Gå til innhold

Oppgradere pc: hvilke komponenter? (lydløst oppsett)

Anbefalte innlegg

Hei.

Har planer om å oppgradere pc. Primært brukes den som surfepc, server og litt spilling. Fra før har jeg i5 750, 8GB ram, 120GB Sandisk Extreme, ATi 5850 skjermkort.

Den har begynt å bråke litt, (dunking i en kondensator, kun når pc idler), så jeg har lyst til å oppgradere litt.

Hadde tenkt meg Intel I5 3570, et billig og bra hovedkort, og et skjermkort. Hva som er best for tiden veit jeg ikke, men ATi 7850 har ingen avskrekkende pris. Når det kommer til Intel vs AMD og AMD/nVidia er jeg veldig åpen.

De andre komponentene har jeg (SSD, ram, kabinett, skjerm).

Jeg er gla i stillhet, så bråkete skjermkort er uaktuelt. Kan selvfølgelig støye under spilling, men utenom det er uaktuelt.

Skjerm er en Dell U2410 med 1920x1200-oppløsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten presisering: Ikke lydløst system, men meget stillegående.

Mediasenteret mitt er lydløst, det har ingen bevegelige deler...

Men jeg vil ha pc'n stillegående når den bare står og går, men samtidig ha mulighet til å spille Far Cry osv... Når jeg spiller kan den bråke masse...

Lenke til kommentar

Jeg har også i5-750 (klokket til 3,4GHz) og pc-en min er så og si lydløs når jeg ikke spiller. Har Noctua NH-D14 cpu-kjøler og Asus GTX670. Maskina bråkte litt før jeg fikk nytt skjermkort, dette pga strømforsyninga som gikk på "høyt turtall" pga det gamle, strømkrevende skjermkortet Radeon 4890.

Har ellers speccs i kommentar. Ingenting i veien med cpu-en din til ditt bruk, så jeg ville vurdert evt ny strømforsyning (hvis det er den som lager ulyd), men viktigst av alt, en tredjeparts cpukjøler og et nytt skjermkort. Radeon 7870 yter bra i forhold til pris og bl.a. Asus sin versjon er meget stillegående også.

Lenke til kommentar

Har Noctua cpu-kjøler fra før, U9N etter hva jeg husker. Den lager ikke lyd, testet det igår.

Strømforsyning er meget stillegående. 650W Mist. Det er en spole eller kondensator som lager tikkelyd, og skjermkort som støyer noe.

Iogmed at hovedkort tikker bør det byttes, og hvis det skal byttes oppgraderer jeg socket også. Spørsmålet er om 1500kr for Intel 3570 CPU pg 800kr for hovedkort er fornuftig, eller om det er på tide å teste ut AMD igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...