Markalicious Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hei! Jeg er en 11 år gammel gutt som vil lære å lage apper for iPhone. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg lager apper så trenger hjelp. Hvis noen kan lære meg noe grunnlegende så blir jeg veldig glad Så hvis du kan dette uvær så snill og del litt med meg -Fun Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hei! Jeg er en 11 år gammel gutt som vil lære å lage apper for iPhone. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg lager apper så trenger hjelp. Hvis noen kan lære meg noe grunnlegende så blir jeg veldig glad Så hvis du kan dette uvær så snill og del litt med meg -Fun Du må først laste ned Xcode fra App Store. Så er det bare å starte Xcode, lage et nytt prosjekt, og sette i gang. Hvis du registrerer deg som utvikler hos Apple, får du tilgang til hundrevis av eksempel-apper, som du kan laste ned og eksperimentere med. Men det kan også være greit å kjøpe en bok eller fem. Lenke til kommentar
Markalicious Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Tusen takk for tipset har lastet ned Xcode og sånn på Mac-en allerede trenger bare og få vite hva det betyr og hvære utvikler hos apple Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Tusen takk for tipset har lastet ned Xcode og sånn på Mac-en allerede trenger bare og få vite hva det betyr og hvære utvikler hos apple Du må være registrert utvikler for å få lov til å legge programmer ut på App Store. Det kostet $99 i året. Lenke til kommentar
Markalicious Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Why god, why? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Smal pris å betale. Hørte nettopp at ekteparet som laget Temple Run har tjent over en halv milliard. Du MÅ jo ikke reg enda. Lag apper i xCode og kjør de i simulatoren si programmet. Har du programmert noe før? Du er jo veldig ung enda Lenke til kommentar
Markalicious Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg har laget en nettside med faren min i HTML Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg har laget en nettside med faren min i HTML Det er ikke programmering, like lite som det å skrive et brev i Word er det. Lenke til kommentar
_troffen_ Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Det er stooor forskjell på å lage nettside i HTML og lage en iPhone-app. Men det finnes mange hjelpesider der ute + bøker man kan lese. Som NiRaM skriver over: Har du installert xCode kan du øve deg, og teste appene på en iPhone-simulator, så kan du heller registrere deg når du har fått til å lage noe! Lenke til kommentar
Markalicious Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Takk dere er kjempesnille som hjelper meg Lenke til kommentar
StianGamer889 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Kan selv si at jeg er 11år, programmerer selv, og selv jeg må si: Junior Webdesignere/Programmerere er Awesome Du burde lære deg Objectiv-C, dette er programmering språket du bruker. Lenke til kommentar
Markalicious Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Ok skal bli mester, og takk igjen Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Why god, why? Det er fordi at ikke hvem som helst skal få lage applikasjoner og strø ut på AppStore Du vil gjerne kunne engelsk før du lager apps. Ihvertfall, her er litt for å komme i gang som du kan se på: Developer.Apple: Create apps for iOS 6 Developer.Apple: Start Developing iOS Apps today Dessverre finnes det lite på norsk som hjelper deg med å lære å programmere i objective-C pga det er så og si kun Apple som bruker det. Du får heller ikke brukt objective-c til noe annet seinere. Lenke til kommentar
Markalicious Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg kan nok mere engelsk en dere tror Men tusen takk for tipsene Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg har også lyst til å prøve meg på å lage en app, men har null erfaring med programmering fra før. Er det noen som har noen bøker som er å anbefale (som er up2date)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå