Gå til innhold

Er det farlig å drikke for mye melk?

Anbefalte innlegg

Jeg er nokså slank (jeg tror at jeg har høy forbrenning, og trener også en del) og drikker h-melk når jeg har lyst på det, som er påfallende ofte. Det blir nok over en liter pr dag.

En kostholdsekspert og en lege jeg kjenner sier at det bare er å kjøre på, null stress. Likevel er det kjempemange som mener at dette er farlig for meg. Jeg stoler jo mer på kostholdseksperten og legen, men er det noen som har konkrete argumenter her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det er farlig å drikke for mye av alt. - Hvor mye er "for mye" H-Melk? Ingen peiling, men 1l om dagen høres ikke ut som noen farlig mengde.

En annen ting er jo at det er mye fett i H-melk, og H-melk fettet er heller ikke "sunt" fett, så da er det jo bare å regne inn denne fettmengden i kostholdet ditt for å se hvordan den påvirker "regnskapet" ?

Lenke til kommentar

En liter helmelk for dagen er helt uproblematisk. Det mettede fettet er dessuten det minst problematiske i melken. Melkesukkeret kan gi høyt blodsukker i verste fall, og melkeproteinet kan gi allergier i verste fall. Men naturlig mettet fett er bare sunt og godt for oss. Det finnes i hvertfall ingen seriøs forskning som viser noe annet.

Jeg antar at alt melkefettet i kostholdet ditt er en av grunnene til at du har høy fettforbrenning og holder deg slank. Det er i hvertfall slik jeg holder meg slank. Jeg spiser masse naturlig fett for å holde oppe fettforbrenningen. På den måten slipper jeg at fettdepotene mine bygger seg opp. Har funket fett i 8 år nå :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...