Grillkongen Craig Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Skal bygge en ny PC til gaming for omtrent 5000kr og trenger tips til oppsett. Skjerm, mus og tastatur er ikke inkludert i budsjettet. Takk på forhånd Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Veldig vanskelig å finne noe til 5k kr, men jeg skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan. Hva spill pleier du å spille mest ? Lenke til kommentar
Grillkongen Craig Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Veldig vanskelig å finne noe til 5k kr, men jeg skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan. Hva spill pleier du å spille mest ? Går fint om det blir litt dyrere enn 5k. Spiller mest Minecraft, men driver også litt med video recording og redigering. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Lagde eg et billig oppsett til deg Har kanskje glemt noe. La ikke ved dvd-brenner, men dette koster 150kr. Listen er laget hos dustin.no Lenke til kommentar
Grillkongen Craig Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Glemte du HDD? Blir litt lite med bare 120GB SSD Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Oppsettet til Sveibuen er fint det, men jeg skjønner ikke hvorfor SSD på død og liv skal inkluderes. Kjøp heller en grei HDD så sparer du noen kroner i samme slengen. Jeg ville nok også vurdert 8GB RAM. Flott med kjapp oppstart og alt det der, men 120GB holder ikke til stort. En SSD kan du alltids smette inn på et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Enig med Loefthal her. Trenger absolutt ikke SSD i en budsjett-PC. eller ville jeg vurdert å kjøpe AMD prossessor, mer bang for the buck der i gården. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Trenger såklart ikke SSD, la bare den ved istedenfor HDD TS må selv vurdere hva han vil ha Når jeg lagde oppsettet til TS så vurderte eg AMD også, men fikk det greit ned til nesten 5000kr med Intel, og det er jo en veldig god CPU jeg har lagt ved. Lenke til kommentar
Grillkongen Craig Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Hadde det vært en ide å gå for 8GB RAM og denne harddisken: http://www.dustinhom...-sata-600-64mb/ ? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Ja, det går helt fint Ang ram, så er disse på tilbud: http://www.dustinhome.no/product/5010598525/corsair-8gb-ddr3-vengeance-lp-pc3-12800-1600mhz-cl9-2x4gb/#intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå