Gå til innhold

FIFA Ballon d'Or 2012


Anbefalte innlegg

Greit nok, Ronaldo spilte fantastisk og var en enorm bidragsyter for et lag som vant den hjemlige serien. Det jeg ikke forstår er hvorfor ligaplassering egenhendig gjør at han fortjener prisen mer enn Messi. Mener dere at dette utelukker spillere fra samtlige lag som ikke vinner noe? Hva med RVP? Ja, Ronaldo var en enorm bidragsyter for Real Madrid, men det samme kan i aller høyeste grad sies om Messi, som i år har fungert som både målscorer, tilrettelegger, og playmaker - alt dette i verdensklasse. Det er ikke hans feil laget han spilte på ikke vant ligaen. Ja, spillerne var jevne, men synes fremdeles Messi var den individuelt var verdens beste spiller i fjor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på di forrige vinnerne av Ballon D´or:

 

2011: Messi - liga tittel og (!!) champions league

2010: Messi - liga tittel

2009: Messi - liga tittel og champions league

2008: Ronaldo - liga tittel og champions league

2007: Kaka - champions league

2006: Fabio Cannavaro - VM-gull

2005: Ronaldinho - liga tittel og Champions League

2004: Shevchenko - liga tittel

2003: Pavel Nedved - liga tittel

2002: Ronaldo - VM-gull

2001: Michael Owen - Fa-cup, ligacup, uefa-cup

 

Finn 1 fellesnevner.

 

Edit: Glemte Messi sin champions league fra 2011. My bad.

Endret av Corey
  • Liker 3
Lenke til kommentar

At verdens beste spiller gjerne spiller på et av verdens beste lag som vinner titler er åpenbart. Det bør derimot ikke være et kriterium for å kunne vinne Ballon d'Or.

 

Og årene før har folk sagt at Messi må få tittelen fordi han har vært på et lag som har plukket titler. Er så artig at kriteriene endres for hvert år.

Lenke til kommentar

Vel, at noen har sagt det betyr ikke at det er gjengs oppfatning. Hvem sier at de endres hvert år? Det er spillerne og trenerne som velger, og såvidt meg bekjent må de ikke følge noen kriterier.

 

Jeg er selv Unitedfan og stor beundrer av Ronaldo, men jeg føler man må være såpass ærlig å si at Messi har vært bedre de siste fire årene.

Lenke til kommentar

Hvor dæst er du - på en skala fra 1 til 10?

 

Nå vet jeg ikke hva dæst betyr, men det er jo åpenbart at du ikke greier lese skriften på veggen her.

 

Men jeg kan skrive mer på veggen din jeg:

 

2000: Luis Figo - Champions League

1999: Rivaldo - liga tittel

1998: Zidane - VM gull og liga tittel

 

Edit: Sånn ellers, fint at du "forstår alt" men ikke greier svare på enkle spørsmål. Du er skikkelig dæst ass...

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Ingen som husker EM i år?

 

Ronaldo var et straffespark fra finalen. Han løftet laget omtrent alene til semien, og første omgangen mot Spania var han også enorm. Mange av dem som stemmer på disse kåringene har vel uansett knapt sett en hel kamp med noen av spillerne de stemmer på. Om man bare ser oppsummeringer fremstår nok Messi sine prestasjoner som langt større enn Ronaldo sine kanonkuler.

 

Edit:

Cupen i Spania har vel omtrent samme status som liga-cupen.

Endret av Sovehest
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Messi vinner Balon d'Or fordi han er verdens beste spiller, noe han har vært i flere år nå. Hva er det du ikke forstår?

 

Prisen gis til den som var best i sesongen 2011/2012. Jeg mener Ronaldo, i den situasjonen han var, hadde en bedre sesong enn Messi. I tillegg vant han seriegullet som Barca hadde vunnet de siste tre årene pga. Messi.

Lenke til kommentar

 

 

Nå vet jeg ikke hva dæst betyr, men det er jo åpenbart at du ikke greier lese skriften på veggen her.

 

Men jeg kan skrive mer på veggen din jeg:

 

2000: Luis Figo - Champions League

1999: Rivaldo - liga tittel

1998: Zidane - VM gull og liga tittel

 

Edit: Sånn ellers, fint at du "forstår alt" men ikke greier svare på enkle spørsmål. Du er skikkelig dæst ass...

Helt tilfeldig at du ikke tok med Ronaldo i '97? Hehe. Eller hva med Baggio?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt tilfeldig at du ikke tok med Ronaldo i '97? Hehe. Eller hva med Baggio?

 

Det er ingen vits å argumentere med deg, da du får en haug med argumenter som du ikke makter å svare på... Eller, du svarer men det finnes ingenting bak det!

 

Jeg håpet faktisk at du skulle ta opp Ronaldo i 97, da han er den ENESTE siden messi idag som vant Ballon D´or uten en stor tittel på samvittigheten, og før det nevnte Baggio! Ergo = samtlige vinnere 15 år på rad har bidratt til en stor tittel!

 

Hvorfor vinner ikke Iker Casillas eller Sergio Ramos da? De vant jo både VM og La Liga.

Interessant å se at Casillas stemte på Ramos foran Ronaldo. Tenk om Messi hadde vunnet med 2 poeng :p

 

Dette er faktisk veldig interessant når du sier det. Nå lufter jeg bare en rask tanke her, men Ronaldo sier han er misfornøyd med tilværelsen i Real. Ryktene sier at det er støtten innad i klubben for Ronaldo sin mulighet for å vinne Ballon D´or. Casillas har stemt på andre enn Ronaldo og blir benket framover. Tilfeldig?

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Se på di forrige vinnerne av Ballon D´or:

 

Finn 1 fellesnevner.

 

Edit: Glemte Messi sin champions league fra 2011. My bad.

Ser poenget (:p), men ser ikke hvorfor det skal være avgjørende. Ikke noe nytt at de majoriteten av de beste spillerne spiller for gode klubber, men synes ikke dette bør brukes for å holde nye vinnere tilbake. Ballon d'or bør etter min mening gå til den spilleren som har prestert best, uavhengig av ligaplassering og trofeer. Denne spilleren mener jeg er Messi.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er faktisk veldig interessant når du sier det. Nå lufter jeg bare en rask tanke her, men Ronaldo sier han er misfornøyd med tilværelsen i Real. Ryktene sier at det er støtten innad i klubben for Ronaldo sin mulighet for å vinne Ballon D´or. Casillas har stemt på andre enn Ronaldo og blir benket framover. Tilfeldig?

 

http://www.youtube.com/watch?v=MrJGAjFVrLE

 

Prøver Casillas å få Ronaldo ut av klubben? La konspirasjonsteoriene begynne!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...