adventurekid Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hei, jeg har tenkt tanken om å reise til noen stillehavsøyer å være der i 1 år uten å fortelle foreldrene mine noe som helst. Men for å fullføre dette må jeg vite hva konsekvenser dette kan føre til, kan noen ramse opp ? Kan feks jeg bli kastet ut av landet av hvilke grunner.. ps er 20år Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Om du har tenkt til å reise ut av landet uten å si fra til noen, (eller bare bo i skogen for den saks skyld), så går jeg utifra at noen kommer til å melde deg savnet etterhvert. Politiet kommer til å bli blandet inn og familie og venner kommer til å lide en grusom last ved å ikke vite hva som har skjedd med deg. Er det bare foreldrene dine du vil skjule det for? Eller alle du kjenner? Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Først og fremst må du undersøke hvor lenge du kan være i landet du skal reise til. Du kan med all sannsynlighet ikke være i et land i et helt år uten et spesielt visum. For det andre bortfaller f.eks. medlemskapet ditt i folketrygden (i Norge) om du er ute av landet i, eller planlegger å være borte i mer enn ett år. Hvorfor i alle dager vil du reise i ett år uten å si til noen hvor du drar? Lenke til kommentar
adventurekid Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) yolo? La oss si jeg forteller min familie hvor jeg skal, jeg reiser selvom de ikke symtykker med meg i dette. Hva skjer viss jeg er i ett land i 1 år, hvor 3 måneder er maks før visumet går ut. Meningen er at jeg skal bo med lokale folk, siden klimaet er så varmt trenger jeg ikke hotell eller hus. Caveman for å si det sånn. Endret 7. januar 2013 av adventurekid Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Yes yes.. Men husk reiseforsikring. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 For en grusom måte å "gi en beskjed" på...for jeg går ut ifra det er hva du vil? Håper du har tenkt hard å lenge på konsekvensene dette kan ha på helsa til dine foreldre. 1 Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Du er jo myndig, så de kan jo ikke nekte deg å reise noe sted. Er du for lenge i et land ut over visumet, blir du nokså garantert kastet i fengsel. Noen land praktiserer dette strengere enn andre, men å ordne opp i en slik situasjon fra kasjotten i en bananrepublikk er noe du ikke vil oppleve. Lenke til kommentar
adventurekid Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Men hvordan er det mulig da? Å være 1 år på ei stillehavsøy? Er lei av disse menneskelagde dritt reglene som sier at du ikke kan ta deg en reise i ny og ne. Grunnen til at jeg sa at jeg ikke ville fortelle foreldrene mine om det, var for at det blir for mye styr, men når jeg tenker meg om er det bedre å si ifra. Jeg reiser uansett. Men hvordan fungerer visum viss du seiler rundt? Er jo ingen som kan ta deg viss du driver å seiler rundt .. eller ? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Men hvordan er det mulig da? Å være 1 år på ei stillehavsøy? Er lei av disse menneskelagde dritt reglene som sier at du ikke kan ta deg en reise i ny og ne. Grunnen til at jeg sa at jeg ikke ville fortelle foreldrene mine om det, var for at det blir for mye styr, men når jeg tenker meg om er det bedre å si ifra. Jeg reiser uansett. Men hvordan fungerer visum viss du seiler rundt? Er jo ingen som kan ta deg viss du driver å seiler rundt .. eller ? Har du tenkt på at mens du seiler rundt, kan du bli utsatt for andre som seiler rundt, og speider etter noen å andre som bare seiler rundt, for å rane disse? Det kan være farlig for unge mennesker å bare seile rundt ... Jeg sier dette, fordi jeg selv har seila rundt, ganske mye, og hadde flaks nok til å fremdeles sitte her å kunne skrive dette til deg. Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Så lenge du seiler rundt fra land til land er det ikke noe problem, da du ikke vil holde deg så lenge i hvert enkelt land. Kjøp deg en billig seilbåt på finn og kast loss. Folk har seilt rundt jorden i Albin Vega og mindre enn det mange ganger. 1 Lenke til kommentar
adventurekid Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Thor heyerdahl Inc Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Ikke så urealistisk, skal jeg si deg. Kjøp deg en slik eller noe, og sett seil 2 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Artig båt, men glad jeg har noen fot ekstra ... Det er ikke umulig å få innvilget lengre visum enn normalt, men det fordrer jo at noen på nærmeste ambassade synes det virker som en god idé, for eksempel gjennom at du har penger så du klarer deg. Alternativ strategi er å fra tid til annen dra på en "Visa run", altså at du forlater et land en kort periode for så å komme tilbake og få innvilget noen måneders opphold til. Men dette fungerer dårlig om det er begrensninger på hvor mange eller lange opphold du kan ha innenfor en lengre periode. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå