Madelen__ Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Hei, jeg vurderer å se på filmen Engler og demoner, men har ikke noe lyst til det om den er veldig skummel og overnaturlig. Er det noen som har sett den og kan si om den er det eller ikke? Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg har sett den flere ganger, og synes den er spennende. Tom Hanks leverer som vanlig, og er med på å holde spenningsnivået oppe gjennom filmen. Om den er skummel? Vel, nå er "skumle" filmer en sjanger som tiltaler meg, men jeg kan nok tenke meg til at den er til tider såpass dyster og volden såpass grafisk at den kan virke skremmende for enkelte. Men se den, du vil ikke angre.. 1 Lenke til kommentar
Madelen__ Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg har sett den flere ganger, og synes den er spennende. Tom Hanks leverer som vanlig, og er med på å holde spenningsnivået oppe gjennom filmen. Om den er skummel? Vel, nå er "skumle" filmer en sjanger som tiltaler meg, men jeg kan nok tenke meg til at den er til tider såpass dyster og volden såpass grafisk at den kan virke skremmende for enkelte. Men se den, du vil ikke angre.. Så den er ikke overnaturlig? Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Så den er ikke overnaturlig? Jo, i den forstand at den imo ikke fremstiller et korrekt bilde av Vatikanet og fokuseringen på Illuminati. Les mer om filmen her og her. NB: Glemte å si at dette er ikke en film om engler og demoner bokstavelig talt. Den er ikke i klasse med Eksorsisten og Omen. Endret 6. januar 2013 av Polarbastard Lenke til kommentar
Madelen__ Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 Åja, okei. Takk for svar Lenke til kommentar
fox Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Skummel? In my ass. Bra? In my ass too. Men for all del, se den På en søndagskveld når du har ingenting bedre å gjøre, så go for it. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Personlig mener jeg både filmen og boken er oppskrytt. Det er veldig mange bøker og forfattere i samme sjanger, og Dan Brown er nok ikke akkurat i toppen. Jeg anbefaler å heller lese noe av vår egen Tom Egeland (Sirkelens ende, Paktens voktere, Lucifers evangelium og Nostradamus' testamente.) 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Dan Brown er en av tidenes mest oppskrytte forfattere. Hadde det ikkje vore for at Vatikanet gikk ut mot bøkene og ga ham uvurderlig gratisreklame så hadde han forblitt en parantes. Filmene er greie actionfilmer, ikkje noe mere. Lenke til kommentar
Goodbye Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg likte boken godt, og jeg må innrømme at det ble en nedtur å se filmen. Lenke til kommentar
Madelen__ Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Syns filmen var meget bra og spennende. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Syns filmen var meget bra og spennende. Ja, men synes du ikke at Tom begynner å bli litt mosegrodd .... Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Dan Brown er en av tidenes mest oppskrytte forfattere. Hadde det ikkje vore for at Vatikanet gikk ut mot bøkene og ga ham uvurderlig gratisreklame så hadde han forblitt en parantes. Filmene er greie actionfilmer, ikkje noe mere. Dan Brown ble vel godt kjent etter sin første bok: "Den digitale festning", hvis jeg ikke husker feil? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Dan Brown ble vel godt kjent etter sin første bok: "Den digitale festning", hvis jeg ikke husker feil? Den Digitale Festning er jo en bedre bok enn Da Vinci-koden og Engler og Demoner er, og sto jo på egne ben. Men den store suksessen og berømmelsen kom jo når ledere i Vatikanet gikk ut mot Da Vinci-koden. Det var da det virkelig tok av og Dan Brown ble kjent hos alle. Forøvrig mener eg at DB har skrevet en noenlunde god bok, Iskaldt bedrag. Det er en god thriller i beste McLean-ånd. Den digitale festning er litt ok, resten er møl. Men det er nå min mening da 1 Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Den Digitale Festning er jo en bedre bok enn Da Vinci-koden og Engler og Demoner er, og sto jo på egne ben. Men den store suksessen og berømmelsen kom jo når ledere i Vatikanet gikk ut mot Da Vinci-koden. Det var da det virkelig tok av og Dan Brown ble kjent hos alle. Forøvrig mener eg at DB har skrevet en noenlunde god bok, Iskaldt bedrag. Det er en god thriller i beste McLean-ånd. Den digitale festning er litt ok, resten er møl. Men det er nå min mening da Jo, "Iskaldt bedrag" er nok den best imo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå