Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

3 blødninger på en mnd

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min nye partner har hatt sex to ganger. Begge gangene uten prevansjon og jeg går ikke på p-piller. (Ja, vet dette er dumt, skal til helsesøster imorgen for resept på p-piller). Første gangen, for en mnd siden, tok jeg en angrepille 1,5 dag senere. Andre gangen tok jeg ingenting (1 uke siden). Men, etter første gangen vi hadde sex, ca 4 dager etter angrepillen fikk jeg en blødning lik mensen. Deretter gikk det ca 1,5 uke så fikk jeg en liten blødning til (ca da mensen skulle vært i forhold til når den normalt kommer) som varte i to dager, så gikk jeg en uke uten, og nå, for to dager siden, har det kommet en blødning igjen, denne gangen lik den første, dvs lik mensen, og har blødninger fortsatt. Dvs tre ganger på kort tid, under en mnd. Har også i denne mnd hatt ømme bryster og vondt i magen (bobler). Noen som har vært igjennom det samme og vet hva dette kan bety? Var redd det var graviditet i starten, men da hadde jeg vel ikke hatt blødninger tre ganger? Pleier å ha mensen relativt stabilt hver mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Buffy har helt rett på begge punkt.

Og få for all del ikke panikk, da både sex og ustabil mens kan føre til blødninger, men såkalte "festeblødning" skjer gjerne 6-10 dager etter befruktning når egget fester seg i livmoren.

Så mens du er hos helsesøster bør du også ta en graviditetstest. Å ta en angrepille dersom du er gravid er for sent.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...