Gå til innhold

FIFA Ballon d'Or 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den går ikke til den som scorer mest, men til verdens beste spiller, altså Lionel Messi. Det at du selv har ett annet synspunkt enn ett mangfold av fotballeksperter verden over er bare sånn det er, det er ikke noe trist med det.

 

Di samme ekspertene sa ifjor at Messi vant pga han hadde vunnet titler. Når da Ronaldo går hen å gjør det samme, så teller ikke det standpunktet for noenting. Ballon d´or er og forblir en trynefaktor-pris, det er bare ingen "eksperter" som tørr å si det. Cannavaro much?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Pris gis til den som har vært best forrige sesong. Ikke den som er best i verden at any given time. Sesongen til Ronaldo i fjor var helt fantastisk, og han ble seriemester. Hva mer kan du forvente av han?!

 

Og Messi var ikke best i 2012 mener du? Han scorte flest mål i 2012. både for landslag og klubblag hver for seg og tilsammen, han ble topscorer i La liga i 2011/12 sesongen, han er topscorer så langt i 2012/13 sesongen, han hadde flest assist i barca (og la liga?) i 2011/12 sesongen, høyt på lista i 12/13 sesongen også, han har på mange områder en teknikk ingen andre kan matche, han starter og er med i oppbygningen i en vesentlig stor del av barcelonas angrep, han har en utrolig stabil form osv osv.

 

Hva mer kan du forvente av han da?? Greit nok at han "bare" var noen få poeng unna seriemesterskap, 1 kamp unna champions legue finalen, og vant cup'n, men denne prisen gis til en spiller og ikke ett lag. Arsenal vant ikke en dritt i fjor, men var ikke Van Persie premier leagues beste spiss uansett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du sikker på dette? Er det ikke sesongen 11/12 som gjelder?

 

Her er marginene forresten:

 

1. Messi - 42%

2. Ronaldo - 24%

3. Iniesta - 11%

 

Flisespikkeri! Det heter 2012 FIFA Ballon d'Or.

 

Jeg mener argumentet om hvor mange trofeer de har vunnet er tåpelig. Her er det individuelle prestasjoner det er snakk om, ikke laginnsatsen. Den dagen man gir ut en pris til årets lag (ikke sammensat av de beste spillerne, men et ordentlig lag) så kan man trekke fram trofeer.

 

This!

Endret av H. Specter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener argumentet om hvor mange trofeer de har vunnet er tåpelig. Her er det individuelle prestasjoner det er snakk om, ikke laginnsatsen.

 

Sist jeg sjekket er fotball en lagsport, og da må selvfølgelig individuelle prestasjoner sees i sammenheng med hva laget gjør. Ronaldo vant trofeer forrige sesong på bekostning av Barcelona og Messi som scorte flere mål. Ronaldo fortjente prisen for forrige sesong.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Definer dårligere? Han scorte flere mål ja, men Ronaldo hadde vel en 60 mål i 2011/1012-sesongen, og ble seriemester. Jeg spør, hva mer kan du forvente? Igjen, prisen deles ut for sesongen 2011/2012, ikke for kalenderåret 2012.

 

Altså, jeg antar at man bruker flere begrunnelser når man kårer en vinner. At Ronaldo vant serien er bra det, og målene han score. Uansett så ser jeg på Messi som en mer komplett lagspiller, en generelt spiller med høyere nivå og det viktigste er at han er stabil kamp etter kamp. Han står frem som en matchvinner i kamper og ønsker virkelig å gi sitt aller best.

 

I tillegg så sutrer han en brøkdel av hva Ronaldo gjør. Kroppsholdninger osv. Ikke at det er relevant for prisen, men det er veldig relevant for hvorfor han er mye mer populær enn Ronaldo. Som igjen kan bli relevant til at han får flere stemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Di samme ekspertene sa ifjor at Messi vant pga han hadde vunnet titler. Når da Ronaldo går hen å gjør det samme, så teller ikke det standpunktet for noenting. Ballon d´or er og forblir en trynefaktor-pris, det er bare ingen "eksperter" som tørr å si det. Cannavaro much?

 

Hvem sa at han vant pga titler? Sa alle som stemte på han det? Det tviler jeg på. Kanskje du synes det er en "trynefaktor" pris, jeg selv synes det er en artig pris som stort sett havner hos spillere som fortjener den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hvem sa at han vant pga titler? Sa alle som stemte på han det? Det tviler jeg på. Kanskje du synes det er en "trynefaktor" pris, jeg selv synes det er en artig pris som stort sett havner hos spillere som fortjener den.

 

Poenget er ikke hvem som sa det, men at det ble brukt som et kriterium for at han fortjente å vinne ifjor. Kriteriumene blir forandre for hvert år, noe som er helt latterlig! Man kan jo ikke annet enn å le når det blir dratt frem "jeg stemmer ikke på ronaldo for han er arrogant på banen".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er ikke hvem som sa det, men at det ble brukt som et kriterium for at han fortjente å vinne ifjor. Kriteriumene blir forandre for hvert år, noe som er helt latterlig! Man kan jo ikke annet enn å le når det blir dratt frem "jeg stemmer ikke på ronaldo for han er arrogant på banen".

 

Spillere og trenere står vel helt fritt til å sette sine egne kriterier?

Lenke til kommentar

Spillere og trenere står vel helt fritt til å sette sine egne kriterier?

 

Selvføgelig, men hvis drillo går å sier til vg "Jeg mener at han som bidrar til at laget vinner titler er den beste spilleren", for deretter neste år si "Ææææh, jeg mener han som scorer flest mål skal vinne", da er du ingenting annet enn en hykler fra mitt ståsted. No offence, drillo !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvføgelig, men hvis drillo går å sier til vg "Jeg mener at han som bidrar til at laget vinner titler er den beste spilleren", for deretter neste år si "Ææææh, jeg mener han som scorer flest mål skal vinne", da er du ingenting annet enn en hykler fra mitt ståsted. No offence, drillo !

 

Det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket er fotball en lagsport, og da må selvfølgelig individuelle prestasjoner sees i sammenheng med hva laget gjør. Ronaldo vant trofeer forrige sesong på bekostning av Barcelona og Messi som scorte flere mål. Ronaldo fortjente prisen for forrige sesong.

 

Så Ronaldo fortjener en individuell pris fordi han var en del av et bedre kollektiv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Føler for å repetere meg selv da jeg synes det er nødvendig:

At del Bosque vant Årets Trener foran feks. Di Matteo er jo hårreisende! Di Matteo løftet et lag som lå med nesten brukket rygg og slo ut di regjerende mesterne på veien til Champions League-gull på Bayern sin hjemmebane. Slike ting synes jeg fortjener heder og ære!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...