Sarah2611 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hei! Jeg er en 14 år gammel jente som nettopp har begynt å bli interisert i ballet. Dessverre er jeg muslim... Selve tanken at jeg vil prøve det en stund, liker ikke foreldrene mine. Foreldrene mine tilbød meg å begynne på det da jeg var liten, jeg var ikke interrisert fordi jeg tenkte at ballett var alt for femenint. Ballett handler om å vise kroppen sin, på en måte. Å trene med gutter og bruke ''hore klær'' som foreldrene mine kaller det -.- JEG er ikke overrelegiøs som foreldrene mine. Det er greit om jeg ikke skal opptre, det er greit at jeg ikke skal bli bært/danse med gutter, det er greit at jeg tar på meg de klærne foreldrene sier jeg skal ha på meg, greit at jeg ikke skal ha en mannetrener. Men, er det ikke nok? Jeg vil begynne på ballett fordi det er god trening og da slipper jeg å være så stiv. De ber meg alltid om å gjøre noe annet enn å sitte på dataen. Hva tror de at jeg gjør på pcen? Jeg prøver jo også å finne videoer for hvordan man lærer å danse på men det blir ikke gøy å trene opp seg selv når man ikke kan noe. Man vil ikke bare stirre på en skjerm og ma får ikke vite hva man gjør feil en gang!! Kan noen si meg noen gode argumenter til hvorda jeg kan overbevise dem? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 I Norge er det normalt å gå på ballett for de som ønsker dette. Lenke til kommentar
Sarah2611 Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 I Norge er det normalt å gå på ballett for de som ønsker dette. Jeg ønsker dette svært men finnes det et kurs eller skole der jeg ikke trenger å jobbe med menn/gutter? Og at de tillater at jeg ikke opptrer? Det er et problem.. Jeg lærer fort og så lenge jeg øver hver dag så trenger jeg ikke noe annet enn en lærer/et kurs der det ikke er gutter der til å trene/jobbe med oss. Det er ikke lov til å vise seg frem for gutter ved å danse og ha på seg tights og klær som viser kroppsformen din. Jeg bryr meg ikke om det men foreldrene mine lar meg ikke gå ut av huset hvis jeg ikke har på meg noe ordentlig. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Du kan gå til barnevernet. Synd om religiøse fanatikara skal ødelege livet for barn/andre mennesker. Du gjør ikkje noe galt. Det er dans, det er kunst. Du kan forøvrig be dei om å vise, kor det står i Koranen at det er forbudt? Ikkje sikkert at det står der. Og då kan du bruke det som argument, at du er trofast mot Allah og Koran og ikkje noe mennesker finner på. Og du kan vise dei filmen Billy Elliot. Bra film det! 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå