Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

FIFA Ballon d'Or 2012

Anbefalte innlegg

For min del kunne alle tre blitt årets spiller. Messi scoret mange mål, men vant ingenting i 2012. Iniesta spilte godt og vant EM, Ronaldo spilte godt og vant liga og cup. Første gang på mange år at Gullball-vinner ikke har vunnet et trofé i sesongen han vinner gullballen. Kan ikke huske sist gang det skjedde i farten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del kunne alle tre blitt årets spiller. Messi scoret mange mål, men vant ingenting i 2012. Iniesta spilte godt og vant EM, Ronaldo spilte godt og vant liga og cup. Første gang på mange år at Gullball-vinner ikke har vunnet et trofé i sesongen han vinner gullballen. Kan ikke huske sist gang det skjedde i farten.

Barca vant da cupen.

Lenke til kommentar

Trist. Fy faen, går det an. Trodde det var en egen pris for den som scorte mest? Visste ikke at den het "Ballon d'Or"...

Den går ikke til den som scorer mest, men til verdens beste spiller, altså Lionel Messi. Det at du selv har ett annet synspunkt enn ett mangfold av fotballeksperter verden over er bare sånn det er, det er ikke noe trist med det.

Bare å gratulere Messi med nok en fortjent gullball.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Den går ikke til den som scorer mest, men til verdens beste spiller, altså Lionel Messi.

Pris gis til den som har vært best forrige sesong. Ikke den som er best i verden at any given time. Sesongen til Ronaldo i fjor var helt fantastisk, og han ble seriemester. Hva mer kan du forvente av han?!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Orker ikke en ny diskusjon om dette nå. Er like kjedsommelig hver eneste gang.

Bare å ikke delte i diskusjonen om du ikke orker en diskusjon om det. Selvfølgelig blir det diskusjon rundt dette når man skal gi pris til hvem som er best. Messi vant forresten klart på Ronaldo også.

Lenke til kommentar

Latterlig av FIFA og gi prisen til Messi. Han har fått den tre ganger før. Ronaldo hadde en sinnsvakt god sesong for Real i fjor, seriemester ble han også.

Nei! At han har fått den før er helt irrelevant. Prisen går til verdens beste fotballspiller i 2012. Jeg har svært, svært vanskelig for å se at det går an å argumentere for at det er ufortjent. Prisen går til verdens beste fotballspiller. Ikke hvem som har vunnet mest, scoret mest eller er den flotteste fyren. Om han spiller på QPR, Mandalskameratene eller Barcelona er også helt irrelevant.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den går ikke til den som scorer mest, men til verdens beste spiller, altså Lionel Messi. Det at du selv har ett annet synspunkt enn ett mangfold av fotballeksperter verden over er bare sånn det er, det er ikke noe trist med det.

Bare å gratulere Messi med nok en fortjent gullball.

Hva definerer "verdens beste fotballspiller" da? Synes han vant den fullt fortjent ifjor og året før, men i år fortjente han den ikke. Barca vant ingenting av betydning, hva hjelper de målene med da? CR avgjorde så og si La Liga (i kamper der Messi såvidt rørte ballen tør jeg påstå) og var på nippet til å ta med Portugal til EM-finalen.

Lenke til kommentar

Så Messi hadde en dårligere fjorårs sesong i dine øyne?

Definer dårligere? Han scorte flere mål ja, men Ronaldo hadde vel en 60 mål i 2011/1012-sesongen, og ble seriemester. Jeg spør, hva mer kan du forvente? Igjen, prisen deles ut for sesongen 2011/2012, ikke for kalenderåret 2012.

Lenke til kommentar

Hvor mange av de målene til Messi førte til trofeer da? Såvidt meg bekjent bommet han på et avgjørende straffespark som sendte dem på huet og ræva ut av CL. Hjelper ikke å score 100 mål hvis de ikke er til noen nytte.

Fantastisk, endelig en som har skjønt det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...