Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førekort klasse BE oppkjøring - tips?

raxor

Anbefalte innlegg

Hei, om noen dager til skal jeg ha oppkjøring på klasse BE :) Jeg bare lurte på om noen her har noen tips til blant annet hvilke spørsmål jeg kan få?

Jeg må også innrømme at det er en stund siden jeg hadde kurset, så jeg husker ikke absolutt alt. Har noen her noe sammendrag de husker som de vil dele? :p

takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få spørsmål om lastsikring og om vognkort (tillatt totalvekt bil/henger og lignende).

Du blir bedt om å kontrollere tilhengeren. For eksempel å sjekke om lasten er godt nok sikret. Lys (få hjelp av sensor). Kontrollere om bremsene virker ved å bruke jekkestropp. Kontrollere mønsterdybde, lufttrykk og om tillat totalvekt samsvarer med maks belastning til dekkene. Og kontrollere om kuletrykk er innenfor grensen.

Når du blir bedt om å rygge sender du ut sensor.

Endret av Æpl3
Lenke til kommentar

Før kjøring starter ville jeg sjekket (så sensor ser det) at lasten er korrekt sikret og at det står godkjente dekk på hengeren.

Dette ville jeg gjort uavhengig av om sensor ber om det, min sensor ba ikke om at jeg skulle gjøre noe som helst, så jeg måtte selv sørge for å gjøre det "riktig".

Og ekstremt viktig som nevnt Æpl3 her, når du skal rygge så sender du sensor ut for å passe på at du ikke rygger på noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...