3R4 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Hadde nylig inne sykkelen min som skulle få et nytt kjede satt på. Leverte den inn uten noe avtaling av pris, og sa bare at jeg ville ha et standard kjede, ikke noe luksus/fancy greier. Da jeg hentet den fikk jeg beskjed om at det ville koste 470kr: 250kr for kjedet og 220 for montering og olje. Syntes det var dyrt med 220kr, men valgte å ikke bestride dette, og betalte. Men nå lurer jeg på: hva om jeg hadde sagt jeg syntes det var for dyrt? Ville det da være jeg eller butikken som ville fått problemer? Er det gunstig for kunden å avtale pris på forhånd? Lenke til kommentar
K N Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Synes ikke at dette var så dyrt? Det er din oppgave å be om pris såvidt jeg vet. De skal ikke sitte og spy ut hver eneste pris. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Når summen er så liten så tenker nok verkstedene at dette er ok, skulle du fikse en pc eller en del på bil så ville de ha ringt og fortalt om prisen. Vrang kunde så tar de av kjedet og setter på det gamle. Montere en del på en bil så hadde det stått 990 + mva på kviteringen , minst. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 220,- er nok til å dekke 1 timeslønn, + olje og svinnprodukter ( f. eks. papir/tørkle til tørking av oljesøl) og slikt. Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Nå er ikke dette det jeg spør om. Jeg vet at de tok mye for det, sist kunne de sette på kjede på stedet på under 3 minutter, og det kostet rundt 50 kr. Men jeg lurer på, si de satte arbeidsprisen til 600kr og jeg klagde, hva ville skjedd, ville jeg barer måttet gi meg? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 I utgangspunktet er det jo din feil at du ikke spør hvor mye ca. de tar betalt for jobben. 220kr virker veldig billig.. Når det er sagt, så kan de jo ikke kreve hva de vil (feks 600kr+). De har vel en minstefaktuering de går etter. Uansett, idioti om man leverer inn noe til reperasjon uten og spørre hvor mye det vil koste (selvom kundebehandleren ofte informerer om dette(burde iallefall)). 1 Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Det finnes regler for at "prisen skal stå i stil med arbeidet", så du kunne sikkert vunnet på det, men det hadde nok tatt deg god tid og en runde hos forbrukerombudet. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Dersom pris ikke er avtalt vil resultatet i en domstol bli at du dømmes til å betale "gjengs pris", se håndverkertjenesteloven pgf 32 første ledd: I den utstrekning prisen ikke følger av avtalen, skal den reknes ut på vanlig måte for tilsvarende tjenester på avtaletiden (gjengs pris), dersom ikke denne prisen er urimelig. Er det ingen slik gjengs pris, skal forbrukeren betale det som er rimelig etter tjenestens art, omfang og utføring og tilhøva ellers. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå