Gå til innhold

FIFA Ballon d'Or 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt klart at Messi drar fordel av å ha et så bra rykte, og jeg forstår at du vil frem til at dette ryktet ikke er fortjent, men synes bare det er litt spesielt å dra frem tvilsomme hendelser som dette for å bevise noe. Kan ikke noe for det, men får en se og hør-følelse av det hele, spesielt når jeg ser videoen av Guardiola :p Totalt sett synes jeg uansett Messi fortjener å ha et noe bedre rykte enn sin argeste konkurrent.

 

Jeg skal innrømme at jeg satt med en "what?"-følelse under talen til Messi, men for meg var det tydelig at han var ekstremt nervøs, uansett hvordan folk velger å tolke det. Skjønner også godt at han ikke nevnte Ronaldo, da mange hadde tolket dette i verste mening, og gjerne beskyldt han for å gni det inn.

 

EDIT: leif

Endret av Bob Sacamano
Lenke til kommentar

Gerd Muller: My record stood for 40 years, and now the best player in the world has broken it, and I'm delighted for him. He is an incredible player, gigantic. He's such a nice and modest professional and I hope he gets one or two more goals in 2012 and that he can then hold onto the record for the next 40 years.

 

Jeg velger heller å tolke gesten til Messi som det han faktisk skriver på drakta nemlig at han har både stor respekt og beundring for mannen som holdt denne rekorden i 40 år.

 

Men uansett, kudos til deg for å tyde den kraftige sarkasmen i meldingen til Messi. Muller ser det nok heldigvis ikke på samme måte.

Lenke til kommentar

Det er helt klart at Messi drar fordel av å ha et så bra rykte, og jeg forstår at du vil frem til at dette ryktet ikke er fortjent, men synes bare det er litt spesielt å dra frem tvilsomme hendelser som dette for å bevise noe. Kan ikke noe for det, men får en se og hør-følelse av det hele, spesielt når jeg ser videoen av Guardiola :p Totalt sett synes jeg uansett Messi fortjener å ha et noe bedre rykte enn sin argeste konkurrent.

 

Jeg skal innrømme at jeg satt med en "what?"-følelse under talen til Messi, men for meg var det tydelig at han var ekstremt nervøs, uansett hvordan folk velger å tolke det. Skjønner også godt at han ikke nevnte Ronaldo, da mange hadde tolket dette i verste mening, og gjerne beskyldt han for å gni det inn.

 

EDIT: leif

 

Når verken Hangeland, Drillo eller representanten for norsk media har Ronaldo på sin topp 3-liste engang, da får man vite alt man trenger om janteloven her til lands. Ja, Ronaldo kan ha en holdning som sier "jeg er bedre enn deg", men hva så? Han leverer så til de grader på banen i kamp etter kamp. Er det noen i verden som kan forsvare å ha en slik holdning, så er det nettopp Ronaldo. At de tre nordmennene gir 15p til Messi og 0p til Ronaldo er ikke annet enn useriøst.

 

Det er vanlig å si noen ord om "konkurrenten" i takketalen. Bare se på Obama. Han og Romney slengte stort sett dritt mot hverandre hele høsten, men det hindret ham likevel ikke i å hedre Romney under sin vinnertale. Jeg tviler på at det var noen som beskylde Obama for å gni det inn. Nå er det ikke rettferdig å sammenligne Obama og Messi, da taleevnen til førstnevnte er helt eksepsjonell, men poenget står. Messi var kanskje nervøs, men han greide da likevel å takke kona, ungen, trenerne, landslaget og hvem det nå var. Han takket til og med Iniesta, den siste av de tre finalistene. Hadde han vært så sympatisk som alle skal ha det til, da hadde han også sagt et par ord om Ronaldo. Jeg skjønner at de ikke er hverandres største fan, men det handler om å være profesjonell. Akkurat her oppførte Messi seg som en arrogant drittsekk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det her er latterlig. Det er greit å være uenig med Drillo, Hangeland og "norsk media". Det er greit å synes at Ronaldo burde vunnet. Det er greit å ikke mene at Messi er verdens mest sympatiske. (For øvrig et stråmannsargument du har trukket frem i lang tid nå.) Det som ikke er greit er å lete etter hundre ting å "ta" Messi for. Messi vant soleklart, ingen konkurranse. Ronaldo tapte den fordi han ikke scorer like mye som Messi, han gir ikke like mange målgivende som Messi, og han er en dårligere fotballspiller enn Messi.

 

Kanskje ville han ikke takke Ronaldo. (Forresten, hvor lærer man å trekke søkte sammenligninger? Obama og Romney konkurrerte direkte mot hverandre, i et presidentvalg. Du kan også spørre deg selv, hvordan hadde republikanerne tatt det om Obama hadde unnlatt å takke Romney? Obama er tross alt avhengig av at opposisjonen er samarbeidsvillig, det er ikke Messi). Kanskje han bare var nervøs og ikke hadde foreberedt en tale som kunne tilfredstille alle og enhver. http://www.dagbladet.no/2013/01/08/sport/fotball/lionel_messi/barcelona/la_liga/25139248/

 

Det spiller egentlig ingen rolle. Innleggene dine om Messi minner mest om noe man kan finne i tv2sportens kommentarfelt, Latias, og du er bedre enn det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Messi er som alle andre mennesker, har både positive og negative sider. Så er det opp til enhver å trekke frem de sidene man mener betyr mest. Det jeg er totalt uenig i er at Messi er en arrogant drittsekk fordi han ikke takket Ronaldo i takketalen sin. Hva skal han egentlig takke ham for? Selvsagt takker han familie, trenere og landslaget og alt det der, da det er mennesker han tydeligvis er personer han har god (og positiv) kontakt med i løpet av året, det er ikke Ronaldo. Skal Ronaldo som spiller for rivallaget bety så mye for han kun fordi han er en fantastisk spiller han også? Nei, bare tull. Og du får det frem som at Messi dro frem Iniesta pga at han var nominert, men han ble selvsagt også dratt frem fordi han er en lagkamerat, en han har positive følelser til, en han ønsker å takke. Tror du virkelig Messi hadde takket f.eks Falcao om han var der istendenfor Iniesta? van Persie? Jeg tviler sterkt på det, han takker de menneskene som betyr noe for ham, på en positiv måte. Og han er ikke arrogant av den grunn, da er det heller andre grunner du kan dra frem. Sammenligningen med politikk funker heller ikke, ta heller andre prisutdelinger, som Oscar og annet dritt, hvor man takker de man har jobbet med, familie, gud og lignende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

At messi vant gullballen kan jeg være enig i.

 

Men fifa best XI er helt på jordet.

 

"Pep Guardiola was once again voted into the shortlist for Coach of the Year, despite winning only the Copa Del Rey, while league winning Coaches like Jurgen Klopp and Calcio’s very own Antonio Conte were left behind."

 

http://forzaitalianfootball.com/2013/01/wheres-the-love-italian-football-left-in-the-cold-yet-again-by-fifpro-world-xi/

Lenke til kommentar

Grunnen til at Drillo har valgt Messi og ikke Ronaldo er i grunn ganske enkel, ettersom Drillo mener at Real Madrids måte å spille på er mye bedre enn Barcelona, må jo det bety at Barcelonas spillere er bedre enn Real sine når de klarer å konkurrere og ofte vinne mot Real.

 

Uten at hvor sympatisk Messi er bør spille noen rolle, så er det vanvittig med overdriving her. Hva har Messi å takke Ronaldo for? Obama/Romney er noe helt annet, for de spiller på en måte på samme lag(USA), selv om de tilbyr noe forskjellig. De er også som Jørgen sier, avhengige av å samarbeide med hverandre.

 

De videoene som blir postet er jo parodiske, om ikke sarkastiske. Spesielt den første. Uansett så er det ikke stort mere i de videoene enn enkeltkamper Ronaldo har hatt på sitt verste.

 

Messi er ikke noen helgen, og mister hodet han også noen ganger. Men med tanke på hvilket lag han spiller på, juksekulturen fra landet sitt og hvor ofte han blir kakket ned, ropt stygt etter eller provosert av andre spillere, så er det ganske spesielt hvor lite kontroverser han er en del av.

 

Nå er dette uansett way off topic når det kommer til å kåre årets beste spiller. Messi er og var verdens beste spiller, enten det skulle være pr. nå, kalenderåret 2012 eller sesongen 2011-2012. Hadde han byttet mål/assist stats med Ronaldo hadde han fortsatt vært den beste i verden, og det er ganske spesielt med tanke på hvor sinnsykt med målpoeng han har samlet opp i år.

Endret av Maefteda
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Grunnen til at Drillo har valgt Messi og ikke Ronaldo er i grunn ganske enkel, ettersom Drillo mener at Real Madrids måte å spille på er mye bedre enn Barcelona, må jo det bety at Barcelonas spillere er bedre enn Real sine når de klarer å konkurrere og ofte vinne mot Real.

 

Hvordan er dette et argument når Real slo barca i den avgjørende kampen på Camp Nou i sist sesong? Husker ikke hvordan det gikk på bernabeu...

Lenke til kommentar

Mulig det er et stråmannsargument for mange, men hvordan Messi blir fremstått i media har ganske mye å si i denne sammenhengen. Jeg tviler sterkt på at alle de ca. 500 som stemte i det hele tatt følger med på europeisk fotball. Alt vi hørte foregående høst i media var Messis rekordforsøk og hvilken fantastisk prestasjon dette var. Var det i det hele tatt noen artikler om at Ronaldo ble den første spilleren til å score 40+ La Liga mål to år på rad? Eller at han ble den første spilleren til å score mot samtlige lag i samme sesong? Eller at han ble første spilleren til å score i hele seks Clasicoer på rad? At han ble toppscorer i EM?

 

Ronaldo spiller også på et lag fylt med juksemakere og primadonnaer, men han har da stort sett oppført seg eksemplarisk på banen de siste par årene (i likhet med Messi). Likevel blir Ronaldo ofte fremstilt som den store stygge ulven. Mulig dette er noe som sitter igjen siden hans tidlige United-dager, men hvorfor i all verden skal holdningene hans for ti år siden være relevant den dag i dag?

 

Jeg kan vedde på at Suarez aldri får Ballon d'Or, uansett om han måtte ende opp som verdens beste spiller. Han blir sett på som en folkefiende i Afrika etter handsen sin, og kommer neppe til å få noen stemmer derfra. I Europa har han vel ikke all verdens av venner heller. Folk glemmer aldri. Det virker som at de fleste som stemmer i denne kåringen baserer seg på subjektive meninger. Det er skremmende å se hvor mange som har utelatt Ronaldo helt fra sin topp 3-liste. Hadde de vurdert objektivt, ville Ronaldo fortsatt ha endt på 2. plass, men marginen opp til Messi hadde ikke vært så enorm som den var nå.

 

Messi fortjente å vinne gullballen 2012, men folk undervurderer Ronaldos sinnssyke år. La Liga-gull, CL-semifinale og et straffespark unna å sende verdens beste landslag ut av EM. I hvilket som helst år før Messi-era hadde dette vært nok til å bli kåret til verdens beste fotballspiller.

Lenke til kommentar
1.Tomas Rosicky: ” I swear that I’ve voted for Cristiano Ronaldo,but FIFA gave my votes to messi! ”

 

2. Gianluigi Buffon also has voted for Cristiano Ronaldo, but FIFA gave the vote to Pirlo.

 

3.Thiago Silva (PSG): “I gave my vote for Cristiano Ronaldo but my vote according to FIFA is given to messi. It sad what is happening”

 

4.Journalist from Indonesia says that he voted for Xavi, but of course his vote was attributed to messi

 

5.José Pekerman, ” Ofcourse that I voted for Falcao! But FIFA said that I voted for messi which wasn’t like that. I don’t know what’s going on,but I didn’t vote for Messi!

 

6.Lukasz Piszczek: “Messi was not on my list. How did he beame my third choce?”

 

Noen som har kilder på dette? Ikke at det utgjør noen forskjell, men kjipt dersom FIFA er såpass korrupte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...