Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vonde seter i min BMW

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har en relativt dyr ny BMW 5 serie, med sportsseter som ekstrautstyr.

Men til problemet, jeg sitter virkelig ikke noe godt i bilen når jeg kjører. Jeg må stoppe etter toppen to timer med kjøring. Det har blitt bedre etter at jeg "vippet" setet litt bakover, men fortsatt liker jeg ikke setene. Det er skinnseter.

Når jeg kjører føles det ut som at det blir alt for liten støtte på lårene fordi jeg må bruke høyrebenet til pedalene.

Jeg kjørte i nesten 8 timer i strekk, i en Audi A6 uten å merke noe som helst.

Har dere tips til hva jeg bør prøve for at det skal bli bedre?

Jeg har justert setet mye for at det skal gi maksimal støtte men det ser nesten litt rart ut.

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner meg igjen i det du sier.. Sitter faktisk bedre i min 11år gamle Passat enn i bimmern til fattern som koster 11x mer, den også med komfort seter og det man skulle ønske.

Det samme gjaldt den gamle 5ern han hadde, den hadde standard setene.

Edit: Hvor er det du får vondt? Under låra? Korsryggen? Og hvor høy er du?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Dette er en av grunnene til at man skal ta seg GOD tid før et bilkjøp. Selv har aldri prøvekjørt en bil mindre enn 4-6 timer med mindre jeg virkelig ikke liker bilen og velger å lever den tilbake med det samme. BMW er kjent for å ha utrolig god sittekomfort, men dette betyr ikke at det passer for alle. Selv prøvekjørte jeg en 525 (2010 modell) før jeg kjøpte V70 og synes at BMW'en var langt fra behagelig for ryggen, selv etter en halvtime begynte jeg å bli skikkelig stiv i ryggen. Så den passet ikke for meg. Jeg kikket så på en V70 (toppmodell) og setene var en drøm å sitte i og enda bedre å kjøre i.

Kjenner mange som eier bmw og er skikkelig fornøyd, men for guds skyld, når det er snakk så mye penger så ta deg/dere god tid. Noen forhandlere er villig til å låne ut biler i opp til 14 dager, så hvorfor noen bestemmer seg etter 10 minutter er for meg, igjen, et under!

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Takk for gode svar! Jeg er 184 cm høy(og kanskje litt for tynn/lite muskler i forhold til gjennomsnittet). Jeg får vondt i øvre del av lårene av setene. Men når jeg tenker på hvor mye jeg ellers får igjen for kjøringa i form av komfort, deilig lydanlegg, rolig og støydempet bil(jden har ekstra lyddemping), veldig deilige og gode kjøreegenskaper.

Mulig det kom litt feil frem, men jeg eier ikke den bilen enda. Den er min mor sin, men jeg er ganske sikker på at jeg kjøper den til sommeren(når jeg får lappen). Jeg har kjørt ganske mange hundre, kanskje tusen mil med den bilen nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...