Nastyfisk Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Hei! Jeg kjøpe denne ruteren(Asus RT-N66u) på tilbud hos Komplett, men uansett hva jeg gjør med innstillinger på ruteren for jeg ikke noe fart på mine usb tilkoblede hdd. Med lav fart mener jeg ca 500kb/s, dette er etter jeg kobler hdd til igjennom min datamaskin og skal overføre filer trådløst fra data -> ruter/usb hdd. Jeg har lest mange plasser at andre for fart opp i 15mb/s.... Jeg har en ny asus pc, så trådløse hastigheter skal ikke være problemet. Jeg har forresten prøvet å koble 2 forskjellige hdd til ruteren, så det er ikke hdd sin feil heller. Har dere noen forslag til hva problemet mitt kan være? Innstillinger på ruteren? Feil produksjon/feil på ruter? :hmm: Endret 8. januar 2013 av Nastyfisk Lenke til kommentar
Nastyfisk Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Ingen som har noe å komme med? ingen hjelp av komplett.no heller.. rett før jeg MÅ ta kontakt med asus :nei2: Lenke til kommentar
chaag Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Jeg kjøpte samme router for ett par dager siden. Jeg sliter med at jeg ikke finner routeren som en enhet på nettverket. Du kan se tråden her. Men jeg får tilgang til hard disken som er koblet til routeren gjennom FTP-deling. Da får jeg ganske bra hastighet. Har du prøvd dette? Men da har jeg problemet at jeg ikke kan legge til filer på disken (kan bare kopiere filer fra disken), til tross for at jeg er logget inn som administrator. Endret 9. januar 2013 av chaag Lenke til kommentar
Nastyfisk Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 For det første tror jeg bare du kan legge til filer med internett FTP, og ikje LAN FTP.. Er litt usikker på hva ditt problem er.. er selv ikke så veldig flink til dette her ser det ut som.. Har du prøvd å restarte pcen?? BTW, hvis du får til å legge til HDD din i min datamaskin, kan du gi meg en tilbake melding på hvilken hastighet du får?? Lenke til kommentar
alfal Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Bruker dere hdd med eller uten ekstern strømforsyning??? Lenke til kommentar
Nastyfisk Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Begge hddene har exstern strømforsyning og fyngerer helt vanlig når de er tilkoblet pc. Lenke til kommentar
alfal Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Regner med dere har oppdatert firmware og viss så ville jeg vurdert å levere tilbake ruter eller satse på 3party software. http://vip.asus.com/forum/topic.aspx?board_id=11&model=RT-AC66U&SLanguage=en-us http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database Lenke til kommentar
Nastyfisk Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Routeren sier at den har sisite versjon av firmware, skal prøve på en fabrikkreset når jeg kommer hjem, og vurderer sterkt å prøve meg på 3party program som du sier. Ringte Asus support i dag, han sa at han hadde aldri hørt om problemet og hadde ingenting å hjelpe meg med.. Lenke til kommentar
alfal Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Asus_RT-N66U Lenke til kommentar
RuneKO Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Fant du ut av dette med hastigheten? Hos meg går det også utrolig tregt å overføre filer trådløst til hhd, koblet til routeren. Lenke til kommentar
Nastyfisk Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Nei, jeg har desverre ikke det enda! Sitter å irriterer meg over det hver eneste dag .. Er usikker på hva det neste jeg skal prøve er Lenke til kommentar
alfal Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Det er mye som spiller inn viss dere vil ha optimal fart og en av tingene er at client kortene er av bra kvalitet og siden asus rt-n66u er broadcom basert router bør client kortene være av broadcom men ikke en nødvendighet.. Jeg som har Atheros basert router kjører kun Atheros baserte kort på pc`r som jeg bruker til torrents/filoverføring/streaming det blir litt enklere å finne riktig kort når du bruker fra samme produsent,viss jeg kjører Ralink produkter mot router så kan det virke som det er dårlig mix. Det kan også være mange andre ting som spiller inn men dere poster litt for lite informasjon om oppsettene deres til at vi kan hjelpe dere.. http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=7144 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå