Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ta med bruker hjem på middag.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på hva dere syns er greit å ta med seg hjem fra jobb og ikke.

 

Jeg er samboer med ei jente på 20 år, selv er jeg 27 år.

 

Hun går lærling som barne og ungdomsarbeider til vanlig og jobber som støttekontakt til en mildt psykisk utviklingshemmet mann i tillegg.

 

Hun kom hjem i dag og sier at hun skal ta med seg hjem den mannen hun er støttekontakt til, vi skal da spise middag sammen.

 

Jeg personlig er ikke komfortabel med dette. Hva syns dere er greit ?

 

Hilsen meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det vil bli feil siden du er skeptisk.

 

Hadde sikkert vært ett løft for brukeren om du hadde klart å være en slags tjommi eller noe sånt , noe som sikkert er greia opp din samboer sitt hode.

 

Det hadde vært mye mer riktig ok klokt av henne om hun hadde spurt hva du syntes om det før hun lixom bare bestemte seg for at det var good shit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor er du ikke komfortabel med dette?

 

Herregud, det kan jo sikkert blir artig. Jeg har vært på familiemiddager som er verre. Anonym poster: 0fbca80d135a81885daf82c2767f6e0d

 

Jeg er ikke komfortabel med dette fordi jeg har sosial angst og panikklidelser. Jeg klarer ikke nye situasjoner og uventede hendelser.

Lenke til kommentar

Høres ut som det vil bli feil siden du er skeptisk.

 

Hadde sikkert vært ett løft for brukeren om du hadde klart å være en slags tjommi eller noe sånt , noe som sikkert er greia opp din samboer sitt hode.

 

Det hadde vært mye mer riktig ok klokt av henne om hun hadde spurt hva du syntes om det før hun lixom bare bestemte seg for at det var good shit.

 

Vi har en ganske liten leilighet og som nevnt over så lider jeg av diverse angst. I tillegg så vet jenta mi at jeg ikke hadde likt det, men hun sa at da får jeg finne på noe annet da... gå ut eller gå på trening eller noe..hvilket jeg syns er direkte frekt... presse meg ut av huset fordi at hun skal ha en kis på middag

Endret av Nørdn
Lenke til kommentar

I utgangspunktet ser jeg ikke noe galt med å ta med den man er støttekontakt for hjem på middag.

Men slik du forklarer situasjonen mener jeg det burde vært diskutert mer dere mellom.

 

Takk for svar. Jeg sa til henne at jeg ikke var ok med det. men hun ble sur og sa at jeg får stikke ut eller en annen plass mens di spiser middag da.

Lenke til kommentar

Får prøve å bite tenna sammen og komme deg gjennom det. Ikke nødvendigvis at det blir så gale som du tror.

Når det er sagt så burde hun definitivt snakket med deg om å ta med noen-som-helst hjem på middag.

Om hun respekterer deg og du har gjort henne klar på hva du synest er ok og ikke så vil hun spørre deg neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun burde ha snakket med deg først, særlig med de problemene du har. Samtidig så ser jeg ikke helt problemet om dette er en engangshendelse; koster det deg mye å ta deg en tur ut akkurat den ettermiddagen?

 

Hun har ham 4 timer i uken. på vanlig basis så snakker hun mye med han i telefonen, drar på ball med han, middager ute og avslutter samtaler med "love you too" osv.. jeg syns det er ganske personlig fra før. Og jeg vil ikke at det skal bli mer personlig eller ackward... jeg har også nettopp trappet opp på remeron

Lenke til kommentar

Hei. Å ta med seg den man er støttekontakt til med hjem for å spise middag, skal vel kanskje gå greit, men det spørs hvordan denne personen er og hvordan du er. En psyskisk utviklingshemmet person kan gjøre mye rart som personen selv ikke er klar over. La oss si da at denne personen flørter med samboern din. Det spørs hvordan du takler det isåfall.

Det er forstårlig hvis du ikke liker det, men normalt sett skal du ikke legge noe i det, siden at det er slik en sånn person kan oppføre seg.

 

Jeg regner med at Samboern din kjenner til denne personen, men vet du noe om han. Altså hvordan han oppfører seg og hva han på en måte kan finne på?

 

Det er jo sånn at det er ikke alltid like enkelt for slike personer å komme seg ut. Derfor kan det hende at Samboern din har lyst til å gjøre noe hyggelig for han. Dette i seg selv er vel og bra.

 

Hvis du skal skulle finne på å være hjemme på det tidspunktet som dette skal foregå, så kan det hende at det blir fint, men det bør isåfall forberede deg på at det kan skje noe.

 

Siden at disse to sier det de sier på telefonen, så kan det hende at de kanskje småflørter litt, men det er forhåpentligvis isåfall uskyldig.

 

Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun har ham 4 timer i uken. på vanlig basis så snakker hun mye med han i telefonen, drar på ball med han, middager ute og avslutter samtaler med "love you too" osv.. jeg syns det er ganske personlig fra før. Og jeg vil ikke at det skal bli mer personlig eller ackward... jeg har også nettopp trappet opp på remeron

 

Slettet innlegget mit for jeg overdrev kansje litt...

Endret av knut71
Lenke til kommentar

Vi har en ganske liten leilighet og som nevnt over så lider jeg av diverse angst. I tillegg så vet jenta mi at jeg ikke hadde likt det, men hun sa at da får jeg finne på noe annet da... gå ut eller gå på trening eller noe..hvilket jeg syns er direkte frekt... presse meg ut av huset fordi at hun skal ha en kis på middag

 

Hun er støttekontakt for noen. Den personen tror jeg trenger middagen mer enn du trenger å være hjemme en kveld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...