Gå til innhold

Trenger penger så fort som mulig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8713

Hva med å inngå en avtale med dine foreldre?

At du allerede har gjeld sier vel at du kanskje har brukt litt mere enn du har hatt råd til....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Du er mindreårig så du kan ikke stifte gjeld, så foreldrene dine har ingenting å stille opp med ved en evt rettssak!

Det kan man vel, men ikke på penger....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Hva slags gjeld tenker du på da undrer jeg? Sosial gjeld? følelsesmessig?

Utveksling av tjenester skjedde lenge før pengene ble oppfunnet som verdimiddel. Det at pengene er dagens viktigst betalingmiddel, har ikke fjernet tjenestene som betalingsmiddel. En 11 åring kan aldri stå til ansvar for sin gjeld, men han kan oppta seg gjeld. Mange som har oppnådd gjeld på mobiltelefoner, men det ble forandret med at man må være 18 år for å tegne abonnement.

Selv jobbet jeg for min bestefar for å tjene penger som 11 åring. Han hadde gård og det var alltid noe å gjøre om sommeren.

Lenke til kommentar

Når jeg var 15 tjente jeg 3-400kr timen på å løpe med reklame for Posten. Og det var altså midten av nittitallet, så timelønnen har forhåpentligvis gått opp :)

Jeg regner med at du mener Nordpost eller lignende? Post Norge krever at du er atten år og har førerkort.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du mener Nordpost eller lignende? Post Norge krever at du er atten år og har førerkort.

Jeg leverte bare reklame, ingen post. De krever kanskje førerkort nå pga. de mopedgreiene de kjører. Men i tidligere tider drasset man på en tilhenger som en annen okse. De slet ut masse folk slik og var sikkert bare glade for å få inn friskt blod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...