Gå til innhold

Hvilken naturlov blir dette?

Anbefalte innlegg

Troy Reed-motoren får energien sin fra impulsen han selv gir den i begynnelsen. Etter det vil den sakte men sikkert miste momentet til den stopper. Hvor lenge den kan gå, avhenger av den initielle impulsen og hvor lite friksjon det er i delene, men den vil stoppe. Henger han på en dynamo på akselen, vil hele saken stoppe forholdsvis fort. Det eneste den gjør er å konservere det momentet han gir den til å begynne med til energien er tapt gjennom friksjon mellom de ulike delene. Det er grunnleggende termodynamikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kilde på det?

Ingen som gidder å jobbe årevis for lage et lite gratisshow på en time. Han demonstrerte at han kunne koble en 1000? W boremaskin til generatoren. Jeg har en pålitelig kilde på at dette ikke er tøv. Veldig enkelt å demonstrere at det virker. Hva vi ser på de videoene er ekte :)

En annen sak er hva som vil skje med et firma som begynner å selge dette. Bruk skuddvest for sikkerhets skyld.Tesla kom ikke langt med sin markedsføring. Han var blakk når han døde. Edison kom derimot langt, der var ingenting gratis.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Kilde på det?

Ja, det hadde jeg jo glemt - du har jo null kompetanse innen fysikk overhode, det fikk vi jo avklart i en annen tråd her for en tid tilbake.

Vel, enhver form for evighetsmaskin strider mot en eller flere av termodynamikkens lover.

Tesla kom ikke langt med sin markedsføring. Han var blakk når han døde.

Endel av grunnene til det, er at han var en veldig eksentrisk person og hadde ekstremt dårlig forretningssans og lot seg utnytte. Han var dog utvilsomt en fantastisk hjerne og oppfinner og står bak mye av det vi i dag nyter godt av.

Jeg har det pålitelig kilde på at dette ikke er tøv.

Tviler ikke, for deg er jo Zecharia Sitchin en "pålitelig kilde".

Endret av Distressor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Troy Reed-motoren får energien sin fra impulsen han selv gir den i begynnelsen.

Du hadde ikke noen kilde :)

Ja, det hadde jeg jo glemt - du har jo null kompetanse innen fysikk overhode, det fikk vi jo avklart i en annen tråd her for en tid tilbake.

Jeg hadde fysikk på universitetsnivå, og jeg var best på ABC i militæret.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hør her, dette er fullstendig bakvendt og bak mål. Du viser oss noen obskure videoer, og de skal liksom være nok til å overbevise om at en eller annen kjellerentusiast har brutt noen av de mest grunnleggende fysiske lovene vi har?

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Høres ut som Rothchild fikk stoppet alt sammen. Olje er big business. Ingen skal komme å ødelegge en god business?

Pussig at ingen tok denne før meg. For det første, så heter de Rothschild, ikke Rothchild - og for det andre drev de ikke med olje. Du blander de med Rockerfeller og Standard Oil - to helt ulike tidsepoker. Takk for at du viser hvor utdannet du er.

Hvorfor står denne i Religion, filosofi og livssyn, dette hører da hjemme i Teknologi og vitenskap.

Dette er faktisk en god del nærmere vrangforestillinger og dermed religion enn vitenskap.

Endret av Dr. Professor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Pussig at ingen tok denne før meg. For det første, så heter de Rothschild, ikke Rothchild - og for det andre

Jeg har skrevet det rett 100 ganger før. Ikke så viktig. Det er verre å skrive Brzezinski

drev de ikke med olje. Du blander de med Rockerfeller og Standard Oil - to helt ulike tidsepoker.

Jeg mener Rothschild. Rothschild eier 4-5%, men kontrollerer det meste i næringslivet med de 4-5% :(Helt ufattelig, det har visstnok noe med at de fleste aksje-eierne ikke har mye innflytelse (pensjonsfond som er passive eiere...). Media jobber ikke for enten Rothschild eller Rockefeller. Det er ikke slik det fungerer.

Takk for at du viser hvor utdannet du er.

:omg:

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg har skrevet det rett 100 ganger før.

Jeg mener Rothschild. Rothschild eier 4-5%, men kontrollerer det meste i næringslivet med de 4-5% :(Helt ufattelig, det har visstnok noe med at de fleste aksje-eierne ikke har mye innflytelse (pensjonsfond som er passive eiere...). Media jobber ikke for enten Rothschild eller Rockefeller. Det er ikke slik det fungerer.

Jeg har sett at du skriver det feil, både titt og ofte.

Du kan ikke bare si ett tall som 4-5% og dermed konkludere med at de kontrollere det meste i næringslivet. Kan du, vennligst, oppgi en liste over selskapene de eier som gir de dominans i næringslivet?

For at en eier skal kunne utøve noen konkret form for innflytelse over en ledelse, altså board of directog og CEO, så er det nødt til minst å ha aksjemajoritet, og du har rett og slett ikke aksjemajoritet i nok selskaper til å styre næringslivet med totalt 4-5 % av aksjene, da noen av disse er garantert å være i småselskaper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gratis energi ja....

Kan med stor sikkerhet si at det er juks, det kan iallefall ikke forenes med fysikken slik man kjenner den i dag. Det er ingen "naturlov" som vi kjenner som tillater dette, men det finnes lover som sier at dette ikke er mulig.

Nå skal de sies at man faktisk generer litt strøm med disse magnetene, akkurat når du setter de på vifta så genererer du en forandring i magnetfelte rundt vifta og det genereres litt strøm. Klart når alle magnetene er satt på og du ikke forandrer systemet er magnetfelte konstant og ingen ting skjer.

Energi er bevart, alltid.

Lenke til kommentar

Det finnes en nær sagt evig rekke enkeltpersoner og også små firmaer som mener de har funnet opp "gratis energi" i en eller annen form. Som regel er det en mekanisk dings som bruker permanentmagneter.

Som regel er utfallet som følger: de som står bak nekter enten å demonstrere dingsen, de nekter å la uavhengige undersøke den, eller dingsen feiler når den demonstreres eller replikeres av andre.

PC-vifte-dingsen som vises tidligere i tråden her ser ut til å være en variant av firmaet Steorns "Orbo"-apparat, som heller ikke har latt seg demonstrere -> http://en.wikipedia.org/wiki/Steorn

Troy-Reed-"motoren" som det linkes til, ser i grunn ut til å være lite mer enn en litt kompleks form for svinghjul, hvor momentet fra impulsen mannen gir det i starten bevares gjennom mekaniske overføringer med lite friksjon og stor treghet. I henhold til termodynamikkens andre lov vil maskinen sakte men sikkert tape kinetisk energi til termisk energi gjennom friksjon og til slutt stanse - slik alle lignende evighetsmaskiner gjør.

Påstander om evighetsmaskiner har dukket opp jevnt og trutt i lange tider, men de har aldri vist seg å holde vann. Så termodynamikkens lover, noen av de mest grunnleggende naturlovene vi kjenner, er godt bevart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...