Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Linux+hdmi+lyd igjenom hdmi kabel=no go


Anbefalte innlegg

Hei jeg har installert kubuntu på en bærbar pc av typen acer aspire 5738zg, tenkte å bruke den med xbmc og opp til tven. men får ikke lyd fra hdmi til tv. kun fra pc høytalerene. Har prøvd litt frem og tilbake med instillingene i xbmc og i kubuntu, og lest litt på nettet men finner ikke en løsning. Jeg er heller ingen linux expert så vist noen vet om en løsning trenger jeg det enklest mulig forklart.

 

takker for all hjelp og svar jeg får

 

Mvh Eirik

Endret av kr33g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hos meg har det bare funket uten problemer de gangene jeg har kjørt xubunte eller XBMC på min laptop (Samsung RV520)

og på min selvbygde stasjonære (AMD/ATI blend).

 

men så vidt jeg kan google meg til har du et Nvidia kort i maskinen din, og det videre googling på "xbmc liinux hdmi no sound" og "5750zg linux hdmi sound" viser at det er noen problemer med Nvidia og Linux.

det virker som det finnes løsninger, men jeg har bare skummet gjennom treffene jeg fikk.

 

*tillegg*

Kanskje dette kan hjelpe: HOW-TO:Setup HDMI audio on GeForce GT210, GT220, or GT240

 

Lykke til!

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

takker for raske svar. men det er ikkje nvidia kort jeg har. Det står så mye som dette på klisterlappen på maksinen: ATI mobility radeon hd 560v.

 

Maskinen heter 5738zg beklager jeg skrev feil i første post

Endret av kr33g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...