snabben112 Skrevet 7. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2013 hallo, jeg har bestillt en iphone 4. så lurer jeg på hvordan jeg skal lade den i begynnelsen for å ta best mulig vare på batteriet ? har hørt fra folk at når jeg får den så skal jeg bruke opp den strømmen som allerede er på den.. så lade den opp til 100%.. så bruke det opp så lade den til 100% igjen.. så neste gang så skal jeg bare lade den til 50% ? .. så lurer jeg egentlig bare på om dere kan fortelle meg hvordan jeg skal lade iphonen for å ta best mulig vare på batteriet Takk på forhånd , Snabben112. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2013 Hei! Gratulerer med iPhone 4 Det du har hørt der stemmer sikkert, men langt i fra nødvendig. Det første man vil er å kalibrere batteriet som betyr at du bruker den helt til den er tom for strøm og skrur av seg selv. Dette burde du gjøre en gang i måneden. Men du vil heller ikke tappe batteriet (lithium-ion) helt hver gang du bruker den, det fører bare til reversert effekt -> batteriet blir dårligere. Lenke til kommentar
snabben112 Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. januar 2013 Så det du mener er at jeg burde bare bruke mobilen til den er helt tom? så lade den. å bare fortsette sånn ? Lenke til kommentar
snabben112 Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. januar 2013 også har jeg hørt at første ladning bør vare i minst 24 timer? er det også bare noe bullshit ? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Først bruker du mobilen helt tom ja, lad opp til 100% og bruk den Men du vil ikke lade opp til 100% og så tømme den til 0% flere hundre ganger, da blir batteriet betydelig dårligere. Så lad opp telefonen når du ikke bruker den, eller når den begynner å bli tom! EDIT: Minst 24 timer er det på gamle mobiler, dagens mobs (og iPhone 4) trenger ikke dette lengre Endret 7. januar 2013 av Lami Lenke til kommentar
snabben112 Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. januar 2013 oki ) så det jeg burde gjøre er når jeg får den så bruker jeg den tom så 100% igjen.. så er det fritt fram når jeg lader den egentlig ? Lenke til kommentar
elaffen Skrevet 7. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2013 Ikke lad ut batteriet helt. Man trenger ikke lade ut eller full-lade batteriet. Det er ikke noe minneeffekt på Li-Poly batterier. http://www.apple.com/batteries/ Lenke til kommentar
snabben112 Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. januar 2013 Takk for hjelpen Lami Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 8. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2013 Amobil: Slik lader du mobilen riktig - myter og fakta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå