Gå til innhold

Noen som vil hjelpe meg med treningsprogram og litt forklaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg har sluttet å røyke, og har gått opp 6-7kg på kort tid.. Trenger hjelp til å få disse av igjen, ihvertfall bytte ut det ekstra fettet med muskler.

Så jeg ønsker altså å bli fastere i fisken, vekten er ikke det viktigste, bare jeg kommer inn i buksene igjen. Sliter med sykdom, samt betennelser i ledd, ergo er det ikke så lett å drive med fast aktivitet (trenger variasjon). Har prøvd å lest meg opp på diverse treningsprogrammer, men da er det enten øvelser jeg ikke vet hva betyr, eller med utstyr jeg ikke har.

Noen som har noen tips og råd? Spesielt viktig at det ikke er øvelser som belaster knærne veldig, da jeg sliter mest med de. Må også kunne gjøres hjemme/ute med minimalt av utstyr.

På forhånd stor takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ned i vekt er det kostholdet du burde fokusere på.

Målet er ikke ned i vekt, målet er å stramme opp :) Jeg spiser ikke så usunt, er generelt i lite aktivitet og har tilpasset kostholdet etter det. Vil heller øke aktivitetsnivået,

Lenke til kommentar

For å stramme opp må du ned i vekt. Først da kan du jo fokusere på å bygge litt muskler.

Hm, javel.. Men for å gå ned i vekt hjelper det også å trene. Og det er det jeg hovedsaklig ønsker. Har tidligere gått ned i vekt kun ved hjelp av kosthold, funka fint det, men tar for lang tid og da gjaldt det flere kg enn nå. For å presisere, jeg veier kun 6-7 kg for mye. Så det er ikke overvekt som er problemet. Men da er det altså sånn at jeg ikke skal trene styrke osv før jeg har gått ned disse kiloene?

Lenke til kommentar

Hm, javel.. Men for å gå ned i vekt hjelper det også å trene. Og det er det jeg hovedsaklig ønsker. Har tidligere gått ned i vekt kun ved hjelp av kosthold, funka fint det, men tar for lang tid og da gjaldt det flere kg enn nå. For å presisere, jeg veier kun 6-7 kg for mye. Så det er ikke overvekt som er problemet. Men da er det altså sånn at jeg ikke skal trene styrke osv før jeg har gått ned disse kiloene?

Jo, for all del, det er kjempefint om du trener styrke. Men det alene vil antageligvis ikke la deg gå ned 6-7 kilo. Kostholdet må også være spikret, men det har du gjerne kontroll på.

Lenke til kommentar

Jo, for all del, det er kjempefint om du trener styrke. Men det alene vil antageligvis ikke la deg gå ned 6-7 kilo. Kostholdet må også være spikret, men det har du gjerne kontroll på.

Jeg så for meg en blanding av kondisjonstrening (brenne kalorier for å si det sånn) og styrke. Men der er jeg helt blank på hva jeg burde planlegge. Styrkeøvelser kan jeg ikke noe om, var det jeg håpet på litt hjelp til her inne. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...