (den gang spesialpol) og spurte etter Blå Curacao, svaret var at det kun var flasken som var blå så jeg kunne like gjerne kjøpe cointreau...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vært innom 3 pol de siste dagene, så bare raskt over assortementet men alle hadde Midori, dog manglet det siste polet Malibu :hrm: Kan nok hende fordi jeg var innom større pol.

White Russian / Black Russian er nok nesten noe av det beste jeg vet å drikke

problemet er at det er veldig mye alkohol og kan være vanskelig å beregne, dagen derpå er heller ikke så veldig gøy. Anbefaler derfor å ha melk eller fløte, det hjelper

Screwdrivers er jæ***g, men nok den desidert raskeste måten å bli sørpe full på.

Selv har jeg lagt seigmenn i spritlake, som skal godgjøre seg noen dager i frysen. Poenget med frysen er for at ikke seigmennene skal bli klissete, er så fælt med klissete spritgodteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...