Markalicious Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hei Jeg er en 11år gammel gutt jeg må betale tilbake gjeld til foreldrene mine så fort så mulig og samtidig kanskje skaffe en ny gaming pc. Noen hint til hvordan tjene penger fort? Jeg jobber hardt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hva med å inngå en avtale med dine foreldre? At du allerede har gjeld sier vel at du kanskje har brukt litt mere enn du har hatt råd til.... Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Du er mindreårig så du kan ikke stifte gjeld, så foreldrene dine har ingenting å stille opp med ved en evt rettssak! 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Du er mindreårig så du kan ikke stifte gjeld, så foreldrene dine har ingenting å stille opp med ved en evt rettssak! Det kan man vel, men ikke på penger.... Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Det kan man vel, men ikke på penger.... Hva slags gjeld tenker du på da undrer jeg? Sosial gjeld? følelsesmessig? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hvordan i svarte kan man sette seg i "jeg trenger penger så fort som mulig" gjeld til sine foreldre som 11-åring? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hva slags gjeld tenker du på da undrer jeg? Sosial gjeld? følelsesmessig? Utveksling av tjenester skjedde lenge før pengene ble oppfunnet som verdimiddel. Det at pengene er dagens viktigst betalingmiddel, har ikke fjernet tjenestene som betalingsmiddel. En 11 åring kan aldri stå til ansvar for sin gjeld, men han kan oppta seg gjeld. Mange som har oppnådd gjeld på mobiltelefoner, men det ble forandret med at man må være 18 år for å tegne abonnement. Selv jobbet jeg for min bestefar for å tjene penger som 11 åring. Han hadde gård og det var alltid noe å gjøre om sommeren. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Måke snø, bære ut søppel, vaske bil, lage mat, vaske hus, klippe gress, rake løv, pante tomflasker, ta på litt shabby tøy og sett deg utenfor Oslo S med en kopp i hånda... Endret 7. januar 2013 av Hotel Papa 4 Lenke til kommentar
Markalicious Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Takk for de siste tipsene der =D Lenke til kommentar
Markalicious Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Hva er aldersgrensa på og gå ut med posten og hvor mye tjener man på det? -fundad Lenke til kommentar
satser Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Du må være 13 år for å gå med VG som nok er det vanligste. Da tjener du 6,50 per solgte avis og du vil på en god dag tjene opp mot 300-400 kr. Riktignok jobber du bare søndager på formiddagen. Kilde: http://www.md.no/Default.aspx?tabid=594&subtabid=601 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hva med norpost? Vet en del i klassen min holdt på med det, mulig de var litt eldre. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Når jeg var 15 tjente jeg 3-400kr timen på å løpe med reklame for Posten. Og det var altså midten av nittitallet, så timelønnen har forhåpentligvis gått opp Lenke til kommentar
Markalicious Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Takk for de gode tipsene Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Når jeg var 15 tjente jeg 3-400kr timen på å løpe med reklame for Posten. Og det var altså midten av nittitallet, så timelønnen har forhåpentligvis gått opp Jeg regner med at du mener Nordpost eller lignende? Post Norge krever at du er atten år og har førerkort. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg regner med at du mener Nordpost eller lignende? Post Norge krever at du er atten år og har førerkort. Jeg leverte bare reklame, ingen post. De krever kanskje førerkort nå pga. de mopedgreiene de kjører. Men i tidligere tider drasset man på en tilhenger som en annen okse. De slet ut masse folk slik og var sikkert bare glade for å få inn friskt blod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå