tomniel Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Tilkobling av iMac fungerte utmerket til min forrige hjemmekino. Oppgraderte i helgen til Bose Lifestyle V35, men fikk problemer da eg skulle koble til Imac (2009) min. På det gamle anlegget benyttet eg Mini Dvi til HDMI + Jack til Rca for lyd. Prøvde dette også nå, men får kun opp bilde. Problemet ligger nok i at anlegget ikke skjønner at de hører sammen. Så må få "paret" denne koblingen, men googlesøk har gitt null resultat. Noen som har erfaring med dette? baksiden av Bose konsoll: http://home.comcast.net/~wajeehanaz/pwp ... 286%29.JPG Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 linken din funker ikke. Siden du har en ledning for lyd og en for bilde, hadde det ikke vært best å koble bildet ifra imacen direkte til tv-en, i stedet for igjennom bose-anlegget? Lenke til kommentar
tomniel Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 Projektor, som er heilt på andre enden av rommet. Vil det evt funke med HDMI dit (har en hdmi utgang ledig), så kjøre jack/rca til bose konsoll tror du? Ny link: http://home.comcast.net/~wajeehanaz/pwpimages/LS%20V35%20Ref/Ls%2035%20%286%29.JPG Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 mener du hdmi ifra mac til prosjektor og jack/rca til bose? mista litt oversikt på hva du mener er prosjektoren i andre enden av rommet i forhold til mac, eller bose? og mente du hdmi ifra bose eller mac. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 På det gamle anlegget benyttet eg Mini Dvi til HDMI + Jack til Rca for lyd. Prøvde dette også nå, men får kun opp bilde. Problemet ligger nok i at anlegget ikke skjønner at de hører sammen. Så må få "paret" denne koblingen, men googlesøk har gitt null resultat. Hva med å lese bruksanvisningen....? Regner med at det er en innstilling i systemet fordi det ser ut som det er lydinnganger til hver HDMI-inngang. Lenke til kommentar
tomniel Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 mener du hdmi ifra mac til prosjektor og jack/rca til bose? mista litt oversikt på hva du mener er prosjektoren i andre enden av rommet i forhold til mac, eller bose? og mente du hdmi ifra bose eller mac. mac og bose står i en ende, mens projektor i den andre. så blir langt å dra enda en HDMI over til den, så vil helst unngå det. Men det kan evt være backup om eg ik finn annen løsning. Lenke til kommentar
tomniel Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 Hva med å lese bruksanvisningen....? Regner med at det er en innstilling i systemet fordi det ser ut som det er lydinnganger til hver HDMI-inngang. Den er lest flere ganger Trodde også at de lydinngangene hørte til HDMI, men virker ikke slik. Ser ikke det på bildet, men det står "Bose Link" ved de inngangene. Mulig dette kan endres i innstillinger, men har ikke funnet dette enda :/ Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 mac og bose står i en ende, mens projektor i den andre. så blir langt å dra enda en HDMI over til den, så vil helst unngå det. Men det kan evt være backup om eg ik finn annen løsning. ok, nå skjønte jeg du har ikke sett om du har noen sånn uneversal-audio inn (eller hva man nå kan kalle det) som på en måte går igjennom uansett, hvis du skjønner eller hvis du ikke har flere enheter koblet til bose-anlegget så kan du jo bruke den ene hdmi-kabelen du har. Men du har vell noe dekoder eller bluerayspiller koblet til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå