Gå til innhold

FIFA Ballon d'Or 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt ironisk at en som hevder C. Ronaldo er bedre enn Messi anklager andre for manglende fotballkunskaper?

 

Alltid like gøy med folk som legger ord i munnen på andre.

 

Det virker som at de fleste som stemmer i denne kåringen baserer seg på subjektive meninger. Det er skremmende å se hvor mange som har utelatt Ronaldo helt fra sin topp 3-liste. Hadde de vurdert objektivt, ville Ronaldo fortsatt ha endt på 2. plass, men marginen opp til Messi hadde ikke vært så enorm som den var nå.

 

Messi fortjente å vinne gullballen 2012, men folk undervurderer Ronaldos sinnssyke år. La Liga-gull, CL-semifinale og et straffespark unna å sende verdens beste landslag ut av EM. I hvilket som helst år før Messi-era hadde dette vært nok til å bli kåret til verdens beste fotballspiller.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem det første var til, men jeg er ikke uenig i at det er useriøst å ikke ha Ronaldo på listen. Selvfølgelig farges resultatet av hvem folk liker, men forstår ikke helt hvorfor dette er relevant:

Er det noen i verden som kan forsvare å ha en slik holdning, så er det nettopp Ronaldo.

Helt enig, men det samme kan i aller høyeste grad sies om Messi. Forskjellen er at Ronaldo fremviser denne holdningen mye oftere enn Messi.

 

Det er vanlig å si noen ord om "konkurrenten" i takketalen. Bare se på Obama. Han og Romney slengte stort sett dritt mot hverandre hele høsten, men det hindret ham likevel ikke i å hedre Romney under sin vinnertale. Jeg tviler på at det var noen som beskylde Obama for å gni det inn. Nå er det ikke rettferdig å sammenligne Obama og Messi, da taleevnen til førstnevnte er helt eksepsjonell, men poenget står. Messi var kanskje nervøs, men han greide da likevel å takke kona, ungen, trenerne, landslaget og hvem det nå var. Han takket til og med Iniesta, den siste av de tre finalistene. Hadde han vært så sympatisk som alle skal ha det til, da hadde han også sagt et par ord om Ronaldo. Jeg skjønner at de ikke er hverandres største fan, men det handler om å være profesjonell. Akkurat her oppførte Messi seg som en arrogant drittsekk.

Synes dette blir litt overdrevent. Først og fremst: Obama og Romney er langt i fra ferdige med hverandre, selv om førstnevnte vant. I politikken er det livsviktig for valgvinnerne å ha et godt forhold med valgtaperne, så her er det om å gjøre å trø varsomt for å ikke brenne noen broer. Og hvorfor i all verden er det rart at han nevner Iniesta, en lagkamerat mange mener har vært livsviktig for at Messi har blitt til den spilleren han er? Jeg ser bare ikke det helt store problemet. Tviler uansett på at Ronaldo hadde nevnt Messi hvis han vant.

 

Jeg er helt klart enig i at fordelingen av stemmene er veldig skjev, men blir for meg litt latterlig når folk kommer med konspirasjonsteorier om at noen har stokket om på stemmene. Det er lov å være uenige, men... really? Det hadde ikke vært ufortjent hvis Ronaldo vant, men flertallet valgte i år å holde en knapp på Messi, og jeg forstår egentlig ikke hvorfor folk reagerer så kraftig på det.

Endret av Bob Sacamano
Lenke til kommentar

Jaja, uansett hvordan denne diskusjonen ender, så kan vi vel nesten fastslå at Messi vinner 2012/2013 i samme slengen. Selv med et "dårlig snitt" for å være Messi blir han toppscorer igjen, og om ikke himmelen ønsker å hente hjem sine engler, så vinner Barca serien også.

 

Hadde det vært som den "gamle" Ballon D'or, ville Iniesta vunnet.

http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Best_Player_in_Europe

Lenke til kommentar

Dette er jo på grensen til heksejakt, du (latias) fyrer løs med desperate og ikke minst patetiske utspill gang etter gang. For det første, om du synes det er rart at Messi takker Iniesta så kan nok dette enkelt forklares med at de omtrent har vokst opp sammen på La Masia og begge har bidratt enormt til å løfte Barcelona til nye høyder.

 

Presidentvalget i verdens mektigste land kan absolutt ikke sammenlignes med dette.

To youtube videoer om hvilken drittsekk Messi er? Det blir vel ikke mer desperat enn det.

 

Jeg får med meg at du iallefall sier at Messi fortjente prisen, det jeg da ikke forstår er hva du ønsker og oppnå? At Messi ikke er verdens snilleste?

Den er grei, han er ikke det. End of discussion.

 

Konspirasjonsteorier om at Fifa bytter om på stemmene til folk må du langt, langt ut på jordet med.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jaja Zlatan sa det i hvertfall fint. "Ronaldo er heldig som får plass på førsterad når Messi vinner prisen." er

 

"Nå rykker den svenske superstjernen ut på Paris Saint-Germains nettsted for å dementere sitatene.

 

- Jeg har bare positive ting å si om Lionel Messi og Cristiano Ronaldo, sier Ibrahimovic til psg.fr.

 

- Jeg ga aldri et intervju der jeg sa negative eller ærekrenkende ting om Lionel Messi eller Cristiano Ronaldo, to spillere jeg har stor respekt for. Jeg er sint og irritert for å bli utsatt for dette, å bli sitert på ting jeg ikke har sagt, der det eneste målet er å skape overskrifter, legger han til."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

http://www.football-italia.net/32132/pandev-fifa-changed-my-mou-vote

 

Goran Pandev has sensationally backed Jose Mourinho in his claims that votes were changed in the FIFA World Coach of the Year award.

 

“They called me more than once. Two or three people said they voted for me but they appeared in another vote so I decided not to go,” Real Madrid boss Mourinho told Record.

 

FIFA responded today and insisted “the list of votes published on FIFA.com is accurate.”

 

However, Napoli striker Pandev has told Spanish broadcaster La Sexta that his vote was changed.

 

“I voted for Mourinho as best Coach of the year and I am convinced that strange things happened when the votes were counted.

 

“According to the FIFA list I voted for Vicente Del Bosque, but I voted for Mourinho. I even called him and said I’d vote for him. Unfortunately, odd things happen at FIFA.”

 

Er det spillerne eller FIFA som lyver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...