newman221 Skrevet 7. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2013 Hei. Jakter nytt skjermkort. Må bytte ut det gamle ATi 5850, vifta suser litt. Hvilket skjermkort er fornuftig for tiden? Spiller noe, men bruker pc'n mest til surfing og server. AMD eller nVidia spiller ingen rolle, har ingen preferanser. CPU er en Intel i5 750@3,4GHz, 8GB ram. SLI osv er uaktuelt grunnet støy. Har en Dell U2410 med 1920x1200-oppløsning, og liker litt grafisk kvalitet. For tiden spiller jeg litt Far Cry 3, og litt COD/Battlefield singleplayer, og spill som det. Og MEGET viktig: Lavt støynivå!! Ingen krise mens det spilles, men i Windows-miljø: nærmest mulig lydløst Takk for hjelpen Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker Gigabyte har gode og stillegående løsninger. Alternativt HD 7850. Feks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757653#reviews Endret 7. januar 2013 av fflex Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg gikk for et Sapphire 7950 jeg, standardutgaven. MPX hadde tilbud til 1899kr, virket som et akseptabelt produkt, siden jeg ikke hadde store planer om overklokking og slikt. Dessverre var det ikke like stillegående i idle modus som forhåpet. Tror nesten jeg må vurdere å sende tilbake og kjøpe et med litt mer fancy kjøler. Det forrige jeg hadde, 5850, hadde en litt mer spesiell kjøler med masse kobber-pipelines. Tror jeg må få en sånn igjen. Og litt skuffet over ytelsen. Slet skikkelig med Far Cry 3 på Ultra med 1920x1200-oppløsning... Går greit når jeg tusler rundt, men å prøve en "supply drop" (råkjøre med helsepakke) var heeeelt umulig. Går glatt med "optimal", der mesteparten er satt på High eller Very High. Litt skuff... Lenke til kommentar
fflex Skrevet 9. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2013 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759240 Her har du en kjøleløsning du garantert vil være fornøyd med. 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2013 Takk for tipset. Ble angrerett på ATi-kortet og ny bestilling på 660 Ti. Hadde egentlig lyst til å prøve nVidia, etter en meget lang ATi-periode. Har nå vært gjennom både 3870 og 5850. Forrige gang jeg hadde nVidia var vel rundt 2001/2002 tror jeg. Kanskje det var Geforce 3 Ti 200 kanskje?? Da er det bare å håpe Komplett klarer å sende det til hentelager i Oslo slik at det er klar til levering ikveld da Glede seg Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Husk å renske for alt av AMD drivere i forkant, og last ned nyeste fra nvidia.com Regner med du fikk det for 2k? Ser det er tilbake til 2.5 på komplett nå Endret 10. januar 2013 av fflex Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2013 Jepp, fikk det for 2054 kr inkludert levering. Og det er såååååå mye koseligere enn AMD-kortet. Plutselig var "optimal" det samme som "ultra" i Far Cry 3, og vifta er ikke hørbar. Surrer på 10% iht. medfølgende overvåkningsprogram. Dro den rett opp til 1050 MHz på kjerne og 1078 MHz på minne bare for å teste, og er ikke i nærheten av høy temp. Så dette kan bli bra. Har rensket bort AMD-drivere, og lastet ned siste fra nVidia. Jeg er gla Takk for all hjelp og tips Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Jepp, fikk det for 2054 kr inkludert levering. Og det er såååååå mye koseligere enn AMD-kortet. Plutselig var "optimal" det samme som "ultra" i Far Cry 3, og vifta er ikke hørbar. Surrer på 10% iht. medfølgende overvåkningsprogram. Dro den rett opp til 1050 MHz på kjerne og 1078 MHz på minne bare for å teste, og er ikke i nærheten av høy temp. Så dette kan bli bra. Har rensket bort AMD-drivere, og lastet ned siste fra nVidia. Jeg er gla Takk for all hjelp og tips Det høres merkelig ut. Kjører du DirectX11 og 4xMSAA her? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 ja nvidia knuser Far cry 3 på max arni. har ikke mindre enn 60fps med ett 680 eller 660ti Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 ja nvidia knuser Far cry 3 på max arni. har ikke mindre enn 60fps med ett 680 eller 660ti OK, det stemmer ikke med hva jeg har lest: http://www.guru3d.com/articles_pages/far_cry_3_graphics_performance_review_benchmark,6.html http://www.techspot.com/review/615-far-cry-3-performance/page5.html http://www.hardocp.com/article/2012/12/17/far_cry_3_video_card_performance_iq_review/6 http://www.tomshardware.com/reviews/far-cry-3-performance-benchmark,3379-6.html Ser heller ut som om ytelsen er rimelig lik for meg, og at maksimale innstillinger krever langt mer enn hva dagens kort kan levere. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) 49 frames er faktisk spillbart arni. det er veldig bra. hvordan kan AMD gjøre det så inni helvetes dårlig på far cry 3? ser visst utsom du tok feil i egne kilder.. på to av dem står det 49-56. dette er framsene jeg har. men som regel flyter jeg på 60. og med nye drivere er det enda bedre Endret 11. januar 2013 av cannibalguppy Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 far cry 3 krever mye ja, arni har rett i det. syns egentlig at det er litt rart mtp at grafikken er helt ok. er ingen sylskarpe texturer eller noenting. så hvorfor f.eks mine 2 670 i sli ikke klarer 8X AA er rart for meg. går smooth med 4X da så er ingen krise...but still. far cry 3 krever mer en det leverer syns jeg... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Joda, kjører DX11 og 4xMSAA. Drav Distance er også satt til 104 eller noe sånt. Ble overrasket over hvor glatt det gikk, selv når jeg råkjørte med en beach boogie gjennom skogen. Er det noen som har funnet ut hva SSAO, HBAO og HDAO gjør med spillet? Og hva som er best for skjermkortet mitt? Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Joda, kjører DX11 og 4xMSAA. Drav Distance er også satt til 104 eller noe sånt. Ble overrasket over hvor glatt det gikk, selv når jeg råkjørte med en beach boogie gjennom skogen. Er det noen som har funnet ut hva SSAO, HBAO og HDAO gjør med spillet? Og hva som er best for skjermkortet mitt? HBAO skal du bruke. amd kort kjører best på HDAO. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 far cry 3 krever mye ja, arni har rett i det. syns egentlig at det er litt rart mtp at grafikken er helt ok. er ingen sylskarpe texturer eller noenting. så hvorfor f.eks mine 2 670 i sli ikke klarer 8X AA er rart for meg. går smooth med 4X da så er ingen krise...but still. far cry 3 krever mer en det leverer syns jeg... Jeg fikk bedre ytelse uten sli. rart men slik var det nå en gang. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg fikk bedre ytelse uten sli. rart men slik var det nå en gang. åssen får du bedre ytelse uten sli ?. har ikke prøvd å slå av sli, men av tester jeg har sett så ligger 1 670 på litt under 40 fps på de innstillingene jeg kjører...nå får jeg glatt 60. skrur jeg på 8X aa så får jeg dropps ned i 10-20 fps, så derfor holder jeg meg til 4X AA Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Takk for tipset. Ble angrerett på ATi-kortet og ny bestilling på 660 Ti. Hadde egentlig lyst til å prøve nVidia, etter en meget lang ATi-periode. Har nå vært gjennom både 3870 og 5850. Forrige gang jeg hadde nVidia var vel rundt 2001/2002 tror jeg. Kanskje det var Geforce 3 Ti 200 kanskje?? Da er det bare å håpe Komplett klarer å sende det til hentelager i Oslo slik at det er klar til levering ikveld da Glede seg Gratulere med et godt kjøp Har selv GTX 660TI å kunne ikke vært mere fornøyd. Har ikke truffet på spill enda som jeg ikke har kunnet kjøre på max instillinger i 1080p med 60fps minimum. Har ikke prøvd Far Cry 3 enda så kanskje det spillet klarer å bottlenecke kortet. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Kortet får ihvertfall ganske mye å bryne seg på i far Cry 3... Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) åssen får du bedre ytelse uten sli ?. har ikke prøvd å slå av sli, men av tester jeg har sett så ligger 1 670 på litt under 40 fps på de innstillingene jeg kjører...nå får jeg glatt 60. skrur jeg på 8X aa så får jeg dropps ned i 10-20 fps, så derfor holder jeg meg til 4X AA med to 680 fikk jeg 20-40 fps med ett gikk det glatt 50-60 med 45 som laveste 4*msaa ultra dx11 1080p men dette var med 610.70 driverne. håper det blir bedre med 610.90 Har runnet det og dette er ikke et spill som jeg gidder to ganger selvom det var bra så who cares Endret 11. januar 2013 av cannibalguppy Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Gratulere med et godt kjøp Har selv GTX 660TI å kunne ikke vært mere fornøyd. Har ikke truffet på spill enda som jeg ikke har kunnet kjøre på max instillinger i 1080p med 60fps minimum. Har ikke prøvd Far Cry 3 enda så kanskje det spillet klarer å bottlenecke kortet. BF3? Witcher 2? Hitman: Absolution? Planetside 2? Metro 2033? Crysis? Crysis 2? HBAO skal du bruke. amd kort kjører best på HDAO. HDAO (Directcompute) er ifølge Ubisoft beste valg visuelt og regnekraftsmessig (gitt at kortet takler DirectCompute på en grei måte,) HBAO (ren direct3D) er bedre enn SSAO, og SSAO er den billige implementeringen av AO som ikke krever noe særlig. åssen får du bedre ytelse uten sli ?. har ikke prøvd å slå av sli, men av tester jeg har sett så ligger 1 670 på litt under 40 fps på de innstillingene jeg kjører...nå får jeg glatt 60. skrur jeg på 8X aa så får jeg dropps ned i 10-20 fps, så derfor holder jeg meg til 4X AA Det er fordi Nvidias ROPs kneler med en gang du aktiverer 8xMSAA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå