Shirmah Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Det er jo to såpass forskjellige kamera at det kommer helt an på behovet man har. D600 koster heller ikke et par lapper mer, for man trenger optikk også. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Om valget skulle stå mellom dette og et Nikon D600 som koster et par lapper mer,hva ville den gemene hop her inne valgt ? Canon Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Om valget skulle stå mellom dette og et Nikon D600 som koster et par lapper mer,hva ville den gemene hop her inne valgt ? Sånne spørsmål skjønner ikke jeg mye av egentlig, er 2 vilt ulike kameraer, er litt som å spørre om man skal kjøpe en Ford Transit eller en moped. Det første man altlid spør seg selv om når man skal kjøpe ett kamera er HVA man skal ta bilde av... Lenke til kommentar
hashimoto Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Er i modus for speilløst og kanskje fullformat. Canskje Canon Commer med noe sånt Nautica ? Men, jeg liker utseendet på X100s Lenke til kommentar
hashimoto Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Sånne spørsmål skjønner ikke jeg mye av egentlig, er 2 vilt ulike kameraer, er litt som å spørre om man skal kjøpe en Ford Transit eller en moped. Det første man altlid spør seg selv om når man skal kjøpe ett kamera er HVA man skal ta bilde av... Trodde optikk og hva bildet skulle brukes til var det viktigste men hva vet vel jeg Lurer litt på hva du mener er kameraenes Transit. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Skal du bare ta bilder av ymse folk på gata kjøp x100, skal du ha et allsidig kamera kjøp D600. Lenke til kommentar
hashimoto Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Størrelsen gjør jo X100 allsidig, men et tilsvarende kamera fra Canon eller Nikon i FF ville jo være enda mer allsidig mtp utvalg i utstyr. Men nå jeg skal ikke spore av tråden lengre Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Er vel enklere å spørre en del spørsmål til hashimoto Hvor lenge har du vært interessert i fotografi? Hvor store ambisjoner har du? Hva slags fotografi er du interessert i? Hvilke kameraer har du fra før? Hvilke objektiver har du fra før? Hvor viktig er bildekvalitet for deg? Har du noen formening om sensorstørrelse du ser etter? Hvor viktig er det for deg at kameraet er lett å bære med seg? Synes det er en enklere tilnærming til å hjelpe noen å velge kamera. @hashimoto Men jeg tror det er sånn at du er rimelig begrenset ift objektiver på X100S/X100. Hvis du ikke har noen kameraer fra før kan det være litt kjedelig for en som nettopp har begynt. Objektiver er det veldig kjekt å ha erfaring med når man er ny, samt at det gir flere muligheter. For meg personlig virker dette som et supert kamera fordi jeg har et okay speilrefleks fra før, med flere gode objektiver. Nå søker jeg bare etter noe ultraportabelt, men med speilrefleks kvalitet, som jeg slipper å se etter objektiver til. Hvis målet er å få speilrefleks kvalitet, men i mindre størrelse, kan det hende du bør se i retningen av speilløst. Da får du i tillegg muligheten til å eksperimentere med objektiver. Canon sitt speilløst virker ikke å være noe å skryte av, men det ryktes at de kanskje kommer med et nytt i slutten av året. Nikon tror jeg har bedre alternativer, samt de andre produsentene. Hvorvidt det er lurt å satse på dem, mtp objektiver og annet utstyr bør nesten noen andre svare på. Men det er lurt at du begynner å tenke på det nå. Det er veldig kjedelig om du etter 2-3 år angrer på å ha investert masse penger i utstyr fra en produsent. Endret 13. januar 2013 av Coneunofax Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Størrelsen gjør jo X100 allsidig, Vil ikke si at det er allsidig i den forstanden at man har kun en brennvidde, er størrelsen viktig ville jeg nok heller sett på X20 eller X-S1. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 NikCan DSLR er systemkameraer som kan brukes til praktisk alt pga måten de er bygget på inkl gedigen objektiv og tilbehørsmuligheter som gjør at de egner seg til lands, vann, natur, mennesker, sport, se maling tørke, verdensrommet hvor bla NASA har brukt Nikon ved flere anledninger og til og med seriemordere som Dexter liker slike kameraer. Minuset er ironisk nok akkurat det Fuji n vinner på som er vekt og størrelse. Som skrevet til man sovner her og på andre forum så er det beste kameraet det man har med seg rundt, hjelper lite med fancy smancy DSLR samling og objektiver hvis det kun blir liggende i en bag nederst i klesskapet. Og for å svare på Transit vs moped så er selvsagt Transiten den mest praktiske av de to, mens i trange bygater er mopeden overlegen. 1 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Etter jeg kjøpte X100'en min i oktober har jeg tatt flere tusen bilder med den. Jeg har kanskje tatt et par-tre hundre med Nikonen min. Nå har jeg solgt Nikonen og skal kjøpe meg et mindre systemkamera, for med X100 skjønte jeg at størrelse og vekt faktisk har noe å si for om jeg gidder å drasse på kamera, pluss at jeg ble veldig glad i elektroniske søkere. 1 Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg har bare hatt x100 noen dager, men må si den er midt i blinken for meg Den gir fotoglede, og er mer utviklende:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg