mendooze Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Koblet sammen ny maskin i går og etter litt om og men så fikk jeg den til å fungere.Men den fant ikke min S-ATA disk bare min gamle IDE. Har sjekket i biosen men det er ingenting der som har med S-ATA å gjøre. Hovedkortet er Asus A7N8X Deluxe og disken er en Maxtor S-ATA/150 80GB 7200RPM 8MB. Noen som vet hva som skal gjøres? :-? Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Er det Windows 2000, XP eller 98/me du kjører? Lenke til kommentar
mendooze Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 XP men den finner den ikke i biosen heller Lenke til kommentar
Geir72 Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Det finnes jo en egen meny for s-ata på kortet ditt som du burde få anledning til å gå inn i under oppstart(hvis du ikke har tuklet med noen jumpere på kortet ditt)som du kan gå inn i å konfigurere disker. Nå vet jeg ikke mye om s-ata disker men... finnes det jumpere på disse diskene? I så tilfelle sett den nye disken din som master, og den gamle ide-disken din som slave. Lenke til kommentar
En som er litt lei Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Du må ha jumperene der dei skal stå også må du installere s-ata controllere fra cd som kom med hovedkortet. Lenke til kommentar
Zaarin Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Hadde samme problem selv. S-ATA disker blir detektet som primary master eller secondary master etter hvilken plugg du bruker. Hvis du da også har koblet en IDE-harddisk på IDE-kontrolleren som primary master så blir bare den funnet. Tror det skal virke hvis du setter IDE-harddisken til primary slave. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 XP men den finner den ikke i biosen heller Da har du trolig disabled S-ATA controlleren. Jeg har ikke dette hovedkortet selv, men lastet ned A7N8X Deluxe User's Manual (English) E1292. Last også ned Silicon Image Serial ATA driver version V1.0.0.22 and Utility V1.0.0.11. Silicon Image® Sil 3112A Controller with 2 ports Support RAID 0/1 kan enables og disables med jumpers på hovedkortet, se manualens side 33 punkt 2.7. Jeg ble overrasket over at det ikke finnes innstillinger i BIOS til dette under integrated Peripherals, s. 76 punkt 4.4.3. Sjekk også at disken er koplet riktig, både S-ATA-kabel og strømkabel. Lenke til kommentar
mendooze Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Yess! Fikk den endelig til! Tok ut jumperen i IDE disken installerte SATARaid utility og skiftet om litt på noen kabler og vips! så var den der. Kan ikke se den i bios bare i Windows.Men den funker hvertfall. Takk for all hjelp!! Lenke til kommentar
mendooze Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Nå er den ekstremt ustabil. Data forsvinner og sata raid programmet kommer med en melding om at den har funnet den hele tiden. Plutselig så bare forsvinner den i windows, selv om den er koblet og jeg ikke har endret på den. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hadde samme saken selv når jeg fikk kortet. Last ned siste firmware til A7N8X og drivere til SATA og nforce. Først nå etter noen måneder med SATA syns jeg det fungere bra og stabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå