Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Merkelige følelser

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

Jeg har i de siste månedene begynt å få merkelige sinnsstemninger når jeg legger meg ned for å slappe av. Først sørger jeg for at kroppen får slapt av og når jeg lukker øyene begynner jeg febrilsk å merke hvordan kroppen " frakter bloder" i armer og ben, selv om pulsen er rolig. Hører jeg på vakker musikk i tillegg får jeg en merkelig "eufori" og en følelse over at det er en sjel eller lignende som svever som et utvendig lag over kroppen, litt kald og merkelig.

Klarer ikke å beskrive det bedre. Fører også til tårer en gang iblant av hvor god følelsen er og alt bare rimer å passe så godt sammen.

Jeg er alltid glad og "open-minded" og verken dømmer eller skuler omgivelsene.

Begynte med denne "livsstilen" om å slappe av og ta alt med ro og det som jeg sa ovenfor for rundt 3 år siden, og har siden den gang heller aldri opplevd noen smerter/sykdom eller lignende.

Jeg har aldri benyttet meg av narkotiske stoffer, er heller ikke dagligdags bruker av tobakk og alkohol.

Er det livsstilen som gjør at jeg føler kroppen på den måten, eller er det andre årsaker?

Alt virker så forskjellig fra hva personer rundt meg opplever. Anonym poster: ebde11f47b61ab0b8600205280581742 Anonym poster: ebde11f47b61ab0b8600205280581742

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan høres ut som om du lider av benign paroksysmal posisjonsvertigo. Kalsiumkrystaller i labyrinten (i det indre øret) løsner fra sin opprinnelige posisjon og migrerer over tid inn i en av de semisirkulære kanalene (vanligvis den posteriore kanalen). Når hodet endrer orientasjon i forhold til tyngdekraften, vil de største statolittene (kalkmasser) i kanalen forårsake væskeforskyvning og en resulterende følelse av vertigo.

Du bør i tillegg konsultere symptomene dine med legen, som kan gi en kvalifisert diagnose. Prognosen for folk med BPPS ser veldig lys ut, og har ved noen behandlignsmetoder rundt 90% sjanse for full helbreding. :)

Lykke til,

hilsen Gaute

Endret av Gautehuus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...