OnetroM Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Nå er det veldig mye som skjer på 64-fronten med CPU og hovedkort. Er det lurt å holde hodet kaldt og vente på dette eller skal man bare kjøpe 'vanlige' 32-system inntil videre? Jeg liker meg lite i sånne overgangsperioder vi er i nå, da skjer ting ofte litt for fort. Plutselig kommer spill og programvare tilpasset de nye CPU'ene og man siter med sjegget godt nedi kassa. Jeg vurderer sterkt å kjøpe ny pc for tiden, men er usikker på om jeg bør vente på 64-system.. Noen som har noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Altså nå blir jo A64 lansert om et par uker, så ventetiden blir uansett ikke så alt for mye. Selv tviler jeg på at det kommer til å være noen bedre kjøp da enn 25009 barton som er nå, men det skader ikke å vente, iallefall ikke når det er så nære Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Personelig ville jeg nok ha ventet til utpå vårparten for å se hvordan dette nye systemet utvikler seg, ikke minst med tanke på hovedkort og pris. Må du ha ny maskin nå ville jeg annbefalt en xp 2500+ og et Abit nf7-s v2,0 Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 _Hva_ skal du med 64-bits? Dette har blitt utviklet for industrien, ikke for deg. Skal du sponse gildet for database-serverne? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 akkurat den uttalelsen tror jeg jeg ville tatt med en klype salt DrDoogie 64Bit desktop prossessering(i AMD skikkelse) er på full vei inn i hverdagen! tror ikke akkurat det er en Itanium eller en Opteron for den saks skyld han mente....er vel Athlon64 (FX)... Lenke til kommentar
Domino Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 _Hva_ skal du med 64-bits? Dette har blitt utviklet for industrien, ikke for deg. Skal du sponse gildet for database-serverne? Tåpelig sagt.. Selv om man ikke har så mye bruk for 64bit enda er det faktisk en desktop-prosessor og har mange andre forbedringer i forhold til Athlon XP.. Anyways, så vidt jeg forstår vil ikke Athlon64 bli noe brukbart alternativ før andre generasjon kommer (første kvartal 2004?).. Jeg ville kjøpt nå og byttet ut om et halvt år. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Kjøp etter hvor mye kroner du har i lommeboken og ikke hvor mange bit en cpu har. Har du råd å kjøpe det beste som er på markedet så kjøper du det, eller så må du nøye deg med det nest beste. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Tåpelig sagt.. Selv om man ikke har så mye bruk for 64bit enda er det faktisk en desktop-prosessor og har mange andre forbedringer i forhold til Athlon XP.. Anyways, så vidt jeg forstår vil ikke Athlon64 bli noe brukbart alternativ før andre generasjon kommer (første kvartal 2004?).. Jeg ville kjøpt nå og byttet ut om et halvt år. Men, plz, Du komer til å kjøre helt fint med 64bits CPU på 32bits OS. AMD Athlon 64 3200+ vil koste ca.2888kr når den kommer og den er bedre enn P4 3.2Ghz (har ikke linken, sorry ). Jeg skal vente til den kommer og kjøpe den med Socket 754 hovedkort. (faktisk, leste at KANSKJE det blir noen HK produsenter som kommer til å bundle Athlon 64 med produktene sine). Hvis ikke, så kommer jeg til å kjøpe begge separat. btw, Windows XP 64-bits finnes på nettet allerede nå.....*hint hint* Lenke til kommentar
gixer Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Nå er det veldig mye som skjer på 64-fronten med CPU og hovedkort. Er det lurt å holde hodet kaldt og vente på dette eller skal man bare kjøpe 'vanlige' 32-system inntil videre? Jeg liker meg lite i sånne overgangsperioder vi er i nå, da skjer ting ofte litt for fort. Plutselig kommer spill og programvare tilpasset de nye CPU'ene og man siter med sjegget godt nedi kassa. Jeg vurderer sterkt å kjøpe ny pc for tiden, men er usikker på om jeg bør vente på 64-system.. Noen som har noen tanker rundt dette? Det kommer jo veldig ann på åssen maskin du har idag. Har du en maskin som er sånn passe bra og gjør det du vil den skal gjøre så kan du sikkert vente et halvt år til du kjøper ny maskin. Husk at selv om 64-bits CPU'er blir lansert nå snart, så tar det litt tid før de blir innført på markedet til en rimelig penge. Hvis du har en dårlig maskin så hadde jeg gjort som Snekker`n sa: Personelig ville jeg nok ha ventet til utpå vårparten for å se hvordan dette nye systemet utvikler seg, ikke minst med tanke på hovedkort og pris.Må du ha ny maskin nå ville jeg annbefalt en xp 2500+ og et Abit nf7-s v2,0 Med det oppsettet kjører du lett på 3200+ hastighet eller høyere og ikke koster det mye heller! :wink: Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Tåpelig sagt.. Du har helt rett. Jeg angrer. Jeg er en taape. *henger med hodet* http://techupdate.zdnet.com/techupdate/sto...=zdnnfd.comment Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Dobbeltpost er taapelig. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 lurer fortsatt på hva vitsen med 64bit er. Eneste jeg veit er at maskin klarer å håndtere 256GB RAM. Men hva slags hk støtter så mye? Og hva i allverden er vitsen med så mye ram på en vanlig PC? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 hvis man spør seg hva vitsen med 64-bit er, så må man kanskje også spørre seg om det er noen vits med en 3.0ghz cpu, eller i hele tatt 2.0ghz? trenger man virkelig så mye? Er det noe Som krever mer kraft, om man ikke tenker på hvor lang tid det vil ta og fullføre en "jobb"? Tviler. Så hva er vitsen med å oppgradere en pc som funker helt fint? Fordi det er spennende? eller fordi man vil ha det beste? Cpu kraft i mine øyne er den tingen programmer/spill ikke har krevd stort mer av siden det var minimum ett eller annet sted på 1.4 ghz Cpu (Gode gamle T-birden i andre Pc'n min tikker og går fortsatt.) ER det så at noe krever 2.4ghz e.l Cpu? Tviler. Så hvorfor oppgradere? Ikke vet jeg, eneste jeg vet er at jeg gjør det selv når athlon 64 kommer, selge alt jeg har og kjøpe meg Nforce3/4 og athlon 64. bare fordi det er bedre enn det jeg nå har. "Mye vil ha mer" Motto jeg lever etter. Noen som har noen grunn til å ha en Cpu på over 3.0ghz om man ikke regner med tid som ett argument? Bare nyskjerrig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå