fflex Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Bare jeg som trives med "high" innstillinger og uten AA? Mulig jeg begynner å bli gammel, men ser aldri noe særlig forskjell på feks high og ultra i nyere titler Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Bare jeg som trives med "high" innstillinger og uten AA? Mulig jeg begynner å bli gammel, men ser aldri noe særlig forskjell på feks high og ultra i nyere titler Dette kommer veldig an på spillet, men jeg må ha MSAA. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 For min del er alt under 60(i noen tilfeller 55) fps uspillbart. Klarer å spille uten msaa siden det gir en skikkelig frameboost. Jeg har selv gtx 680 og i7 2600k, og jeg klarer ikke å kjøre bf3 på ultra med 4xmsaa uten å falle under 60fps på store maps eller maps med mange players på. Er farcry 3 så mye mer krevende? I så fall skal det vel ikke gå å maxe det med ett 660ti? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg kjører med alt på max på Battlefield 3 uten å gå under 60fps med GTX660TI. Ligger å vipper mellom 70 og 80 fps, Så hvordan i all verden går det ann at du får mindre fps med GTX680? Har du oppdatert driveren? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg kjører med alt på max på Battlefield 3 uten å gå under 60fps med GTX660TI. Ligger å vipper mellom 70 og 80 fps, Så hvordan i all verden går det ann at du får mindre fps med GTX680? Har du oppdatert driveren? Skjermen din er på 1366x768 kanskje At du ikke faller under 60 fps i BF3 er rent sprøy, det finnes ikke en eneste CPU istand til å levere 60 fps konstant i BF3 multiplayer. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Skal se om jeg får filmet det med mobilen min så får du se selv. Har ingen grunn til å lyge om det. Spiller med 1920*1080 med alt på maks settings 4x msaa. Endret 11. januar 2013 av Kim Spartacus Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Skal se om jeg får filmet det med mobilen min så får du se selv. Har ingen grunn til å lyge om det. Strike at Karkand eller Sharqi Peninsula og 64 spillere. FRAPS eller MSI Afterburner er langt bedre for dette. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Jeg kjører med alt på max på Battlefield 3 uten å gå under 60fps med GTX660TI. Ligger å vipper mellom 70 og 80 fps, Så hvordan i all verden går det ann at du får mindre fps med GTX680? Har du oppdatert driveren? Da jeg testet dette hadde jeg 310.70 driveren, og jeg har sett at alle de større testene har vist at 680 hadde en minimums fps på 45. Uten msaa i bf3 har jeg mellom 100 og 140 fps med alt på ultra(og hbao) og noen ganger ned i 70. Den nye 310.90 driveren øker sikkert litt på ytelsen, men ikke så mye merkbart tror jeg. Om 660ti skulle være så bra ville 680 vært en katastrofal konstruksjon av nvidia. Du kjører vel 1080p på skjermen din? specs på din pc? Endret 11. januar 2013 av NinjaChrister Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Bruker Fraps til å måle fps med. Visst man skal recorde med PCen og spille samtidig så går selfølgelig ytelsen ned Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Specsa er I5 3570K @ 4,6Ghz, GTX 660TI, 120GB SSD, 8GB Ram. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Bruker Fraps til å måle fps med. Visst man skal recorde med PCen og spille samtidig så går selfølgelig ytelsen ned FRAPS har et benchmark-verktøy. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Dette var på Kharg Island 64 mann. Fant ikke noen B2K akkurat nå 2013-01-11 16:51:40 - bf3 Frames: 23026 - Time: 321144ms - Avg: 71.700 - Min: 41 - Max: 118 Ser her at jeg faller under 60fps av og til, men jeg har aldri lagt merke til det med fraps. Har sett at jeg ramlet ned mot 60 tallet, men ikke under. Endret 11. januar 2013 av Kim Spartacus Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 BF3? Witcher 2? Hitman: Absolution? Planetside 2? Metro 2033? Crysis? Crysis 2? HDAO (Directcompute) er ifølge Ubisoft beste valg visuelt og regnekraftsmessig (gitt at kortet takler DirectCompute på en grei måte,) HBAO (ren direct3D) er bedre enn SSAO, og SSAO er den billige implementeringen av AO som ikke krever noe særlig. Det er fordi Nvidias ROPs kneler med en gang du aktiverer 8xMSAA. hva mener du med at nvidias rops kneler ?, altså jeg vet at det burde vært 64 i stedet for 32 på kepler, men for meg så virker det som i far cry 3 er enten en bug eller dårlig koding, siden det fungerer når man setter på 8X AA, men så brått ut av nesten ikke noe så dropper fpsen fra 60 til 10...så kan den brått pope opp til 60 igjen etter en liten stund...dessuten så burde jo ikke 8X AA være noe problem for pixelraten til kepler...jeg kjører jo 16X AA i mange andre spill. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) hva mener du med at nvidias rops kneler ?, altså jeg vet at det burde vært 64 i stedet for 32 på kepler, men for meg så virker det som i far cry 3 er enten en bug eller dårlig koding, siden det fungerer når man setter på 8X AA, men så brått ut av nesten ikke noe så dropper fpsen fra 60 til 10...så kan den brått pope opp til 60 igjen etter en liten stund...dessuten så burde jo ikke 8X AA være noe problem for pixelraten til kepler...jeg kjører jo 16X AA i mange andre spill. Dagens ROPs har en eller annen form for "gratis" MSAA (så lenge båndbredde er tilgjengelig,) Nvidias ROPs stopper på 4xMSAA mens AMDs ROPs takler 8xMSAA uten ytelsestap, hvor stort fallet blir når man passerer denne grensen kommer an på oppbygningen av ROPene. Problemet er ikke pikselraten, men at oversampling av mer kompliserte scener med mer kompliserte lysmodeller (deferred shading er en enorm synder her) koster mer ytelse. Dessuten støtter Geforce-kort opp til 32xCSAA, 16xAA er mest sannsynlig en CSAA-variant med 4x MSAA og 12x ekstra samples ettersom Nvidias Geforce-kort ikke støtter mer enn 8xMSAA mot AMDs 16xMSAA. Endret 11. januar 2013 av arni90 Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Dagens ROPs har en eller annen form for "gratis" MSAA (så lenge båndbredde er tilgjengelig,) Nvidias ROPs stopper på 4xMSAA mens AMDs ROPs takler 8xMSAA uten ytelsestap, hvor stort fallet blir når man passerer denne grensen kommer an på oppbygningen av ROPene. Problemet er ikke pikselraten, men at oversampling av mer kompliserte scener med mer kompliserte lysmodeller (deferred shading er en enorm synder her) koster mer ytelse. Dessuten støtter Geforce-kort opp til 32xCSAA, 16xAA er mest sannsynlig en CSAA-variant med 4x MSAA og 12x ekstra samples ettersom Nvidias Geforce-kort ikke støtter mer enn 8xMSAA mot AMDs 16xMSAA. okey, syns det virker litt rart at nvidia tillater konkureten å ha støtte for mer MSAA. så du mener at det ikke hjelper å klokke kjernen dvs, få opp pixelraten, eller minne båndbredden for å takle mer MSAA ? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg kjører 1920x1200, HDAO, Ultra på settings, Vsync 1, og MSAA 4x (måtte senke fra 8x da jeg endret fra SSAO til HDAO). Spiller flyter helt perfekt. Har ikke testet Battlefield, så veit ikke hvordan det går. Må si meg rimelig godt fornøyd med dette kortet. Neste del av "prosjekt lydløs" blir nok en NAS, så jeg kan putte de dumme snurrediskene i skapet. Stillhet er utrolig behagelig har jeg funnet ut. Mist psu, Noctua cpu-kjøler, Akasa Viper vifter og Asus sin "Direct CU 2" hjelper godt på. Noen som har noen formening om restverdi på et Sapphire Vapor-X 5850 1GB skjermkort? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Arni90: Kan ikke du kjøre en test med Fraps så vi har noe å sammenligne med? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Arni90: Kan ikke du kjøre en test med Fraps så vi har noe å sammenligne med? Rimelig meningsløst når jeg bare har en 2600k @ 5 GHz, alt for lite kraft for å pushe 2x 7970 i et spill som BF3. okey, syns det virker litt rart at nvidia tillater konkureten å ha støtte for mer MSAA. så du mener at det ikke hjelper å klokke kjernen dvs, få opp pixelraten, eller minne båndbredden for å takle mer MSAA ? Ta det opp med Nvidia at AMD støtter høyere multisamplingnivåer, de antar vel at de som kjøper kortene ikke bryr seg (som jo er vanlig for majoriteten av kunder.) Mer regnekraft hjelper alltid, men det endrer ikke at ROPene ikke er like avanserte. Det blir det samme som å sammenligne en i7-3930K mot en FX-6300 i cinebench siden de har like mange kjerner og tilsvarende klokkefrekvens. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Bare har en 2600K? Sist jeg sjekket så er det en rimelig bra CPU. Endret 11. januar 2013 av Kim Spartacus Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Bare har en 2600K? Sist jeg sjekket så er det en rimelig bra CPU. BF3 har enorme CPU-krav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå