Lovegame Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Hei folkens Da jeg var pitteliten (4-5år, midten av 90 tallet) hadde vi en spøkelsesbok på hytta. Denne ble lest opp og i mente av alle som dro dit. MEN, noen har selvfølgelig stikket av med denne, og jeg vil få tak i en ny. Boken virket gammel allerede da jeg var liten, vil tippe tidlig 90-tall eller 80-talls bok. Var et gjenferd på forsiden i svart/hvitt. Mener den heter bare Spøkelsesboken eller Den store spøkelsesboken. Det var historier fra rundtom i Norge der det spøker på forskjellige gårdsbruk, kirker osv. Det er IKKE boka til Jørn Roeim jeg prater om forresten. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 "Spøkelsestimen : "Likkistesnekkeren" og andre grøssere" ... er det beste tipset jeg har. "Omtale 25 klassiske grøsserhistorier skrevet av kjente forfattere som Charles Dickens, Edgar Allan Poe, Knut Hamsun, Sir Arthur Conan Doyle, Mark Twain m.fl. Her møter du gjenferd, spøkelsesskip, hodeløse ryttere og varulver." Hvis det ikke er den du leter etter, finner du sikkert noe annet her: http://skoleverkstedet.deichman.no/grossoggru.htm Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Var nok ikke den nei, var som sagt historier fra gårder rundtom i Norge, ingen hodeløse ryttere, varulver eller spøkelsesskip, bare gjenferd rundtom i Norge. Så gjennom resten av bøkene der og, men den var ikke der. Merkelig dette.. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Ble så opphengt i at det ikke skulle være boka til Jørn Roeim, så setningen om norske gårder falt helt ut for min del. Men da har jeg et nytt forslag: "Alle norske spøkelser" av Bjørn Våde. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=110062 Hvis ei bok ikke er i salg, er man henvist til å låne den på biblioteket eller kjøpe den brukt. Evt kan man i mellomtida drive en kampanje overfor forlaget for å få dem til å gi den ut på nytt. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Coveret er helt feil, men resten hørtes interessant ut! Skal høre med det lokale biblioteket, tusen takk! EDIT: Fant boken på bokelskere.no! Var denne! http://bokelskere.no/xlinx/boksamling/867314/ Alle som liker grøss (både voksne og barn), denne boken er perfekt! Endret 7. januar 2013 av Extremer Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hvilken bok var det? Er ikke registrert som "bokelsker", så får ikke fram sida du linker til. Men bra at du fant den. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Sorry, viste ikke man måtte være registrert. Det var boken "Spøkelseshistorier fra hele landet", utgitt i 1985. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå