VargAamo Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Kan revolusjonere moderne teknologi. Forskere har funnet en tredje form for magnetisme 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Dette er vel det både kortspillere og futurister, altså folk som prøver å spå fremtidsutviklinger, kaller for et 'wild card'. En uforutsett oppdagelse eller hendelse som snur litt opp ned på utviklingen innenfor ett eller flere fagfelt og skyter den fremover. Spennende! Morsomt at dere tar opp slike artikler også. 7 Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Kul artikkel, gjerne skriv flere slike 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg fenele Skrevet 7. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 7. januar 2013 Spennende! Morsomt at dere tar opp slike artikler også. Indeed. Mer av dette og mindre av "Feil bruk av Facebook kan føre til oppsigelse" og annet tull. 23 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 "Ettersom grunnlaget for all moderne elektronikk bygger på de to kjente formene [magnetisme] som finnes, ..." Påstanden er vel litt drøy. Transistorer er vel ikke magnetiske? Men en veldig interessant artikkel. Bra! Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Påstanden er vel litt drøy. Transistorer er vel ikke magnetiske? Han tenkte nok på elektromagnetisme Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Langdistansekvantesammentvinning ja... Er vel første gang jeg har sett dette ordet, men jeg har en vag mistanke om at det er quantum entanglement man mener. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Quantum Entanglement på norsk er "kvantesammenfiltring". Men pyttsann, det er jo ikke å forvente at en artikkelforfatter i et datablad skal være en av kanskje tre personer i Norge som seriøst forsker på slike ting Gi oss flere slike artikler Endret 7. januar 2013 av omnomnomnivore Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987134 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Interessant! Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Er ikke enig med at det er et villkort. Dette var ingen tilfeldig oppdagelse og det var noe som var forventet etter kvantemekanikkens lover og kunnskapen om de andre formene for magnetisme. Eksperimentet som beviste eksistensen av tilstanden var designet nettopp for å skape et materiale med tilstanden(og så måle det).Teorien er eldre, fra kilden: Philip Anderson, a leading theorist, first proposed the concept in 1987. Villkort for oss vanlige dødelige (de fleste av oss viste vel uansett ikke om antiferromagnetisme eller at "vanlig" magnetisme heter ferromagnetisme for den del), men forskere er "kjedelige" og lager teorier om ting lenge før de bevises. Det var dog et villkort som kom med i oppdagelsen, fra kilden: Through its experiments, the team made a significant discovery, Lee says: They found a state with fractionalized excitations, which had been predicted by some theorists but was a highly controversial idea. While most matter has discrete quantum states whose changes are expressed as whole numbers, this QSL material exhibits fractional quantum states. In fact, the researchers found that these excited states, called spinons, form a continuum. This observation, they say in their Nature paper, is "a remarkable first." Endret 7. januar 2013 av Xaser Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Håper dette fører til "Mattel Hoverboards"! 2 Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Villkort for oss vanlige døde Har dere internett i det hinsidige? Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) nvm Endret 7. januar 2013 av Xaser Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Påstanden er vel litt drøy. Transistorer er vel ikke magnetiske?Han tenkte nok på elektromagnetisme Nei, jeg tror ikke han tenkte i det hele tatt. Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) nvm Endret 7. januar 2013 av Xaser Lenke til kommentar
Timster Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Bra skrevet artikkel! Hadde dette vært it/nett-avisen så hadde vel overskriften vært: "Ny magnet lager harddisk med 10^10000000000 terayottaexabyte!!!!!11!!!" 2 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Vil det ikke dette være en fjerde form for magnetisme? Diamagnetisme er vel også en form for magnetisme? Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hva mener du? Jeg referer jo til meg selv som en vanlig dødelig, virker som du er forvirret av ordet 'oss'... Se en gang til hva du skrev... Villkort for oss vanlige døde 1 Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Vel hvis alt annet skulle feile så har vi alltids Kramers "kavorka" som skulle være noe "dyrisk magnetisme" Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Se en gang til hva du skrev... lol , jeg går og legger meg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå