Arodem Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Den oppgraderbare mini-PC-en går under kodenavnet Piston. Les hele saken Lenke til kommentar
PcAj Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Flotte saker, ser virkelig fram til dette! Gleder meg til å kunne spille på stortven etterhvert, håper bare de greier å tweake den veldig bra så den kjører de fleste spill. I tillegg til å være ok kjølt i et rom på 22 grader, så hadde jeg vært veldig fornøyd. Oppgraderbar er også flott. Håper bare ikke den blir så fryktelig liten hvis det går ut over kjøling og maskinvare, om den er litt stor gjør det ikke meg personlig noe, mye plass i tva hylla foreløpig... Gleder meg! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Så det er en vanlig pc som kjører linux og steam. Er fortsatt ikke helt sikker på om jeg ser poenget her. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 5500 kr? Egentlig ikke verst, når jeg tenkter på prisen til PS3, da den ble lansert: rundt 6000kr? husker jeg rett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) @ThomasM: "Men det er jo STEAAAAM! Vi forbrukere forguder steam uansett hva de måtte foreta seg så lenge de med jevne mellomromm kjører ZUPER-DUPER-MEGA-SALG! TAKE MY MÅNNEY!" Jeg klarer heller ikke å se helt poenget. Kanskje valves markedsposisjon kan ha en positiv innvirkning på flere spillutviklere i den grad at utviklingen skjer på flere platformer enn kun windows. edit: Ps3, i likhet med x360, er jo fremdeles kapabel til å kjøre nye spill betraktelig mye bedre enn det 6 år gamle pc-er er i stand til. Endret 8. januar 2013 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
PcAj Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 @ThomasM: "Men det er jo STEAAAAM! Vi forbrukere forguder steam uansett hva de måtte foreta seg så lenge de med jevne mellomromm kjører ZUPER-DUPER-MEGA-SALG! TAKE MY MÅNNEY!"Jeg klarer heller ikke å se helt poenget. Kanskje valves markedsposisjon kan ha en positiv innvirkning på flere spillutviklere i den grad at utviklingen skjer på flere platformer enn kun windows.edit:Ps3, i likhet med x360, er jo fremdeles kapabel til å kjøre nye spill betraktelig mye bedre enn det 6 år gamle pc-er er i stand til. Mye av poenget er vel å lage en enkel stue pc som kjører de fleste og nyeste spill ok på 1080p, noe som er attraktivt for mange som vil ha en stuepc. Klart man kan bygge selv men hele ideen er at den er bygd for deg fra før, og få flere til å kjøpe stuepcer. Jeg ser et marked selv, en stuepc som kjører de fleste spill koster lett over 5000,-. 4 Lenke til kommentar
PcAj Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 @ThomasM: "Men det er jo STEAAAAM! Vi forbrukere forguder steam uansett hva de måtte foreta seg så lenge de med jevne mellomromm kjører ZUPER-DUPER-MEGA-SALG! TAKE MY MÅNNEY!"Jeg klarer heller ikke å se helt poenget. Kanskje valves markedsposisjon kan ha en positiv innvirkning på flere spillutviklere i den grad at utviklingen skjer på flere platformer enn kun windows.edit:Ps3, i likhet med x360, er jo fremdeles kapabel til å kjøre nye spill betraktelig mye bedre enn det 6 år gamle pc-er er i stand til.Mye av poenget er vel å lage en enkel stue pc som kjører de fleste og nyeste spill ok på 1080p, noe som er attraktivt for mange som vil ha en stuepc. Klart man kan bygge selv men hele ideen er at den er bygd for deg fra før, og få flere til å kjøpe stuepcer. Jeg ser et marked selv, en stuepc som kjører de fleste spill koster lett over 5000,-. Pluss at spillutviklere kan stemple på: "Funger /flott/bra/ok/dårlig med steambox". Slik kan folk lett vite at spillutviklere blir å optimisere for steambox, hvis den selger nok, så er den jo en standarisert plattform, akkurat som xbox/ps3. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Mye av poenget er vel å lage en enkel stue pc som kjører de fleste og nyeste spill ok på 1080p, noe som er attraktivt for mange som vil ha en stuepc. Klart man kan bygge selv men hele ideen er at den er bygd for deg fra før, og få flere til å kjøpe stuepcer. Jeg ser et marked selv, en stuepc som kjører de fleste spill koster lett over 5000,-. http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10723 Endret 8. januar 2013 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
PcAj Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Mye av poenget er vel å lage en enkel stue pc som kjører de fleste og nyeste spill ok på 1080p, noe som er attraktivt for mange som vil ha en stuepc. Klart man kan bygge selv men hele ideen er at den er bygd for deg fra før, og få flere til å kjøpe stuepcer. Jeg ser et marked selv, en stuepc som kjører de fleste spill koster lett over 5000,-. http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10723 lenken funker ikke? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Tviler på det er så veldig heftig med tanke på at dagens high-end skjermkort koster mer enn denne maskinen.. Men sikkert godt nok for de fleste.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 lenken funker ikke? Ballemost! Mystifisk. Komplett Gamer Mini Det eksisterer allerede en rekke pcer bygd for stuebruk som kan brukes til gaming. Det eneste som skiller denne ut er at den er i samarbeid med valve og forhåndsinstallert med steam Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 5500 kr? Egentlig ikke verst, når jeg tenkter på prisen til PS3, da den ble lansert: rundt 6000kr? husker jeg rett? Jup virker kraftig overpriset, du trenger noe som har en I5 og et greit skjermkort, 8gb ram og en hardisk. kan godt være større, ville nesten foretrekket noe større og flatere som kan stå oppå dekoderen. Lenke til kommentar
PcAj Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 lenken funker ikke?Ballemost! Mystifisk.Komplett Gamer MiniDet eksisterer allerede en rekke pcer bygd for stuebruk som kan brukes til gaming. Det eneste som skiller denne ut er at den er i samarbeid med valve og forhåndsinstallert med steam Ser poenget ditt, men det jeg mener er at spillutviklere etterhvert kan tyne ut hvert dråpe av steamboxen, slik at den blir optimal på gaming, i tillegg kan det bli opp mot garantert at spill vil fungere på den, hvis ( det skjer ) at alle har samme maskinvare. Da blir det som xbox og ps3, og man kan spille de fleste spill. Noe som blir problematisk hvis du har en selvbygd pc. Det blir som å skulle prøve å kjøre assassins creed 3 på en 6 år gammel pc istedet for playstation 3. Det blir vanskelig nærmest umulig. Men når utviklere vet hvordan systemet er fullt ut, kan de tyne hver dråpe ut av det og få det til å fungere. Derfor ser jeg på steambox som en flott mulighet for stuepc markedet, mer spesifikt til gaming da. Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) @ThomasM: "Men det er jo STEAAAAM! Vi forbrukere forguder steam uansett hva de måtte foreta seg så lenge de med jevne mellomromm kjører ZUPER-DUPER-MEGA-SALG! TAKE MY MÅNNEY!"Jeg klarer heller ikke å se helt poenget. Kanskje valves markedsposisjon kan ha en positiv innvirkning på flere spillutviklere i den grad at utviklingen skjer på flere platformer enn kun windows.edit:Ps3, i likhet med x360, er jo fremdeles kapabel til å kjøre nye spill betraktelig mye bedre enn det 6 år gamle pc-er er i stand til.Mye av poenget er vel å lage en enkel stue pc som kjører de fleste og nyeste spill ok på 1080p, noe som er attraktivt for mange som vil ha en stuepc. Klart man kan bygge selv men hele ideen er at den er bygd for deg fra før, og få flere til å kjøpe stuepcer. Jeg ser et marked selv, en stuepc som kjører de fleste spill koster lett over 5000,-. ikkje nødvendig viss, du får ganske grei pc til 5000 til spill om du tar vekk mus,tastatur og kjerm (siden er bare boksen her vi snakker om) og tviler sterkt steam vil selge deg bedre ein heime bygd pc til 5000 kr tipper den blir hardware over konsoler (som ikkje er direkte vansklig på selv 3000 kr ferdig kjøp) men er vell mer du får noe "spesial" designet til steam oppsettet , siden stue pc markedet er ganske mye aleredet men mangler mer spefic info om boksen til og utale meg mer. akkurat nå i minne øyner er bare ein pc som steam gir ut.med rykter med steam OS Endret 8. januar 2013 av BonBattery Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Det er heller tvilsomt at Piston vil bli solgt for 5500kr her til lands, jeg tipper heller prisen vil nærme seg eller gå over 7000kr. Men hvis man er ute etter en liten stuepc, som man ikke ønsker å bygge selv, blir kanskje denne et alternativ? Lenke til kommentar
norgi Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Flotte saker, ser virkelig fram til dette! Gleder meg til å kunne spille på stortven etterhvert, håper bare de greier å tweake den veldig bra så den kjører de fleste spill. I tillegg til å være ok kjølt i et rom på 22 grader, så hadde jeg vært veldig fornøyd.Oppgraderbar er også flott.Håper bare ikke den blir så fryktelig liten hvis det går ut over kjøling og maskinvare, om den er litt stor gjør det ikke meg personlig noe, mye plass i tva hylla foreløpig...Gleder meg! du veit at du fint kan koble din egen PC opp mot TVen, du treng ikke å har en konsoll, eller konsoll aktig dings. Just so you know. Er vel en interessant dings, men ser ikke helt vitsen. Kan like godt bygge sjøl. Lenke til kommentar
oleoleole Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Ser ut som Linux er bekreftet: http://www.pcgamer.com/2013/01/07/valve-spokesperson-says-steam-box-will-use-linux-is-due-for-full-reveal-in-2013/?utm_medium=referral&utm_source=t.co 1 Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Mye av poenget er vel å lage en enkel stue pc som kjører de fleste og nyeste spill ok på 1080p, noe som er attraktivt for mange som vil ha en stuepc. Klart man kan bygge selv men hele ideen er at den er bygd for deg fra før, og få flere til å kjøpe stuepcer. Jeg ser et marked selv, en stuepc som kjører de fleste spill koster lett over 5000,-. http://www.komplett.....aspx?sku=10723 Gå inn på den kilden de linker til og se på størrelsen på den boksen. Den er jo ikke stort større en en (stor) knytteneve! Edit: mer info her: http://www.polygon.com/2013/1/7/3849284/piston-valve-steam-box-xi3 Endret 8. januar 2013 av Stagga89 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Tviler på det er så veldig heftig med tanke på at dagens high-end skjermkort koster mer enn denne maskinen.. Men sikkert godt nok for de fleste.. Synes du har ett relativt snevert high-end-begrep om du mener at man må opp i over 5.5k for å nå high end. AtW 1 Lenke til kommentar
jihn Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Gleder meg til å se hva steam har som plan her, hvordan dem skal skille seg ut ifra xbox/ps/wii. Lander dem på trynet, eller greier dem å klemme ut noe av interesse for massene her? Tipper vi vil se HL3 og den nye motoren annonsert sammen med denne. Den boksen var forresten latterlig liten stagga :o *edit* Mesteparten av oss her husker vel hvor vanvittig dårlig steam var i beta, hvor forbanna folk var over at det skulle ta over for WON. Endret 8. januar 2013 av jihn 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå