Episong Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hei. Jeg gikk lykkelig til innkjøp av en Asus N56V (Intel Core i7 - 3610QM, 2.3GHz, 8GB RAM, 750GB HDD, Win7) i slutten av september 2012. På denne har jeg fått kopiert over alt og byttet ut HDDen med en Crucial M4 SSD 2,5" 128GB. Den funker i og for seg som den skal, men jeg har et problem med programmer som ofte avslutter seg selv. Dette var et problem også før jeg byttet harddisk. I førsten trodde jeg problemet lå i Windows sin feilrapporteringsservice. Etter å ha prøvd forskjellige innstillinger via Action Center innså jeg at det hadde liten til ingen innvirkning, for problemet vedvarte. Jeg har googla problemet og prøvd ut litt forskjellig: skanna PCen for uønsket dritt (med AVG, Antivir, Malewarebytes, hver for seg; ingen av dem har funnet noe), gått inn i command og kjørt sfc /scannow (ingenting å rapportere, selv etter å ha restarta og kjørt skann på nytt opptil tre ganger), av- og reinstallert Skype da jeg mistenkte at den hadde noe med saken å gjøre. Det går litt opp og ned hvor ofte programmene krasjer, men det kan virke som om det krasjer oftere når jeg har mapper åpne. Den sier da at Internet Explorer ikke responderer og jeg kan velge mellom å vente og se, lukke eller debug program, men alt ender opp med at det tvangsavsluttes og forsvinner. Jeg ser i Event Viewer at det er over 3000 feilmeldinger og advarsler siden 2009. Er ikke det litt merkelig? De første er kanskje grunnet fabrikkinstallasjoner? Men som feil allerede da? Ellers går det i en del som jeg rett og slett ikke vet helt hvordan å tolke. I går alene krasja alle mappene og Chrome gikk ned for telling. Fikk også en advarsel angående volumkontroll, og i dag hører jeg at mens musikken spiller blir det plutselig lavere enn det den skal være. Når jeg da avslutter musikkprogrammet via task manager og starter opp igjen er det normalt volum, men igjen dempes det plutselig. Jeg blir sprø! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme til bunns i probleme(ne). Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Hva annet kan jeg gjøre? Og burde jeg kontakte utsalgsstedet, Asus eller Microsoft for hjelp? Jeg blir kjempetakknemlig for eventuell hjelp! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Selv om jeg ikke kan gi deg noe konkret svar på hva som er årsaken til problemene du opplever, lever jeg alltid etter prinsippet om at det første man gjør hvis man kjøper en ny laptop er å formatere harddisken og legge inn OS på nytt. Da slipper du alt av bloatware og feilkonfigureringer som kan være kilder til mye hodebry. Bare sørg for å last ned alt av drivere (hvis du skal legge inn Windows) via Asus sine support-sider først. Lykke til Lenke til kommentar
Episong Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Off, ja, det er kanskje den eneste løsningen. Det er litt kjedelig, for det er så tidkrevende å intallere alt på nytt (spesielt spill fra Steam med nåværende netthastighet). Ringte Asus og spurte etter OS, siden det ikke fulgte med noen CD. Ligger visst i HDDen jeg byttet ut. Så jeg må i såfall velge mellom å sette inn den igjen og formatere eller bestille nytt sett fra Asus. Takk for svar, Untouchab1e. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå