Gå til innhold

Jobb i Disney World, Florida

Anbefalte innlegg

Så det har seg sånn at jeg og en venn av meg har ekstremt lyst å dra til statene, og vi har kommet over en veldig interessant jobbmulighet som er ett år i Disney World i Florida. Dette går da ut på å representere Norge på en bra måte, kunne være guide/jobbe på butikk med norsk merchandise, eller til og med jobbe som servitør i en restaurant.

Er det noen med personlige erfaringer fra dette som kan fortelle noe fra oppholdet? Hva var bra, hva var dårlig? Hvordan var betalingen i avdelinga du jobba i? Hvordan var samholdet i den norske gruppa, evt det internasjonale samholdet? Har utrolig mange spørsmål jeg veldig gjerne kunne tenkt meg et svar på før jeg søker!

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp har et søskenbarn som var der. hun sa det var veldig slitsomt og stå i bunad i varmegrader.

Men det virket som hun likte det. hadde masse folk ilag med seg og.

Men hun ble desverre kastet ut av landet på grunn av at en vennine sa at hun gjorde noe som ikke var i love med usa sine regler for invandrere.

Total bullshit selfølgelig, hun hadde ikke gjort noe, men du vet hvordan usa er.

Men siden hun ble lei seg at hun mistet plassen så vill jeg anbefale dette.

Men bare tenkt på det som et fri år, tviler på at man tjener noe spesielt.

Lenke til kommentar

Her er fra en person som har vert der

Det var mye jobbing, lange (og vaarme) dager med dårlig lønn, men man alle sitter igjen med opplevelse for livet, så jeg anbefaler det likevel

Det som er lurt når man søker på jobben, er å velge å jobbe med "food and beverage", for da får man mange forskjellige arbeidsoppgaver og tilslutt blit man servitør og da tjener man VELDIG godt. Man kan ta med seg f.eks. 3000 i cash hver eneste dag i lomma, hvis man er flink!

Også er det lurt å søke seg dit til våren/sommeren for da er det mest utskiftinger av servitører, så da slipper man å vente så lenge på å blidet

Personen bør være over 21 år, for det er alkoholgrensen (uansett type) og man kan havne i MYE trøbbel om man er unde 21.

Bortsett fra jobben er det myyyye å finne på i Orlando. Mange temaparker og shows. Bllig taxi, mat, klær og alkohl og man har muligheten til å reise mye til andre steder hvis man har spart opp litt penger

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var der i 2004/2005. Jobbet i food&beverage. Det anbefaler jeg, for da blir du servitør i restauranten og kan motta tips. Amerikanerne tipser masse, og du tjener fett når du serverer i "norge". ikke hør på hva noen andre sier, søk deg inn i food&beverage. ellers, siden du tjener så mye penger så kan du reise rundt og besøke nye steder, det gjorde hvertfall jeg. OBS: hvis du er under 21 så må du passe deg når du drikker alkohol og generelt holde deg unna trøbbel, for du kan bli "terminated", dvs at du mister jobben på dagen og må reise til norge innen 24 timer. disney har nulltoleranse. du får gratis adgang til alle disney-parkene, så det er nok av gøy å finne på. anbefaler å kjøpe en bil når du kommer dit, slik at du får friheten til å dra hvor du vil. biler er billige i usa. ellers vil jeg bare si, husk solkrem. det er varmt i florida :p

Lenke til kommentar

og du kan ta deg en fest hver dag, hvis det er noe du vil. :p alle som jobber i epcot (de ALLER fleste) bor på samme område, det er mange hus med mange leiligheter i og så bor man med folk fra andre land. de norske guttene har fest hvertfall hver mandag, det er noe som heter snikkabo, og jentene har flickabo, og så møtes man på nach, men de andre landene har sine fester og det er bursdager og generell festing overalt hele tiden hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...