Gå til innhold

Engler og demoner

Madelen__

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett den flere ganger, og synes den er spennende. Tom Hanks leverer som vanlig, og er med på å holde spenningsnivået oppe gjennom filmen.

Om den er skummel? Vel, nå er "skumle" filmer en sjanger som tiltaler meg, men jeg kan nok tenke meg til at den er til tider såpass dyster og volden såpass grafisk at den kan virke skremmende for enkelte. Men se den, du vil ikke angre.. :innocent:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett den flere ganger, og synes den er spennende. Tom Hanks leverer som vanlig, og er med på å holde spenningsnivået oppe gjennom filmen.

Om den er skummel? Vel, nå er "skumle" filmer en sjanger som tiltaler meg, men jeg kan nok tenke meg til at den er til tider såpass dyster og volden såpass grafisk at den kan virke skremmende for enkelte. Men se den, du vil ikke angre.. :innocent:

Så den er ikke overnaturlig?

Lenke til kommentar

Så den er ikke overnaturlig?

Jo, i den forstand at den imo ikke fremstiller et korrekt bilde av Vatikanet og fokuseringen på Illuminati.

Les mer om filmen her og her.

NB: Glemte å si at dette er ikke en film om engler og demoner bokstavelig talt. Den er ikke i klasse med Eksorsisten og Omen.

Endret av Polarbastard
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dan Brown er en av tidenes mest oppskrytte forfattere. Hadde det ikkje vore for at Vatikanet gikk ut mot bøkene og ga ham uvurderlig gratisreklame så hadde han forblitt en parantes.

Filmene er greie actionfilmer, ikkje noe mere.

Dan Brown ble vel godt kjent etter sin første bok: "Den digitale festning", hvis jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar

Dan Brown ble vel godt kjent etter sin første bok: "Den digitale festning", hvis jeg ikke husker feil?

Den Digitale Festning er jo en bedre bok enn Da Vinci-koden og Engler og Demoner er, og sto jo på egne ben.

Men den store suksessen og berømmelsen kom jo når ledere i Vatikanet gikk ut mot Da Vinci-koden. Det var da det virkelig tok av og Dan Brown ble kjent hos alle.

Forøvrig mener eg at DB har skrevet en noenlunde god bok, Iskaldt bedrag. Det er en god thriller i beste McLean-ånd. Den digitale festning er litt ok, resten er møl. Men det er nå min mening da ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den Digitale Festning er jo en bedre bok enn Da Vinci-koden og Engler og Demoner er, og sto jo på egne ben.

Men den store suksessen og berømmelsen kom jo når ledere i Vatikanet gikk ut mot Da Vinci-koden. Det var da det virkelig tok av og Dan Brown ble kjent hos alle.

Forøvrig mener eg at DB har skrevet en noenlunde god bok, Iskaldt bedrag. Det er en god thriller i beste McLean-ånd. Den digitale festning er litt ok, resten er møl. Men det er nå min mening da ;)

Jo, "Iskaldt bedrag" er nok den best imo!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...