lardvader Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Lanseres med HL3? Da skal jeg ligge i kø utenfor gamestop! Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Synes du har ett relativt snevert high-end-begrep om du mener at man må opp i over 5.5k for å nå high end. AtW Innser at jeg tok litt i der.. Men likevel, ikke så langt unna hva enkelte 7970 og 680 kort koster nå. Så har du jo 690 og kommende 7990 som koster en god del mer... Lenke til kommentar
Eslu Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 For dere som lurer hvordan pcen er bygd opp: 2 Lenke til kommentar
TMfrantic Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Flotte saker, ser virkelig fram til dette! Gleder meg til å kunne spille på stortven etterhvert Og det kan du liksom ikke gjøre nå? Hva slags utdatert haug av en pc har du egentlig ? 1 Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 så her har vi "steambox" the nextgen pc and konsol killer???... HAHAHAHAHAHA!! Lenke til kommentar
jihn Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Han trenger da inderlig ikke ha en dårlig pc av den grunn. Skulle gjerne spillt dataspill på tv'n i stua jeg og av og til. Men dataen er plassert to etasjer under, og jeg tviler på at kjerringa hadde vært glad om jeg satte en diger stasjonær midt i stua. Lenke til kommentar
ryback Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) For dere som lurer hvordan pcen er bygd opp: http://www.youtube.com/watch?v=4w3k5D1QUlg 1:15 ut i videoen kan man se hva som ser ut som en AMD AM3+ socket og en chip ved siden av. Så vidt jeg vet så får man ingen APU til AM3+ så da må ha en gpu ved sidenav. Han sier 2gb ram og dual core 2ghz cpu. Det er slappe saker til den prisen. Endret 8. januar 2013 av ryback Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Flotte saker, ser virkelig fram til dette! Gleder meg til å kunne spille på stortven etterhvert, håper bare de greier å tweake den veldig bra så den kjører de fleste spill. I tillegg til å være ok kjølt i et rom på 22 grader, så hadde jeg vært veldig fornøyd.Oppgraderbar er også flott.Håper bare ikke den blir så fryktelig liten hvis det går ut over kjøling og maskinvare, om den er litt stor gjør det ikke meg personlig noe, mye plass i tva hylla foreløpig...Gleder meg! du kan bare glemme å kjøre dagens spill på den her så kalte "steamboxen".. den er på størrelsen med en grapefrukt... og det sier seg selv at her blir det ikke noe highend pc specs klemmt inn... du kan sammenligne denne "steamboxen" med en ouya konsolen... så du får bare glede deg til å betale 5500++kr for den her 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Lanseres med HL3? Da skal jeg ligge i kø utenfor gamestop! Shitbox... øh... steambox kjører linux. En PC kan fint kjøre linux. Du trenger dermed bare spillet HL3. Med mindre du tror det blir eksklusivt til steambox? Og btw, jeg har PCen koblet opp til en 40" TV via HDMI. Funker helt utmerket. Endret 8. januar 2013 av Lykketrolling Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Mye av poenget er vel å lage en enkel stue pc som kjører de fleste og nyeste spill ok på 1080p, noe som er attraktivt for mange som vil ha en stuepc. Klart man kan bygge selv men hele ideen er at den er bygd for deg fra før, og få flere til å kjøpe stuepcer. Jeg ser et marked selv, en stuepc som kjører de fleste spill koster lett over 5000,-. http://www.komplett.....aspx?sku=10723 Gå inn på den kilden de linker til og se på størrelsen på den boksen.Den er jo ikke stort større en en (stor) knytteneve! :ohmy:Edit:mer info her:http://www.polygon.com/2013/1/7/3849284/piston-valve-steam-box-xi3 og her sitter folk og snakker om highend pc... holder på å le meg ihjæl når jeg så det... Lenke til kommentar
Batteripakke Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 ITT: people completely missing the point 1 Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Er skeptisk til Valve-PCen. Høy pris er en ting, men skal jeg ha god ytelse på spill som kommer i år og neste år vil jeg helst ha noe med litt mer futt i enn Steamboksen. Nei, takke meg til å bygge spill-PC selv. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Er skeptisk til Valve-PCen. Høy pris er en ting, men skal jeg ha god ytelse på spill som kommer i år og neste år vil jeg helst ha noe med litt mer futt i enn Steamboksen. Nei, takke meg til å bygge spill-PC selv. hadde håpet på noe som kunne konkurere med pc og konsoler ja.. men så kommer valv med en forkled ouya konsol som de kaller steambox. og de forventer en pris på 5500++kroner for det her... hahaha, var dagens... Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 1:15 ut i videoen kan man se hva som ser ut som en AMD AM3+ socket og en chip ved siden av. Så vidt jeg vet så får man ingen APU til AM3+ så da må ha en gpu ved sidenav. Han sier 2gb ram og dual core 2ghz cpu. Det er slappe saker til den prisen. Men dette er jo ikke steambox, bare en av xi3's vanlige maskiner! 1 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Tipper det er en liten PC som kjører Linux (pga pris) og spill som bruker Source-motoren. Steam har mye makt, og jeg tror de har veldig lyst til å lage sitt eget lukkede nettverk, hvor man må kjøpe denne (eller en annen) boksen, slik at man kan spille eksklusive Steam-spill. (Half Life 3?) Man kan se tendenser av dette på Greenlight, hvor hovedvekten av spill som godkjennes er spill som kjører Source, mens det finnes massevis av potensielt fantastiske spill som må samle tusenvis av stemmer. Hvis dette ikke er tilfellet skjønner jeg ikke hvorfor Steam driver med dette her. Ingen kommer til å kjøpe den boksen om de ikke gir den eksklusive fordeler, og Steam er glade i og gode til å tjene penger. Om forbrukerne biter på gjenstår å se, men det finnes så mange mennesker som foretrekker å leie til en dyrere pris enn å eie på f.eks GOG at det godt kan hende at de får med seg en del folk inn i sitt eget kongerike, hvor de låser døra og kaster nøkkelen. Det ser man jo bare i denne tråden. Endret 8. januar 2013 av radiohodet Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Den forrige varianten hadde en variant av AMDs APUer, så denne er nok noe lignende med tanke på at den skal trekke rundt 20W. Prisen er helt horribel, for denne prisen kunne de fått inn en ok i5-CPU og en god GPU i en mindre fancy boks. AMD-APU til Linux er heller ingen god idé, det betyr dårlig ytelse og stabilitet, dårlig videoakselerasjon og effektforbruk. Av det som har blitt nevnt av Gabe tidligere kan det bety: - Noen kommer til å gi ut Steam-sertifiserte bokser. - Noen og Valve kommer til å gi ut hver sine Steam-sertifiserte bokser. Jeg vil tro sistnevnte, spesielt siden Xi3 kommer til å bli en kuriositet med sin latterlige prislapp, dårlige ytelse og upraktiske utforming, og jeg tviler sterkt på at Valve ville brukt såpass mye utviklingstid på big picture mode for denne usle boksen. BTW: Denne boksen kommer med Windows men støtter Linux, Valves egen boks skal leveres med Linux. Endret 8. januar 2013 av efikkan Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 "Funger /flott/bra/ok/dårlig med steambox" Hvis dette er tilfellet for mer enn noe annet få spill er det krise. Altså at det fungerer dårlig. Hadde aldri vurdert den om man ikke vet hva som funker eller ei. Lenke til kommentar
Eslu Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) 1:15 ut i videoen kan man se hva som ser ut som en AMD AM3+ socket og en chip ved siden av. Så vidt jeg vet så får man ingen APU til AM3+ så da må ha en gpu ved sidenav. Han sier 2gb ram og dual core 2ghz cpu. Det er slappe saker til den prisen. Verdt å merke så er videoen fra 2011.. Med tanke på at masseproduksjon vile føre prisen ned, og at intel haswell prosessorene skal redusere strømforbruk mye. Så trur eg ikkje dette blir noen slappfisk Men vi får vente og se. Dessuten er dette kun ein prototype ifølge polygon.com, det kommer sikkert forandringer. Endret 8. januar 2013 av Eslu Lenke til kommentar
Eslu Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) du kan bare glemme å kjøre dagens spill på den her så kalte "steamboxen".. den er på størrelsen med en grapefrukt... og det sier seg selv at her blir det ikke noe highend pc specs klemmt inn... du kan sammenligne denne "steamboxen" med en ouya konsolen... så du får bare glede deg til å betale 5500++kr for den her Du tar grundig feil når det gjelder ytelse, fult mulig å få desktop ytelse i ca. den størrelsen. Mini-ITX hovedkort har vært tilgjengelig i fleire år, og har i dei siste årene blitt meir og meir populært. Det er ingen ytelse forskjell på eit vanlig hovedkort(ATX) og eit mini-hovedkort(Mini-ITX). Bildet viser ett mini-itx hovedkort med pci-express, slik at du kan bruke dedikert skjermkort. Fordelen med designet til Xi3 er at du kan bygge på "sidene", slik at vi kanskje får eit skjermkort også. Om vi ikkje får det, er det ingen krise heller. Ytelsen er god nok til å spille Crysis 2, og dei siste pc-spillene. Til sammenligning kjører dei fleste Xbox spill på maks 30 fps, men det fins unntak som Call of Duty som klarer 60 fps stabilt. Her er eit bilde av ytelsen i The Witcher 2 med AMD's A10-5800K i 1920x1200 Endret 8. januar 2013 av Eslu Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Det jeg ser som en potensiell utfordring med steamboxen er dette: Så snart den er blitt en slags industristandard, er den i realiteten blitt en konsoll. Dette medfører at spillene som blir utviklet og optimalisert mht. steamboxen vil optimaliseres til den laveste fellesnevneren, dvs stock. Hvor er vi da? Jo, i samme situasjon som i dag hvor spill utvikles for konsoll og er ikke like "gode" som de kunne vært hvis dem var utviklet til PC spesifikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå