ADT Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Har du noen gang lurt på hvordan innsiden ser ut? Guide: Bildespesial – hva er på innsiden? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg tror hvilken som helst som bruker HW.no har sett innsiden av en bærbar datamaskin, og jeg tror alle som har misliker å skru de fra hverandre like mye som jeg gjør. Du har selvfølgelig maskiner som er lett å skru fra hverandre (feks. Dell Precision mobile), men dette er unntak. 3 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Skrur fra hverandre bærbare maskiner opptil flere ganger daglig. Er HP ProBook 4430s og Dell Vostro det går i da som regel Jobber i IT-avdelingen på en videregående skole så er mye skjermer som knuser og en gang i blant at hovedkort må byttes. Får ofte inn maskiner hvor det er sølt vann/brus på så da er det å skru opp å sjekke at ingenting har rent ned på hovedkortet osv. Det største problemet er harddiskene da brukerne legger maskinene ned i sekken før disken har sluttet å snurre.. Endret 7. januar 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hender jeg skrur fra hverandre eldre laptop'er til kamerater etc, bytte HDD på EEE maskiner for eksempel hvor en må ha ut keyboard og hele plastrammen på toppen for å få den ut... Trenger ikke så mye læring før det går fint, hold tunge rett i munnen, pass på hvilke skruer som går hvor og husk at plast er skjørt Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Av en eller annen grunn er ikke plasten her sort, slik som på utsiden, men en blanding av sort og kobber-rød. Dette ser vi ikke helt poenget med. Den kobber-røde fargen kommer nok nettopp av kobber, det er maling som fungerer som en slags jording. Mens vanlige datamaskiner er pakket inn i metall for å unngå at signaler sendes i hytt og gevær, så bruker de maling for å lette på vekten. 3 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Kult når produsenter tilbyr service manuals for nedlasting, de jeg vet om som tilbyr det er HP, Dell og Lenovo (bærbare for bedriftsmarkedet). To tomler opp. Har selv en fortsatt fungerende 6530b, og har benyttet meg av service manualen noen ganger allerede, var virkelig nyttig. Endret 7. januar 2013 av mandela Lenke til kommentar
Simonhauan Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Noen andre enn jeg som tenker at man kan innstallere fingeravtrykk-leseren til en eller annen dør i huset sitt, evt. boks med fingeravtrykk-lås? 1 Lenke til kommentar
loffskorpa Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Var CPU'en limt fast? Jeg har en 6530b her som jeg vil bytte kjølepasta på, men den er limt fast med en rød guffe og jeg tør ikke fjerne den Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Var CPU'en limt fast? Jeg har en 6530b her som jeg vil bytte kjølepasta på, men den er limt fast med en rød guffe og jeg tør ikke fjerne den Side 70 i service manual Due to the adhesive quality of the thermal material located between the heat sink andsystem board components, it may be necessary to move the heat sink from side to side to detach it. http://bizsupport1.austin.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c01938625/c01938625.pdf Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Lag detes eget kabinett og bygg pc-en inn i det, og oppgrader den så mye som dere kan, slik som i denne atikkelen: http://www.hardware.no/artikler/reddet_fra_skrothaugen-/79840. Lag den som en alt-i-ett pc, slik at man må ha eksternt tastatur og mus. Og så, gir dere den bort i permie. Endret 7. januar 2013 av Heika98 Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Har de faktisk ikke bedre ting og finne på? Endret 7. januar 2013 av wtf1337 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hmm, voldsomt så vandalistiske HW skal være for tiden Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg og dama demonterte faktisk en laptop i dag, vi også. Men vi valgte balltre i stedet for skrutrekkere. 1 Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hva svarte er dette? Klipp-og-lim fra da dere lagde en bilderamme av SAMME PCEN med de SAMME ARTIKKELBILDENE og DEN SAMME TEKSTEN? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hva svarte er dette? Klipp-og-lim fra da dere lagde en bilderamme av SAMME PCEN med de SAMME ARTIKKELBILDENE og DEN SAMME TEKSTEN? Det kalles gjenbruk, det er tydeligvis ganske "inn" nå for tiden Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Noen andre enn jeg som tenker at man kan innstallere fingeravtrykk-leseren til en eller annen dør i huset sitt, evt. boks med fingeravtrykk-lås? Må nok ha ekstra programvare (Digital Persona eller lignande), eller så fungerer den ikke, må også finne ut hvor mye spenning den går på osv..... Lenke til kommentar
Simonhauan Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Ja må nok litt arbeid til for å få det til å fungere. Lenke til kommentar
M@rt/n Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Lag en PC- t-skjorte! komponentene hengende rundt på strategiske plasser, og skjerm i form av noe berbart som på armen, tastator og pekerflate på hvert lår osv.. Pc drakt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå