Miamaria Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg skal vise frem en masse bilder, og da vil man jo gjerne få dem sortert i riktig rekkefølge. Jeg sitter på Mac og skal gjøre det, men det må funke på PC når det skal vises fram. Hva bruker jeg da? Jeg har bildene i mapper på maskinen. Jeg tenkte jeg kunne bruke iMovie og bare lage en film av det. Har noen filmer også som godt kunne vises imellom bildene. Men jeg får ikke bildene inn der! Veldig merkelig synes jeg, men for meg ser det ut som den kun vil ta inn bilder dersom de ligger i et bildeprogram på maskinen. (Jeg har prøvd å ta bildene inn i iPhoto bare for dette, men det hjalp ikke likevel.) Er det noen grei måte å få gjort dette på, eller skal jeg bare gi f med en gang og vise bildene i tilfeldig rekkefølge og vilt kaos uten å banne først? Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hva med Powerpoint? Der kan du jo velge bilderekkefølge, og kan fraktes fra mac til PC Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Hva med Powerpoint? Der kan du jo velge bilderekkefølge, og kan fraktes fra mac til PC Kanskje. Jeg mener bare at jeg gjorde det en gang før, og da gikk det et øyeblikk før programmet (eller var det maskinen - noe var det i hvert fall) syntes dokumentet var så stort at det ble umulig å jobbe med. Men kan hende det blir det nærmeste man kommer. Kan jeg regne med at en Mac funker på fremviseren hvis jeg har riktig inngang, eller er det drivere og alskens sånt skitt som må stemme, i tillegg? Endret 7. januar 2013 av Miamaria Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Vist du har riktig inngang evt konverter så er det ikke noe problem, trenger ikke å stresse med drivere osv Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Vist du har riktig inngang evt konverter så er det ikke noe problem, trenger ikke å stresse med drivere osv Da tror jeg at jeg denne gangen heller satser på å skaffe en sånn mellomdings sånn at jeg kan bruke min maskin, så lager jeg heller fremvisning i Aperture. Ser ut som det skal gå greit. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Det funket fint for meg, hadde bildeframvisning for 500 pers +, uten noen problemer med iMovie. Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Det funket fint for meg, hadde bildeframvisning for 500 pers +, uten noen problemer med iMovie. Hvordan gikk du fram for å få bildene inn der? Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Importerte de inn i et egent album, valgte albumet og fremvisning/lysbildebremvisning, valgte tema og satt meg i salen å såg på EDIT: Oi oi oi... min feil her. Jeg brukte iPhoto, ikke iMovie. Jeg som har skrevet litt raskt her, sorry :/ Jeg importerte alle bildene inn i iPhoto, laget et eget album til dem og skrudde på lysbildefremvisning. Alt var gjort klart før showt så jeg trykte bare på start lysbildeshow (bildefremvisnig eller hva det nå står, husker ikke det). Håper jeg ikke har skapt problemer for deg... EDIT2: les neste post Endret 23. januar 2013 av Speider-gutten Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Okay, skulle ikke ha kommentert her... Ser nå at det skal fungere på PC for å vise det frem. Håper jeg ikke har ødelagt for mye nå... Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Importerte de inn i et egent album, valgte albumet og fremvisning/lysbildebremvisning, valgte tema og satt meg i salen å såg på EDIT: Oi oi oi... min feil her. Jeg brukte iPhoto, ikke iMovie. Jeg som har skrevet litt raskt her, sorry :/ Jeg importerte alle bildene inn i iPhoto, laget et eget album til dem og skrudde på lysbildefremvisning. Alt var gjort klart før showt så jeg trykte bare på start lysbildeshow (bildefremvisnig eller hva det nå står, husker ikke det). Håper jeg ikke har skapt problemer for deg... EDIT2: les neste post Neida, det gjør da ingenting. Jeg løste det på samme måte, bare ved å bruke Aperture. Funket greit nok det, men det gikk ikke helt smertefritt å få Macen til å funke med fremviseren. (Til tross for testing som gikk helt greit, to dager før.) - Men jeg skulle fortsatt gjerne klart å få bilder inn i iMovie. Hadde vært kjekt når jeg klippet ihop forskjellige filmklipp å kunne ha enkeltbilder her og der innimellom, noen ganger. Søren klaske at det skal være så vanskelig det da! Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Nå bruker ikke jeg iMovie, men jeg trodde da det ikke skulle være så vankleig å importere bildene. Er det noe slik du sliter med så kan jo et google søk være til god hjelp. Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Nå bruker ikke jeg iMovie, men jeg trodde da det ikke skulle være så vankleig å importere bildene. Er det noe slik du sliter med så kan jo et google søk være til god hjelp. Nei jeg trodde ikke heller det, siden det er eget alternativ der for å få bilder inn - men jeg får ikke det til å fungere - og det alternativet er dessuten bare laget (ser det ut for meg) med tanke på at man allerede har bildene i et bildeprogram. Jeg vil ha inn bilder som bare ligger som fil i en mappe. Har ikke klart å finne noe om det, men nå er jeg ikke veldig bra på googling heller. Kommer bare opp møkk, som regel. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Er det noen grei måte å få gjort dette på, eller skal jeg bare gi f med en gang og vise bildene i tilfeldig rekkefølge og vilt kaos uten å banne først? Uansett så syns jeg du skal banne litt først. Hvis du vil gjøre dette med rekkefølge veldig enkelt og uavhengig av fancy programvare er det vel bare å rename bildefilene sånn at de kommer i riktig rekkefølge? Altså om du har filene Ole.jpg Dole.jpg Doffen.jpg Så renamer du til 001_Ole.jpg 002_Dole.jpg 003_Doffen.jpg ... sørger for at mappa er sortert på navn og åpner det hele i vanlig Windows bildefremvisning. Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Uansett så syns jeg du skal banne litt først. Hvis du vil gjøre dette med rekkefølge veldig enkelt og uavhengig av fancy programvare er det vel bare å rename bildefilene sånn at de kommer i riktig rekkefølge? Altså om du har filene Ole.jpg Dole.jpg Doffen.jpg Så renamer du til 001_Ole.jpg 002_Dole.jpg 003_Doffen.jpg ... sørger for at mappa er sortert på navn og åpner det hele i vanlig Windows bildefremvisning. Det har jeg prøvd før. Det ble banning. Funker nok greit med færre bilder. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 forbasket, fordømt og svarte faen. hva skjedde? klarte ikke win sortere bildene? det var kanskje litt i overkant enkelt, og kjedelig å rename hundrevis av bilder ... fins noen html5-slideshow-app'er i appstore, de burde kunne produsere noe som funker også på win. ellers er vel forslagene som alt er kommet ok, stapp det inn i en slidepresentasjon (openoffice?) eller lag en video av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå