Gå til innhold

ad hoc nettverk ,men Galaxy S 2 kan ikke finne det

NFSG

Anbefalte innlegg

Jeg har været borte fra Robot-telefoner i mer enn 3 år nå. Det gleder meg meget å se at min Robot-tlf. er adskillig lettere å kontrollere for hva jeg, til enhver tid, ønsker eller ønsker ikke å være koblet. Forskjellig fra den gang Robot-OS var (nest) nytt. Men jeg har mye nytt å lære.

Måtte i dag få kyndig PChjelp, da jeg ikke greide å sette opp et ad hoc nettverk på på min PC - i et ønske om å benytte PC'en Internett forbindelse på min Galaxy S 2. Karen fant noe rott på PC'en, og nå greier jeg å få PC'en til opprettet et trådløst AD HOC, som vises en trådløs forbindelse > klar til bruk.

Og etter å ha slått til WiFi (på telefonen) og den søker/leter etter tilgjengelige nettverk, klare den åndsvake mobiltelefon ikke å finne det tilgjengelige AD HOC som står og venter 12 cm. frem foran nesen, på den.

Nå, det er nok ikke telefonen som er svakt begavet.

Programvare: 4.0.4.

Bygge-nummer:  IMM76D.XWLPY

Så hvis noen av de mer habile og rutinerte Galaxy S 2 folkene, kan gi en hånd. Blir det kanskje litt liv i klutene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Android støtter ikke ad-hoc med mindre samsung har lakt til støtte for det. Google å se om du får aktivert det. I noen tilfeller er det nok å bare editere en tekstfil på telefonen.

Eventuelt bruk connectify og sett opp wi-fi accsess point.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

<p>@ Winnetou2012

Ser overalt, på forskjellige fora ww., at alle Robot-telefoner eiere er frustrerte og føler seg tatt ved nesen, når de finner ut at deres nye & moderne telefoner ikke kan koples opp til Computerens trådløse via ad hoc, mens Epletelefone og Nokia's telefoner kan .

@ KarpeSkrotum

Jeg har nett opp gjort et forsøk med peer-to-peer, men fik det ikke å fungere.

Men det må vel gå gjennom trådløs ruter ?

@ Complexity

Jeg er nok så ringe til å forstå, når du bruker engelske uttrykk og begreper. Men når du forteller at venner av deg, med Galaxy II, har brukt ditt Wi-Fi acsess point nettverk via connectiy (som jeg ikke forstår mye av). Betyr det at dine venner med sine Robot-telefoner har fått adgang til din PC's Internett forbinnelse ?

Og altså ikke via noen trådløs ruter hjemme hos deg ?

Hvis du har lagt tilrette - for dem - som et alternativ til Ad Hoc tilkopling. Ville jeg bli meget takknemlig, om du en dag ville assistere meg - i første omgang - en enkle fremgangs måte:   >  . . . . >  klikk  > . . .  avslutt:

Om er ditt første forslag, "i noen tilfeller er det nok editere en tekstfil på telefonen".  Er lettere å gå til, kan du kanskje hjelpe meg litt i gang ?

Endret av NFSG
Lenke til kommentar

Har faktisk prestert å missforstå KarpeSkrotum sin post, med at det ikke fungerte. Derfor forige inlegg :p

Har ingen router hjemme hos meg, da det er blokkert og ikke mulig å bruke (nettet er kryptert så inni de grader at det er ikke barebare å få nett via kabel engang)

Men når man har fått nett på en pc via kabel, så funker det fint å dele det videre.

Annbefaler deg å laste ned Connectify, ett program som gjør alt veldig enkelt.

Vil og annbefale deg å skaffe fullversionen (finnes ganske så billig på diverse sider.. kremt..) men det skal fungere å sette opp wifi accsess point med gratisversionen og.

I Connectify velger du hvor du får internett ifra (kabel eller wifi) og hvordan du vil dele internett (ad-hoc eller wifi accsess point).

Så må du bare skrive ett navn på nettverket, å ett passord til nettverket, og vips, du deler internett som telefonen din skal kunne koble seg på :)

CONNECTIFY+2.png

Bildet er fra en veldig gammel version av connectify, men ser ganske likens ut i dag.

Lenke til kommentar

Hvis du en dag har mulighet til kjapp "vei vising" til tipset til endre en fil i mobiltelefonen. Så vil jeg prøve å fortsette på egen hånd (sjøl om det er på engelsk)

Dette med at man bare kan endre en fil, er bare noe jeg har lest på Xda-Developers anngående diverse telefoner. Er langt ifra sikkert at du kan gjøre det på din. Det vil nok uansett kreve at mobilen din har root.

Lenke til kommentar

Ok, da skal jeg prøve en gang til,med Connectify. Mener jeg forsøkte meg for 14 dager siden, uten held.

Windows 7, jeg har liggende en lovlig oppdaterings CD, men utskudd det i to år nu. Bare tanken på først å flytte alle filer over på en HD, og ennå være, å installere alle min programmer på nytt. Jeg kan bli matt av mindre.

Men sant nok, jeg burde få det gjort.

Lenke til kommentar

Dette med at man bare kan endre en fil, er bare noe jeg har lest på Xda-Developers anngående diverse telefoner. Er langt ifra sikkert at du kan gjøre det på din. Det vil nok uansett kreve at mobilen din har root.

Det er  også én av to løsninger jeg sitter igjen med. Har også støtt på forslaget om ROOT, for å få en Android til å finne et Ad Hoc.Men ROOT er nok en for stor munnfull for meg.Siste mulighet er å anskaffe en trådløs ruter igjen. Men sjøl om det akkurat vil kunne bli en løsning av mitt omtalte problem. Er jeg ikke så hissig på å ha stående en  trådløs ruter i huset.Nå, men jeg må vist vurdere en gang til.Takk for råd . . . . . du skal få høre om jeg skulle få til Connectify + Vista

Lenke til kommentar

Om du har en oppdaterings DVD så vil du jo ikke miste noen filer, da vil han bare oppdatere vista til windows 7 uten å endre noe.

Ja, i teorien. Men mange har mistet alle eller noen filer og programmer unner oppgradering fra Vista til W. 7

Lenke til kommentar

Denne gang var min bekymring ikke knyttet til utgiften til en ruter.

Nå har jeg lastet ned Connectify innstalert, startet programmet. Det har nå stått med beskjed: Waiting for first device ti connect to uoyr Hotspot ...

Og like lenge har Galaxyen stått med Wi-Fi påkoblet og søkt og søkt. . . men telefonen oppdager ikke pc'en og PC'en oppdagere ikke telefonen.

Endret av NFSG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...